Criza in Transporturi se adanceste: patronii de DUBITE spun ca au ajuns la fundul sacului: Daca faci un calcul, iesi pe minus

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Criza in Transporturi se adanceste: patronii de DUBITE spun ca au ajuns la fundul sacului: Daca faci un calcul, iesi pe minus
Criza in Transporturi se adanceste: patronii de DUBITE spun ca au ajuns la fundul sacului: Daca faci un calcul, iesi pe minus
de Magda Florea la 13 Iun. 2022
Urmareste-ne pe Google News
transporturidubitedubite 35 tonesoferi dubite

Pe fondul scumpirilor agresive din ultima perioada, mai ales acelea la carburant, firmelor de transport din Romania le-a ajuns cutitul la os. Patronii se plang de criza de personal, de faptul ca nu se plafoneaza preturile la carburant, dar si de comportamentul soferilor, care traiesc cu impresia ca banii "curg" pe ei in aceasta perioada. Unii sustin ca si-au tras masinile la garaj, altii ca aduc bani de-acasa sa plateasca salariile soferilor.
 

 
Florin Stancu are patru dubite pe comunitatea europeana, pe una dintre ele lucreaza el. Primeste comenzi de la o casa de expeditie si spune ca, de la inceputul anului de-abia isi acopera salariile soferilor si cheltuielile masinilor. Ba chiar a ramas cateva saptamani fara soferi ba pe o masina, ba pe cealalta.
 
"Efectiv suntem intr-un punct critic. Ne uitam in jurul nostru cum, toate celelalte industrii au primit ajutor, sustinere, vedem in HoReCa, in Constructii, in Agricultura. Pentru noi, Transportatorii, nu se face nimic. Suntem lasati in voia vantului. Majoritatea afacerilor sunt puse la pamant. E drept ca sunt si firme care prospera, dar au capital, au rulaj financiar, au zeci de masini poate si isi permit sa piarda, noi cei mici nu ne permitem. Taxele pe munca sunt foarte scumpe, iar angajatii au pretentii exagerate. S-au gasit doi-trei sa ridice salariile, din disperare, si acum toti viseaza cai verzi pe pereti. Unii habar n-au nici de soferie si spun ca fara 60 de euro la zi nici nu se dau jos din pat, e bataie de joc", afirma omul, revoltat.
 

Patronii cer plafonarea pretului la carburant

 
"Ar fi util sa ni se reduca taxele pe munca, sa platim contributii mai mici, ar fi extraordinar sa se plafoneze preturile la carburant, dar la nivelul din decembrie 2021, nu cel umflat artificial din prezent", a mai spus dl. Stancu.
 
"Am colegi care aduc si ei bani de acasa pentru a sustine activitatea, facem asta din speranta ca piata isi va reveni si pentru ca, daca renuntam, nu stim de ce sa ne apucam, eu sunt sofer de 28 de ani, daca renunt la activitatea mea, la altceva nu ma pricep", a mai spus acesta, care puncteaza si faptul ca a intalnit si soferi muncitori si care au inteles dificultatile din prezent, avand cerinte echilibrate in raport cu intregul context, dar si cu capacitatile lor profesionale proprii, dar acestea sun cazuri "pe cale de disparitie".
 

De profit nici vorba, uneori iesi chiar pe minus

 
"Ii provoc pe cei care cred ca patronii se imbogatesc din aceasta activitate, mai ales in aceste vremuri, sa faca un calcul simplu: sa inmulteasca 0,50 sau 0,65 de centi (cat primesti per km in general, cu nr kilometrilor parcursi (eu am luni si cu 4.000, nu prea am comenzi, dar cel mai mult am ajuns pe la 9.000). Aia sunt toti banii patronului. Apoi sa scada salariile lor, contributiile la stat, cheltuiala masinii de intretinere, taxele de drum, asigurare, motorina, uneori defectiuni. O sa vedeti ca ramai dator, nu castigi nimic. Sa si faptul ca nu toti ne putem returna TVA pe combustibil!", a mai spus acesta.
 

Federatia Operatorilor Romani de Transport a cerut, de asemenea, Guvernului,  sa plafoneze pretul la benzina si motorina

 
"Aceasta este unica solutie ce se poate aborda pe termen scurt pentru consumatorii persoane fizice si juridice, pana cand toti factorii institutionali rezolva dilema sau trilema economica ce a generat fenomenul de la pompe.
 
Tari precum Ungaria si Slovenia, in care politicienii nu invocau stocurile de titei ce ar trebui sa ne linisteasca pe toti, asa cum se intampla in urma cu trei luni in Romania, au plafonat preturile carburantilor pentru consumatorii interni, persoane fizice si juridice.
 
Ne dorim sa aflam la 3 luni de la acele declaratii, de la orice oficial al statului roman, care este legatura intre stocurile invocate si preturile de la pompa. Se pare ca acest guvern, nu a gasit inca, in trei luni, un specialist care sa raspunda intrebarii de mai sus", a transmis Asociatia.
 
Te-ar putea interesa si: Ghid Rabla Local 2022. Ce trebuie sa stii despre noul program, cum obtii cei 3.000 de lei de la primarie
 
Foto: pixabay
 
 
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort
Business

Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x