Un business abia lansat pe piata nu se va gandi de la bun inceput la expansiune si este normal acest lucru. Dar un business care si-a cimentat deja pozitia in piata nu poate continua sa faca la nesfarsit acelasi lucru fara sa isi seteze niste obiective de dezvoltare sistematica. De fiecare data cand vorbim despre crestere si expansiune vorbim, de fapt, despre oportunitati si strategii fara de care nicio mica afacere nu isi poate lua avant. Iata care sunt cele mai bune strategii pentru extinderea unui business mic:
Desi suna simplu, diversificarea ofertei de produse sau servicii oferite clientilor poate fi dificil de executat corect. In primul rand, trebuie sa stii ce fel de produse si servicii isi doresc clientii tai si cat ar fi dispusi sa plateasca pentru ele. In al doilea rand, trebuie sa stabilesti daca poti livra aceste produse si servicii astfel incat sa obtii profit de pe urma lor.
Cea mai buna metoda pentru a sonda aceasta optiune este sa efectuezi studii extensive de piata inainte de a directiona resurse umane si financiare spre a pune in practica aceasta strategie. Intreaba-ti clientii ce cred despre produsele sau serviciile pe care intentionezi sa le lansezi, despre preturile pe care le-ai putea stabili si calculeaza-ti apoi cat mai exact cheltuielile pe care le-ai avea cu productia, livrarea sau distributia lor.
Niciun business nu poate creste fara sa-si optimizeze operatiunile. Nevoia unei productivitati cat mai ridicate este cel mai evidenta in cazul micilor afaceri, care nu dispun de resursele marilor corporatii, asa ca trebuie sa se asigure ca lucreaza cat mai eficient. Tehnologizarea, fie ca vorbim despre imbunatatirea metodelor de productie sau despre lansarea vanzarilor pe canalele digitale, poate fi cheia succesului pentru multe businessuri.
De altfel, majoritatea companiilor care au investit in tehnologii care sa le ajute sa-si imbunatateasca productivitatea si costurile operationale au reusit sa isi diversifice mai rapid gama de produse sau servicii, sa raspunda mai bine cererii clientilor si sa capete un profit care sa le permita sa se extinda mai departe.
In cazul companiilor care nu dispun inca de sume suficient de mari pentru investitii, solutia poate sta in niste credite pentru IMM-uri, care sa le puna la dispozitie banii necesari pentru a-si pune in aplicare ideile si a-si creste afacerea.
Internetul este cel mai bun exemplu despre cum aparitia unui nou canal de vanzare si de marketing poate transforma o mica afacere. Numeroase companii s-au reinventat in mediul digital – de la companii care vand ciment si mortar, la cele de retail care s-au folosit de publicitate pe retelele sociale si pe motoarele de cautare pentru a ajunge la o gama mai larga de posibili clienti.
Orice business, indiferent de marimea sa, ar trebui sa fie prezent in mediul online si sa faca eforturi pentru a ajunge la publicul sau tinta. Diversificarea canalelor de vanzari si marketing poate face diferenta intre un business de succes si unul care se mentine cu greu pe piata.
Cea mai rapida cale pentru expansiune este unificarea sau absorbtia unei alte companii. Asta poate dubla dimensiunea firmei peste noapte si poate genera vanzari si venituri exponentiale. Absorbtia unei alte companii este insa un proces complex, care trebuie planificat si gandit cu mult timp in avans, analizand toti factorii care intervin in plan.
De la situatia financiara a companiei, la echipele de management, baza de clienti, contractele existente, pana la sinergiile dintre cele doua companii – toti acesti factori trebuie analizati pana la cel mai mic detaliu inainte de a lua o decizie.
Ultimele NOUTATI
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori
Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi: Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung
Finantari uriase pentru IT-isti romani: 60 de milioane de motive sa crezi in ideea ta
FMI anunta o franare economica globala: „Nu am mai vazut asa ceva in ultimul secol!”
Romanii si bulgarii, nevoiasii Europei. Un studiu european scoate la iveala saracia din Romania si Bulgaria: un sfert dintre romani sunt in pericol!
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si
Finantari uriase pentru IT-isti romani: 60 de milioane de motive sa crezi in ideea ta
FMI anunta o franare economica globala: „Nu am mai vazut asa ceva in ultimul secol!”