Doua avioane Boening, prabusite in ultima jumatate de an. Ce companii aeriene detin cele mai multe avioane de acest tip
boeing 737 max 8accident aviatic etiopiaaccident aviatic indonezia
In ultimele sase luni, doua avioane Boeing 737 Max 8 s-au prabusit, unul in Indonezia si celalalt in Etiopia. In urma tragediilor, peste 350 de persoane si-au pierdut viata.
Avioanele de tip Boeing 737 Max 8 au fost consemnate la sol de catre China si Indonezia, dar si de operatorii Ethiopian Airlines, respectiv Cayman Airways.
Administratia Aviatiei Civile din China a transmis, intr-o declaratie de presa, ca toate avioanele Boeing 737 MAX 8 trebuie retrase din functiune. Principalul motiv: "toleranta zero pentru riscuri privind siguranta", potrivit CNN.
Decizia vine dupa ce Ethiopian Airlines a facut acelasi anunt, ca o masura de "precautie suplimentara", in timp ce investigatiile privind accidentul continua.
Boeing 737-800 MAX care s-a prabusit de doua ori in ultima jumatate de an este acelasi tip de avion ca cel al companiei indoneziene Lion Air care a cazut in mare in octombrie 2018, la 13 minute dupa ce a decolat de la Jakarta. 189 de persoane au murit atunci.
Desi China si Ethiopian Airlines, respectiv Cayman Airways au retras avioanele pana la finalizarea investigatiilor, mai sunt multe companii in lume care utilizeaza acest tip de aeronava.
Dar care sunt companiile care au cele mai multe avioane Boeing 737 Max 8? Cei de la Quartz au consultat datele publicate de producator.
Pana in ianuarie 2019, Boieng a primit 5.011 de comenzi pentru astfel de aeronave. Dintre acestea, 350 au fost deja livrate.
Daca luam in calcul faptul ca un 737 Max 8 costa cam 122 de milioane de dolari, e clar ca "pensionarea" anticipata a acestui model ar fi o lovitura financiara atat pentru Boeing, cat si pentru operatori.
Ramane de vazut, insa, daca acest lucru se va intampla.
Pana atunci, iata topul companiilor care detin cele mai multe avioane Boeing 737 Max 8:
Boeing va face modificari la avioanele 737 Max 8
Administratia Federala a Aviatiei din Statele Unite ale Americii (FAA) a transmis ca avioanele Boeing 737 Max 8 sunt "apte de zbor", insa, in contextul in care din ce in ce mai multe companii aeriene consemneaza la sol astfel de aeronave, solicita schimbari de design de la Boeing.
Termenul limita pentru modificari este luna aprilie, potrivit The Guardian.
Boeing a confirmat, luni, ca va implementa o actualizare de software in intreaga flota "in urmatoarele saptamani". Compania a mai precizat ca lucra la acest update de cateva luni: "Am dezvoltat un software de control al zborului pentru modelul 737 MAX, conceput pentru a face o aeronava deja sigura si mai sigura".
Boeing lucreaza la finalizarea "imbunatatirilor sistemului de control al zborului, care ofera o dependenta redusa fata de procedurile asociate cu articolele de memorie necesare pentru pilotul automat", potrivit FAA.
Autoritatea a mai spus ca Boeing "intentioneaza sa actualizeze cerintele de instruire si manualele echipajelor de zbor pentru a fi in concordanta cu schimbarile de design" - fiind creat un sistem de protectie automatizat numit Maneuvering Characteristics System Augmentation sau MCAS.
Modificarile includ activarea MCAS si imbunatatirea semnalului privind unghiurile de atac.
Aceste doua tragedii i-au facut pe pasageri sa ceara informatii despre aeronava cu care urmeaza sa calatoreasca si sa aiba dreptul sa isi anuleze calatoria pe baza informatiilor primite, pentru ca exista si cateva companii care nu au consemnat la sol modelul Boeing.
De exemplu, American Airlines a transmis ca are "incredere deplina in aeronava si in membrii echipajului de zbor, care au cea mai buna experienta din domeniu".
Alti operatori care si-au exprimat "increderea" in Boeing 737 Max 8 si nu le consemneaza la sol sunt Southwest, Norwegian Air Shuttle sau Icelandair.
Detalii de la tragedia din Etiopia
Reamintim ca un avion Boeing 737 MAX 8 care apartinea companiei Ethiopian Airlines s-a prabusit, duminica dimineata, la scurt timp dupa decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba. Toti cei 157 de oameni aflati la bordul aeronavei au murit.
De asemenea, tot o astfel de aeronava s-a prabusit in octombrie 2018 in Indonezia. 189 de persoane au murit atunci.
"Avem in vedere faptul ca in ambele accidente avioanele erau noi, cele doua Boeing 737 MAX 8 fiind de curand livrate. Ambele accidente au avut loc in timpul decolarii, deci exista asemanari", a transmis Administratia Aviatiei Civile din China.
Cele doua accidente in care au fost implicate avioane operate de Ethiopian Airlines si Lion Air sunt inca in curs de investigare si momentan nu exista nicio dovada a unei legaturi directe intre cauza celor doua incidente.
Pasageri din peste 30 de tari se aflau la bordul avionului Boeing 737 MAX care s-a prabusit duminica dimineata.
Potrivit directorului general al companiei aeriene, Tewolde Gebre Mariam, pilotul a comunicat controlorului de trafic ca are "dificultati" si a cerut sa revina pe aeroportul Bole din Addis Abeba. I s-a dat permisiunea sa se intoarca, dar avionul s-a prabusit la 62 de kilometri sud-est de Addis Abeba.
Avionul decolase la ora locala 08:38 si avea ca destinatie Nairobi (Kenya) . Niciunul dintre cei 149 de pasageri si opt membri ai echipajului nu au supravietuit.
Printre pasageri se numara 32 de kenyeni, 18 canadieni, 9 etiopieni, 8 italieni, 8 chinezi, 8 americani, 7 britanici, 7 francezi, 6 egipteni, 5 olandezi, 4 indieni, 4 slovaci, cate trei austrieci, suedezi si rusi, cate doi marocani, spanioli, polonezi si israelieni si cate un pasager din Belgia, Indonezia, Somalia, Norvegia, Serbia, Togo, Mozambic, Rwanda, Sudan, Uganda si Yemen.
Nationalitatile celorlalti pasageri nu sunt deocamdata cunoscute, iar patru dintre ei au pasapoarte ONU si inca nu este clar din ce tari provin. Potrivit datelor de pe website-ul de monitorizare a curselor aeriene Flightradar24, dupa decolare avionul a avut oscilatii de viteza in urcare.
Citeste si:
La Bursa de la New York se poarta blugii. Levi Strauss vrea sa se relisteze
Sursa foto: pexels.com