In industria serviciilor pentru afaceri, angajatii au prioritati diferite in functie de varsta
abslindustria serviciilor pentru afaceri
ABSL (Asociatia Business Service Leaders) estimeaza ca numarul angajatilor din industria serviciilor pentru afaceri va creste cu mai putin de 10% pana la finalul acestui an, tendinta care va continua si in 2024. Desi incertitudinile macroeconomice si extinderea automatizarii reduc mobilitatea angajatilor intre companii, industria se confrunta cu provocari majore legate de gasirea personalului calificat si adaptarea programelor de resurse umane la nevoile diferitelor generatii.
Diferentele de motivatie intre generatii
Adrian Baron, Vicepresedinte ABSL, subliniaza ca angajatii din servicii pentru afaceri au prioritati diferite in functie de varsta. Cei de peste 40 de ani valorizeaza stabilitatea si cresterea salariala, in timp ce Millennials (25-40 de ani) prefera flexibilitatea si implicarea in cauze sociale. Angajatii tineri, sub 25 de ani, sunt motivati de inovare si oportunitati rapide de dezvoltare.
"Angajatii industriei serviciilor pentru afaceri au motivatii comune legate de stabilitate, echilibrul dintre viata personala si cea profesionala, flexibilitate si crestere profesionala. Generatiile peste 40 de ani sunt mai motivate de stabilitate, de recunoasterea formala prin avansare profesionala, cresterea salariala si bonusuri, in timp ce Generatia Millenials apreciaza indeosebi implicarea in cauze sociale si flexibilitatea in munca. Angajatii sub 25 de ani sunt motivati de munca intr-un mediu inovativ, de posibilitatea de invatare si dezvoltare rapida”, spune Adrian Baron, Vice Presedinte ABSL.
Adaptarea beneficiilor la nevoile angajatilor
In functie de generatie, beneficiile oferite in companii variaza. Persoanele de peste 40 de ani pun accent pe asigurarile de sanatate pentru ei si familiile lor, in timp ce angajatii mai tineri apreciaza munca hibrida, programele de well-being si beneficiile pentru parinti. Catalina Magui, Director HR la Societe Generale Global Solution Centre, explica diferentele in preferintele pentru invatare si dezvoltare profesionala, subliniind ca cei mai tineri sunt mult mai centrati pe autoinvatare si curiozitate.
Fidelizarea angajatilor – o provocare continua
In ceea ce priveste retentia angajatilor, ABSL observa ca Millennials au tendinta de a schimba frecvent locul de munca, cautand rapid avansarea profesionala, in timp ce angajatii mai in varsta pun accent pe echilibrul intre viata profesionala si personala. De asemenea, implicarea seniorilor in formarea generatiei Z este esentiala pentru pastrarea know-how-ului si pentru imbunatatirea colaborarii.
Conform ABSL, industria serviciilor pentru afaceri din Romania are aproximativ 200.000 de angajati, fiind una dintre industriile cu cea mai mare contributie la PIB.