In contextul economic actual tot mai dificil, atat persoanele fizice, cat si cele juridice se confrunta cu situatii financiare complicate. Uneori, aceste situatii poate duce la acumularea de datorii, fie ca vorbim de datorii catre bancile clasice sau catre institutiile financiare nebancare (IFN-uri). In aceste situatii, este crucial sa stii cum sa gestionezi astfel de cazuri pentru a evita consecintele nedorite.
Primul pas in gestionarea datoriilor pe persoana juridica este sa analizezi cu atentie situatia. Este important sa stii exact cat si catre cine datorezi. Colecteaza toate documentele si contractele referitoare la imprumuturile sau creditele pe care le-ai obtinut de-a lungul timpului. Odata ce ai o imagine clara asupra datoriilor tale, contacteaza creditorii tai, fie ca sunt banci sau IFN-uri. Poate fi util sa discuti cu un consultant financiar sau cu un avocat specializat in dreptul afacerilor pentru a te ajuta in acest proces.
Negocierea este adesea o solutie eficienta pentru a-ti gestiona datoriile. Creditorii pot fi dispusi sa accepte acorduri de restructurare a datoriei sau sa ofere termene de plata mai flexibile. Inainte de a negocia, asigura-te ca intelegi toti termenii si conditiile noilor acorduri.
De un real ajutor in aceste situatii se pot dovedi a fi si specialistii din cadrul CSALB. Centrul de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul bancar (CSALB) mediaza situatiile dificile dintre clienti si institutiile financiar-bancare in mod echilibrat, rezonabil, rapid si in afara instantei, prin colaborare cu experti in domeniul financiar-bancar (Conciliatori) care, in functie de procedura aleasa de parti, pot propune sau impune o solutie de rezolvare a litigiului.
CSALB pune la dispozitia clientilor doua proceduri in aceste situatii. Mai intai, este vorba despre propunerea unei solutii, procedura care este cunoscuta sub numele de conciliere. Procedura de conciliere se finalizeaza dupa ce partile au acceptat solutia propusa de conciliator printr-o asa numita Nota de Solutionare. Termenul in care partile pot accepta/refuza solutia este de 15 zile de la comunicare. Partile se pot retrage oricand din procedura.
Mai departe, se poate apela la arbitraj, ceea ce inseamna impunerea unei solutii. Procedura de arbitraj se finalizeaza prin pronuntarea unei solutii care este obligatorie pentru ambele parti. Procedura este similara celei din instantele de judecata, insa termenele sunt mai scurte, de maximum 90 de zile, si se pot fixa de comun acord. Partile nu se pot retrage din procedura.
Aceste proceduri sunt facultative, voluntare, separate de procedurile din instantele de judecata si cu costuri reduse pentru persoanele juridice.
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori
Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi: Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung
Finantari uriase pentru IT-isti romani: 60 de milioane de motive sa crezi in ideea ta
FMI anunta o franare economica globala: „Nu am mai vazut asa ceva in ultimul secol!”
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori
Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi: Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung