Cum era sa fiu jecmanit de 1.800 de lei intr-un service auto

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum era sa fiu jecmanit de 1.800 de lei intr-un service auto Cum era sa fiu jecmanit de 1.800 de lei intr-un service auto
de Mihai Balescu la 25 Aug. 2018 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
Prin 2008, m-am dus cu masina in service pentru revizia de 2 ani. Era service-ul reprezentantei de unde luasem masina, fusesem acolo si la revizia de 1 an, ma gandeam ca totul va fi doar o formalitate – un filtru, o bujie-doua, eventual un schimb de ulei. Masina era noua, mergea perfect si n-aveam niciun motiv sa cred ca nu voi scapa ieftin. A fost cat pe ce s-o patesc urat de tot.

Duc masina in service la ora la care fusesem programat, las cheia si talonul la Receptie, angajatul de-acolo ma intreaba tot numai zambet: “Vreo problema de semnalat, dl Balescu?”, “Absolut nimic!”, raspund, imi promite ca ma suna imediat cum verificarea e gata si plec.

Peste nici 30 de minute primesc telefon de la el, pe un ton usor agitat: “Dl Balescu, am gasit ceva la masina dvs.!” “Aoleu, ce-ati gasit?” “Amortizoarele pe spate. Sunt transpirate, curge lichid, trebuie neaparat schimbate!” “Cum asa, ca masina e noua, de-abia a facut 2 ani…” “Dl Balescu, problema e grava, va rog sa intelegeti, pericolul e mare, nu va pot lasa sa plecati cu ea asa in trafic!” “Bine – cedez eu, ingrijorat ca am circulat cu o asemenea problema grava pana atunci – schimbati-le daca trebuie.”

“Multumesc pentru intelegere. Stiti, va costa 1.800 de lei.” “Pai, nu – zic eu – nu ma costa nimic, ca masina e in garantie.” Interlocutorul meu aproape ca renunta la tonul amabil si devine chiar usor agasat: “Dl Balescu, ati depasit cu o saptamana termenul de 2 ani, masina a iesit din garantie.” “Ba nu. Cand am cumparat-o, am achitat 250 de euro in plus pentru garantie extinsa, masina are garantie 3 ani. Verificati!”


Tacere. “Alo, mai sunteti acolo?”, intreb eu dupa 5 secunde. “Da, da, o sa verific, va sun eu cand e gata masina.”

Peste 2 ore primesc telefon sa vin s-o ridic din service. “Ei, cum e? – intreb cand ajung acolo – i-ati schimbat amortizoarele?” Angajatul incepe sa mormaie ceva, de-abia inteleg ce spune. “Nu, nu i le-am schimbat…” “De ce?” “Ne-am gandit sa mai facem o verificare, o sa va rog sa mergeti la un alt service al nostru din Prelungirea Ghencea, e specializat pe amortizoare, o sa faceti un test acolo…” “Si cum duc masina tocmai in Prelungirea Ghencea?” Se face ca nu intelege, asa ca repet rar: “Cum duc masina pana in Prelungirea Ghencea?” “O conduceti pana acolo…” “Pai n-ati spus acum 2 ore ca pericolul e mare si ca nu ma puteti lasa sa plec cu ea asa in trafic????” Ma priveste cu o expresie tampa.

Bineinteles ca n-am dus masina la asa-zisul test de verificare a amortizoarelor. Am mers cu ea inca 15.000 km, fara nicio problema, iar la verificarea urmatoare (in alt service, evident!) i-am rugat pe mecanicii de-acolo sa se uite cu atentie la amortizoarele pe spate. N-au gasit absolut nimic in neregula. Nici ei si nici mecanicii de la service-urile in care am dus-o ulterior. Masina are 12 ani acum si merge brici cu amortizoarele originale.

Partea frumoasa e ca la cateva zile de la incidentul din 2008, cu tentativa de jecmanire, am fost sunat de o domnisoara draguta (probabil de la Departamentul Relatii cu Clientii) care m-a intrebat daca am fost multumit de  prestatia service-ului in cauza. I-am spus si ei povestea, poate a avut un impact, poate s-au luat niste masuri. Sau poate nu. Nu m-a interesat.

Eu am rupt-o complet cu dealerul auto respectiv si cu service-ul lui si le-am recomandat tuturor cunoscutilor mei sa nu faca vreodata greseala sa calce pe acolo. M-am gandit logic: incidentul caruia era sa-i cad victima n-a fost nicidecum o “invarteala” personala a angajatului de la Receptie (mai mult ca sigur ca el nici macar n-a vazut la fata amortizoarele), ci o strategie organizata, pusa la punct (sau macar aprobata tacit) de oameni cu putere de decizie in companie.

Sursa foto: www.pexels.com

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x