Unele firme si-au mutat temporar activitatea de acas?. In schimb, altele si-au chemat angajatii la sediu. In anumite domenii de activitate, lucrul de acasa, atat de incurajat in ultima vreme, nu este posibil. Iata deci cateva recomandari pe care le poti practica in firma ta pentru ca angajatii sa lucreze intr-un mediu sigur.
Toti angajatii trebuie sa poarte masti si manusi. Obligatorie este purtarea mastii, deci acorda celor din jur echipamentul necesar de protectie: masca si manusi. Amenajeaza in birou zone speciale de igienizare cu gel dezinfectant. Pentru un mediu ferit de virusi si decontaminat, recomandat este s? cumperi lampi UV. Acestea dezinfecteaza aerul ?i obiectele din încapere.
Asigur? gel si dispenser sapun in toalete si asigura-te ca personalul de serviciu isi face treaba impecabil. Angajeaza personal sanitar care sa se ocupe de curatenia spatiului in mod regulat si asigur? o buna ventilatie a aerului in interior.
Potrivit Organiza?iei Mondiale a Sanat?tii, virusul poate fi transmis de la o persoan? infectata cu Covid-19 la alta sanatoasa prin secretii, atunci cand stranuta sau tuseste. Secretiile sub forma de mici picaturi se a?aza pe suprafetele din jur, precum mese, scaune, birouri, laptopuri, telefoane etc. In plus, o persoana se poate imbolnavi daca sta la mai putin de un metru de alta care este deja infectata.
Astfel, ca angajator trebuie sa mentii distantarea sociala la birou, modificand interiorul incaperii si reconfigurand spatiile. Aceasta cerinta trebuie respectata mai ales in cazul birourilor de tip open space. Trebuie sa asiguri doi metri liniari intre fiecare birou, aceasta fiind considerata distan?a de siguran??. Poate ca ar fi necesar sa introduci turele de munc? sau sa permiti ca o anumita parte din personal sa lucreze remote.
Mul?i antropologi si sociologi sunt de parere ca acesta este inceputul birourilor moderne. Adaptabilitatea este abilitatea de baza in situatia actuala creata de pandemie. Birourile moderne, inclusiv in tara noastra, trebuie dotate cu tehnologii care pot fi oricând ajustate, creand astfel mai multa siguranta angajatilor.
Astfel, este foarte important sa introduci in incapere pereti despartitori din plexiglas, transparenti, care sa ofere protectie personalului. Este inca o masur? de preventie in lupta noastra cu raspandirea infectiei cu Covid-19.
Potrivit Centrului de Cercetare a Economiei Europene, munca de acasa este un adevarat beneficiu pentru angajatii din Germania. Multe firme germane doresc ca personalul sa ramana remote si dupa ce trece pandemia. In Romania, sapte din zece angajati doresc sa lucreze de acasa dupa iesirea din starea de alerta. Chiar daca sunt domenii, precum medicina sau invatamantul, unde prezenta fizica este necesara, pe masura ce agresivitatea pandemiei o sa scada, se va observa o crestere treptata a persoanelor care vor merge la birou.
Ultimele NOUTATI
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea