Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum poti extinde rapid o afacere mica


Cum poti extinde rapid o afacere mica
de Manager.ro la 23 Mar. 2020
Cum poti extinde rapid o afacere mica
Tags: afacereextinderemarketingservicii

Cresterea si expansiunea sunt obiective pe care orice antreprenor ar trebui sa si le seteze pe termen lung. Insa atingerea acestor obiective presupune un efort considerabil, adeseori investitii importante, adaptarea la o piata aflata in continua schimbare si anticiparea cadrului economic.

Un business abia lansat pe piata nu se va gandi de la bun inceput la expansiune si este normal acest lucru. Dar un business care si-a cimentat deja pozitia in piata nu poate continua sa faca la nesfarsit acelasi lucru fara sa isi seteze niste obiective de dezvoltare sistematica. De fiecare data cand vorbim despre crestere si expansiune vorbim, de fapt, despre oportunitati si strategii fara de care nicio mica afacere nu isi poate lua avant. Iata care sunt cele mai bune strategii pentru extinderea unui business mic:

 

Adaugarea in oferta a unor noi produse sau servicii

Desi suna simplu, diversificarea ofertei de produse sau servicii oferite clientilor poate fi dificil de executat corect. In primul rand, trebuie sa stii ce fel de produse si servicii isi doresc clientii tai si cat ar fi dispusi sa plateasca pentru ele. In al doilea rand, trebuie sa stabilesti daca poti livra aceste produse si servicii astfel incat sa obtii profit de pe urma lor.

 

Cea mai buna metoda pentru a sonda aceasta optiune este sa efectuezi studii extensive de piata inainte de a directiona resurse umane si financiare spre a pune in practica aceasta strategie. Intreaba-ti clientii ce cred despre produsele sau serviciile pe care intentionezi sa le lansezi, despre preturile pe care le-ai putea stabili si calculeaza-ti apoi cat mai exact cheltuielile pe care le-ai avea cu productia, livrarea sau distributia lor.

 

Investitia in noi tehnologii

Niciun business nu poate creste fara sa-si optimizeze operatiunile. Nevoia unei productivitati cat mai ridicate este cel mai evidenta in cazul micilor afaceri, care nu dispun de resursele marilor corporatii, asa ca trebuie sa se asigure ca lucreaza cat mai eficient. Tehnologizarea, fie ca vorbim despre imbunatatirea metodelor de productie sau despre lansarea vanzarilor pe canalele digitale, poate fi cheia succesului pentru multe businessuri.

 

De altfel, majoritatea companiilor care au investit in tehnologii care sa le ajute sa-si imbunatateasca productivitatea si costurile operationale au reusit sa isi diversifice mai rapid gama de produse sau servicii, sa raspunda mai bine cererii clientilor si sa capete un profit care sa le permita sa se extinda mai departe.

 

In cazul companiilor care nu dispun inca de sume suficient de mari pentru investitii, solutia poate sta in niste credite pentru IMM-uri, care sa le puna la dispozitie banii necesari pentru a-si pune in aplicare ideile si a-si creste afacerea.

 

Diversificarea canalelor de vanzare si marketing

Internetul este cel mai bun exemplu despre cum aparitia unui nou canal de vanzare si de marketing poate transforma o mica afacere. Numeroase companii s-au reinventat in mediul digital – de la companii care vand ciment si mortar, la cele de retail care s-au folosit de publicitate pe retelele sociale si pe motoarele de cautare pentru a ajunge la o gama mai larga de posibili clienti.

 

Orice business, indiferent de marimea sa, ar trebui sa fie prezent in mediul online si sa faca eforturi pentru a ajunge la publicul sau tinta. Diversificarea canalelor de vanzari si marketing poate face diferenta intre un business de succes si unul care se mentine cu greu pe piata.

 

Achizitionarea unei alte afaceri

Cea mai rapida cale pentru expansiune este unificarea sau absorbtia unei alte companii. Asta poate dubla dimensiunea firmei peste noapte si poate genera vanzari si venituri exponentiale. Absorbtia unei alte companii este insa un proces complex, care trebuie planificat si gandit cu mult timp in avans, analizand toti factorii care intervin in plan.

 

De la situatia financiara a companiei, la echipele de management, baza de clienti, contractele existente, pana la sinergiile dintre cele doua companii – toti acesti factori trebuie analizati pana la cel mai mic detaliu inainte de a lua o decizie.

 





Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016