Unele firme si-au mutat temporar activitatea de acas?. In schimb, altele si-au chemat angajatii la sediu. In anumite domenii de activitate, lucrul de acasa, atat de incurajat in ultima vreme, nu este posibil. Iata deci cateva recomandari pe care le poti practica in firma ta pentru ca angajatii sa lucreze intr-un mediu sigur.
Toti angajatii trebuie sa poarte masti si manusi. Obligatorie este purtarea mastii, deci acorda celor din jur echipamentul necesar de protectie: masca si manusi. Amenajeaza in birou zone speciale de igienizare cu gel dezinfectant. Pentru un mediu ferit de virusi si decontaminat, recomandat este s? cumperi lampi UV. Acestea dezinfecteaza aerul ?i obiectele din încapere.
Asigur? gel si dispenser sapun in toalete si asigura-te ca personalul de serviciu isi face treaba impecabil. Angajeaza personal sanitar care sa se ocupe de curatenia spatiului in mod regulat si asigur? o buna ventilatie a aerului in interior.
Potrivit Organiza?iei Mondiale a Sanat?tii, virusul poate fi transmis de la o persoan? infectata cu Covid-19 la alta sanatoasa prin secretii, atunci cand stranuta sau tuseste. Secretiile sub forma de mici picaturi se a?aza pe suprafetele din jur, precum mese, scaune, birouri, laptopuri, telefoane etc. In plus, o persoana se poate imbolnavi daca sta la mai putin de un metru de alta care este deja infectata.
Astfel, ca angajator trebuie sa mentii distantarea sociala la birou, modificand interiorul incaperii si reconfigurand spatiile. Aceasta cerinta trebuie respectata mai ales in cazul birourilor de tip open space. Trebuie sa asiguri doi metri liniari intre fiecare birou, aceasta fiind considerata distan?a de siguran??. Poate ca ar fi necesar sa introduci turele de munc? sau sa permiti ca o anumita parte din personal sa lucreze remote.
Mul?i antropologi si sociologi sunt de parere ca acesta este inceputul birourilor moderne. Adaptabilitatea este abilitatea de baza in situatia actuala creata de pandemie. Birourile moderne, inclusiv in tara noastra, trebuie dotate cu tehnologii care pot fi oricând ajustate, creand astfel mai multa siguranta angajatilor.
Astfel, este foarte important sa introduci in incapere pereti despartitori din plexiglas, transparenti, care sa ofere protectie personalului. Este inca o masur? de preventie in lupta noastra cu raspandirea infectiei cu Covid-19.
Potrivit Centrului de Cercetare a Economiei Europene, munca de acasa este un adevarat beneficiu pentru angajatii din Germania. Multe firme germane doresc ca personalul sa ramana remote si dupa ce trece pandemia. In Romania, sapte din zece angajati doresc sa lucreze de acasa dupa iesirea din starea de alerta. Chiar daca sunt domenii, precum medicina sau invatamantul, unde prezenta fizica este necesara, pe masura ce agresivitatea pandemiei o sa scada, se va observa o crestere treptata a persoanelor care vor merge la birou.
Ultimele NOUTATI
5 accesorii de iarna pe care orice sofer ar trebui sa le aiba in masina
7 sfaturi pentru incalzirea masinii corect in zilele recile – greseala pe care o fac multi
Nu pleca pe drum fara a face asta! 5 recomandari esentiale pentru sofatul iarna
Cel mai bun anunt de angajare in 2024. Cum sa il scrii, ca sa atragi numai candidati de calitate
Cauti personal pentru firma ta? Descopera aceste 5 intrebari neasteptate pe care orice angajator ar trebui sa le puna in interviuri
Cate tipuri de credite bancare exista si care e diferenta dintre ele? Ipotecar, de nevoi personale, imobiliar?
Partenerii nostri
Blocul National Sindical cere autoritatilor sa REDUCA impozitarea pe munca
Norme SSM: Nereguli gasite la angajatorii care folosesc zilieri si salariati temporari
Proiect - salariatii ar putea beneficia de doua zile libere PLATITE pentru a merge la medic
Aspecte juridice critice in imbunatatirea managementului fortei de munca
Cele mai importante reglementari pentru institutiile de credit in 2024
Salariatul nu este apt pentru locul de munca: "Suntem obligati sa ii oferim alt post in firma?"
Te-ar putea interesa si
Nu pleca pe drum fara a face asta! 5 recomandari esentiale pentru sofatul iarna
Cel mai bun anunt de angajare in 2024. Cum sa il scrii, ca sa atragi numai candidati de calitate