Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ghidul managerului. Afacerea dvs. are de suferit din cauza coronavirus? Trimiteti-va angajatii in SOMAJ TEHNIC!


Ghidul managerului. Afacerea dvs. are de suferit din cauza coronavirus? Trimiteti-va angajatii in SOMAJ TEHNIC!
de Mihai Balescu la 16 Mar. 2020 Exclusiv
Ghidul managerului. Afacerea dvs. are de suferit din cauza coronavirus? Trimiteti-va angajatii in SOMAJ TEHNIC!
Amenintarea coronavirusului impune o masura neobisnuita, anume sa va trimiteti angajatii acasa, pentru a reduce riscul raspandirii bolii (sau poate ca angajatii insisi vor sa stea acasa), iar impactul acestei situatii asupra afacerii dvs. e major. Fara angajati, veniturile firmei scad, doar ca dvs. trebuie sa platiti in continuare salarii si contributiile aferente. Ce e de facut?


Va permiteti oare sa concediati o parte din angajati, ca sa nu mai fiti nevoit sa le platiti salariile degeaba?

Intrebarea devine si mai sensibila daca priviti lucrurile in perspectiva: povestea cu coronavirus n-o sa tina o vesnicie - poate ca in cateva saptamani amenintarea va disparea complet si piata va reveni la normal. Numarul comenzilor va creste, volumul de munca din firma va creste si el si veti avea nevoie… sa angajati oameni.

Oameni competenti, experimentati, care sa faca treaba buna din prima zi. Ati avut astfel de oameni, dar contextul cu coronavirus v-a fortat sa renuntati la serviciile lor si ei si-au gasit intre timp alte joburi. Nu mai sunt disponibili.

Cat va costa sa cautati altii, sa ii testati, sa ii invatati procedurile firmei, sa ii specializati pe la tot felul de cursuri? O avere!!! Iata cum ceea ce economisiti acum nemaiplatind cateva salarii veti pierde inzecit mai tarziu. Repetam, criza aceasta n-o sa tina o vesnicie.

Solutia este sa va trimiteti angajatii in somaj tehnic! Somajul tehnic este reglementat de Codul muncii care la art. 53 face urmatoarele precizari privind intreruperea sau reducerea activitatii angajatorului:

Art. 53
(1) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai desfasoara activitate, beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat.
(2) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare prevazute la alin. (1), salariatii se vor afla la dispozitia angajatorului, acesta avand oricand posibilitatea sa dispuna reinceperea activitatii.

Cu alte cuvinte, trimiteti oamenii acasa pentru perioada necesara, fara ca asta sa insemne incetarea raporturilor de munca. Ei raman in continuare angajatii dvs. si vor veni la lucru imediat ce ii veti chema din nou. Iar in aceasta perioada le platiti 75% din salariul de baza si ATAT! Toate contributiile sociale aferente sunt platite de Stat. Angajatii isi pastreaza astfel calitatea de asigurati, stagiul lor de cotizare curge in continuare;

Dvs., angajatorul, reduceti astfel nu numai cheltuielile cu salariile si contributiile, ci si cheltuielile indirecte pe care le atrage dupa sine simpla prezenta a unui angajat in firma: consumabile, decontari diverse, energie electrica, apa la baie, convorbiri telefonice  in interes personal.

In fine, puteti avea in vedere si prevederile art. 52 din Codul muncii, referitor la supsendarea contractului de munca din initiativa angajatorului, si care spune ca:

Art. 52
(3) In cazul reducerii temporare a activitatii, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, pe perioade care depasesc 30 de zile lucratoare, angajatorul va avea posibilitatea reducerii programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana, cu reducerea corespunzatoare a salariului, pana la remedierea situatiei care a cauzat reducerea programului, dupa consultarea prealabila a sindicatului reprezentativ de la nivelul unitatii sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Sursa foto: www.pexels.com


Editorialist Manager.ro
25 de ani experienta in domeniul editorial
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016