Lansarea unui business in eCommerce: Cum se pot fideliza clientii in primele 12 luni

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Lansarea unui business in eCommerce: Cum se pot fideliza clientii in primele 12 luni
Lansarea unui business in eCommerce: Cum se pot fideliza clientii in primele 12 luni
de Redactia Manager la 22 Ian. 2021
Urmareste-ne pe Google News
ecommercetehnologieservicii calitatebusinessclienti

A avut oare pandemia un castigator? Departe de noi sa dam crezare teoriilor conspiratiei, dar exista cateva concluzii pe care le putem trage. Pe langa platformele de online streaming, un alt sector care a avut de castigat datorita schimbarilor din ultima vreme este categoric cel de eCommerce. Majoritatea afacerilor s-au mutat in online sau au inceput sa includa si astfel de servicii.

Dar oare aceasta mutare masiva in online garanteaza faptul ca afacerea ta va avea succes? Nici pe departe. Piata este plina de competitori, asadar va fi nevoie sa te remarci. Afla cum se pot fideliza clientii in primele 12 luni si fa-te cunoscut pe piata prin urmatoarele strategii sustinute de solutii e-commerce

Incepe puternic 

Prima impresie chiar conteaza si poate face diferenta, mai ales atunci cand un client nou iti da o sansa. Stii foarte bine ca este mult mai greu sa atragi clienti noi decat sa-i pastrezi pe cei prezenti, asa ca trebuie sa profiti cum trebuie de aceasta noua oportunitate. 

 

Inca de la prima comanda trebuie sa incerci sa egalezi si sa depasesti concurenta. Pe langa oferirea beneficiilor precum transportul gratuit, primul schimb de replici intre tine si client trebuie sa fie cu adevarat memorabil. De exemplu, dupa ce clientul a finalizat comanda si i-ai multumit, gandeste-te cum il poti surprinde mai departe.

 

Un exemplu perfect este includerea unui mesaj personalizat in pachetul sau. Preferabil este sa fie scris de mana si semnat, dar poti folosi sabloane atata timp cat folosesti numele clientului si mesajul este foarte bun. Totusi, folosirea unui mesaj personalizat ii va intrece cu siguranta asteptarile. O alta strategie potrivita este includerea unor mostre sau cadouri in pachet. 

Tine aproape 

Chiar daca prima impresie a fost una de efect, ea trebuie sa serveasca doar ca inceputul unei frumoase prietenii. Din acel punct relatia trebuie ingrijita. Cum poti face asta? Prin tehnici de follow up!

 

Foloseste orice tehnici ai la dispozitie, atat timp cat nu deranjezi clientul. De exemplu, il poti suna pentru a-i cere feedback in legatura cu produsul si experienta avuta, ii poti da mesaje sau e-mail-uri. Creeaza o comunitate sau un club in jurul brandului tau si explica-i ce avantaje reale va avea daca se alatura familiei. Afla detalii despre el, de exemplu cand este ziua lui de nastere si surprinde-l. 

Personalizare la maximum

Chiar daca clientul este perfect constient de faptul ca ai o afacere de condus, si probabil iti tratezi toti clientii la fel, asta nu inseamna ca nu se va bucura de toata atentia pe care i-o acorzi. Relatia dintre client si vanzator nu trebuie sa se rezume la un schimb de produse si bani, asta daca vrei sa creezi o legatura de lunga durata.

 

In acest sens poti incepe sa folosesti una dintre uneltele cele mai la indemana, adica Social Media. Aceste platforme au facut interactiunea intre tine si clienti extrem de simpla, si un like dat in online este de multe ori reclama perfecta. Monitorizeaza interactiunile pe care le ai cu clientii, limbajul lor si directia in care se indreapta nevoile lor. Astfel iti vei putea crea acel mult ravnit buyer persona si te poti adapta la el. 

Servicii online sigure si de calitate

Tot efortul depus de tine nu va inseamna nimic daca nu le asiguri clientilor o platforma de calitatate, intuitiva si cu raspuns rapid. Aceasta trebuie sa fie usor navigabila si sa aiba o directie clara: promovarea. Nu in ultimul rand, investeste in securitatea site-ului tau. Nimeni nu va cumpara de la tine daca nu pot plati in conditii de siguranta. 

 

Clientii nu sunt chiar atat de greu de multumit daca faci un efort doar putin mai mare decat al competitiei. 

Ultimele NOUTATI

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Financiar-Bancar

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?

today16 Iun. 2025
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x