Doua avioane Boening, prabusite in ultima jumatate de an. Ce companii aeriene detin cele mai multe avioane de acest tip

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Doua avioane Boening, prabusite in ultima jumatate de an. Ce companii aeriene detin cele mai multe avioane de acest tip
Doua avioane Boening, prabusite in ultima jumatate de an. Ce companii aeriene detin cele mai multe avioane de acest tip
de Magda Florea la 12 Mar. 2019
Urmareste-ne pe Google News
boeing 737 max 8accident aviatic etiopiaaccident aviatic indonezia

In ultimele sase luni, doua avioane Boeing 737 Max 8 s-au prabusit, unul in Indonezia si celalalt in Etiopia. In urma tragediilor, peste 350 de persoane si-au pierdut viata.

Avioanele de tip Boeing 737 Max 8 au fost consemnate la sol de catre China si Indonezia, dar si de operatorii Ethiopian Airlines, respectiv Cayman Airways.
 
Administratia Aviatiei Civile din China a transmis, intr-o declaratie de presa, ca toate avioanele Boeing 737 MAX 8 trebuie retrase din functiune. Principalul motiv: "toleranta zero pentru riscuri privind siguranta", potrivit CNN.
 
Decizia vine dupa ce Ethiopian Airlines a facut acelasi anunt, ca o masura de "precautie suplimentara", in timp ce investigatiile privind accidentul continua.
 
Boeing 737-800 MAX care s-a prabusit de doua ori in ultima jumatate de an este acelasi tip de avion ca cel al companiei indoneziene Lion Air care a cazut in mare in octombrie 2018, la 13 minute dupa ce a decolat de la Jakarta. 189 de persoane au murit atunci.
 
Desi China si Ethiopian Airlines, respectiv Cayman Airways au retras avioanele pana la finalizarea investigatiilor, mai sunt multe companii in lume care utilizeaza acest tip de aeronava.
 
Dar care sunt companiile care au cele mai multe avioane Boeing 737 Max 8? Cei de la Quartz au consultat datele publicate de producator.
 
Pana in ianuarie 2019, Boieng a primit 5.011 de comenzi pentru astfel de aeronave. Dintre acestea, 350 au fost deja livrate.
 
Daca luam in calcul faptul ca un 737 Max 8 costa cam 122 de milioane de dolari, e clar ca "pensionarea" anticipata a acestui model ar fi o lovitura financiara atat pentru Boeing, cat si pentru operatori.
 
Ramane de vazut, insa, daca acest lucru se va intampla.
 
Pana atunci, iata topul companiilor care detin cele mai multe avioane Boeing 737 Max 8:







Boeing va face modificari la avioanele 737 Max 8

 
Administratia Federala a Aviatiei din Statele Unite ale Americii (FAA) a transmis ca avioanele Boeing 737 Max 8 sunt "apte de zbor", insa, in contextul in care din ce in ce mai multe companii aeriene consemneaza la sol astfel de aeronave, solicita schimbari de design de la Boeing.
 
Termenul limita pentru modificari este luna aprilie, potrivit The Guardian.
 
Boeing a confirmat, luni, ca va implementa o actualizare de software in intreaga flota "in urmatoarele saptamani". Compania a mai precizat ca lucra la acest update de cateva luni: "Am dezvoltat un software de control al zborului pentru modelul 737 MAX, conceput pentru a face o aeronava deja sigura si mai sigura".
 
Boeing lucreaza la finalizarea "imbunatatirilor sistemului de control al zborului, care ofera o dependenta redusa fata de procedurile asociate cu articolele de memorie necesare pentru pilotul automat", potrivit FAA.
 
Autoritatea a mai spus ca Boeing "intentioneaza sa actualizeze cerintele de instruire si manualele echipajelor de zbor pentru a fi in concordanta cu schimbarile de design" - fiind creat un sistem de protectie automatizat numit Maneuvering Characteristics System Augmentation sau MCAS.
 
Modificarile includ activarea MCAS si imbunatatirea semnalului privind unghiurile de atac.
 
Aceste doua tragedii i-au facut pe pasageri sa ceara informatii despre aeronava cu care urmeaza sa calatoreasca si sa aiba dreptul sa isi anuleze calatoria pe baza informatiilor primite, pentru ca exista si cateva companii care nu au consemnat la sol modelul Boeing.
 
De exemplu, American Airlines a transmis ca are "incredere deplina in aeronava si in membrii echipajului de zbor, care au cea mai buna experienta din domeniu".
 
Alti operatori care si-au exprimat "increderea" in Boeing 737 Max 8 si nu le consemneaza la sol sunt Southwest, Norwegian Air Shuttle sau Icelandair.

Detalii de la tragedia din Etiopia

Reamintim ca un avion Boeing 737 MAX 8 care apartinea companiei Ethiopian Airlines s-a prabusit, duminica dimineata, la scurt timp dupa decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba. Toti cei 157 de oameni aflati la bordul aeronavei au murit.
 

De asemenea, tot o astfel de aeronava s-a prabusit in octombrie 2018 in Indonezia. 189 de persoane au murit atunci.

"Avem in vedere faptul ca in ambele accidente avioanele erau noi, cele doua Boeing 737 MAX 8 fiind de curand livrate. Ambele accidente au avut loc in timpul decolarii, deci exista asemanari", a transmis Administratia Aviatiei Civile din China.
 
Cele doua accidente in care au fost implicate avioane operate de Ethiopian Airlines si Lion Air sunt inca in curs de investigare si momentan nu exista nicio dovada a unei legaturi directe intre cauza celor doua incidente.
 
Pasageri din peste 30 de tari se aflau la bordul avionului Boeing 737 MAX care s-a prabusit duminica dimineata.
 
Potrivit directorului general al companiei aeriene, Tewolde Gebre Mariam, pilotul a comunicat controlorului de trafic ca are "dificultati" si a cerut sa revina pe aeroportul Bole din Addis Abeba. I s-a dat permisiunea sa se intoarca, dar avionul s-a prabusit la 62 de kilometri sud-est de Addis Abeba.
 
Avionul decolase la ora locala 08:38 si avea ca destinatie Nairobi (Kenya) . Niciunul dintre cei 149 de pasageri si opt membri ai echipajului nu au supravietuit.
 
Printre pasageri se numara 32 de kenyeni, 18 canadieni, 9 etiopieni, 8 italieni, 8 chinezi, 8 americani, 7 britanici, 7 francezi, 6 egipteni, 5 olandezi, 4 indieni, 4 slovaci, cate trei austrieci, suedezi si rusi, cate doi marocani, spanioli, polonezi si israelieni si cate un pasager din Belgia, Indonezia, Somalia, Norvegia, Serbia, Togo, Mozambic, Rwanda, Sudan, Uganda si Yemen.
 
Nationalitatile celorlalti pasageri nu sunt deocamdata cunoscute, iar patru dintre ei au pasapoarte ONU si inca nu este clar din ce tari provin. Potrivit datelor de pe website-ul de monitorizare a curselor aeriene Flightradar24, dupa decolare avionul a avut oscilatii de viteza in urcare.

Citeste si: La Bursa de la New York se poarta blugii. Levi Strauss vrea sa se relisteze

Sursa foto: pexels.com
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Examenul de presedinte
Analize

Examenul de presedinte

today02 Mai. 2025
Motive mai putin evidente pentru care instanta de judecata poate anula o concediere disciplinara
Companii

Motive mai putin evidente pentru care instanta de judecata poate anula o concediere disciplinara

today02 Mai. 2025
1 mai la romani inseamna mici, bere si hore
Ultima ora

1 mai la romani inseamna mici, bere si hore

today01 Mai. 2025
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Astazi in istorie

1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim

today01 Mai. 2025
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Afla...

Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari

today01 Mai. 2025
Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?
Cultura generala

Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?

today01 Mai. 2025
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
Stiri IT 2025, Tehnologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025

today30 Apr. 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Economie

ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!

today30 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x