Amazon nu mai are nevoie de niciun fel de prezentare pentru cei mai multi dintre oameni, fiind in prezent cea mai mare companie de comert online cu amanuntul din intreaga lume. Cu o avere de peste 192 de miliarde de dolari, fondatorul Amazon, Jeff Bezos, este in prezent al doilea cel mai bogat om din lume. Bezos a facut istorie insa in 2020, atunci cand a devenit primul om de pe planeta cu o avere de peste 200 de miliarde de dolari.
Ce a facut Jeff Bezos pentru ca platforma Amazon sa devina cel mai bun loc de unde sa cumperi produse de tot felul online? Inceputul Amazon nu a fost tocmai cel mai de succes, primii ani venind la pachet cu o serie intreaga de obstacole. Amazon a pornit de fapt sub numele Cadabra in anul 1994. La acea vreme, platforma nu era decat o simpla librarie online. In ziua de astazi insa, Amazon este cel mai mare retailer online de pe intreaga planeta.
La inceput, oricine isi doreste sa creeze un produs care sa se adreseze tuturor si care sa fie util oricarei categorii de oameni. Apurva Gupta, senior designer in cadrul Amazon, este de parere ca o asemenea strategie este gresita inca de la bun inceput. In viziunea lui Gupta, prima intrebare pe care trebuie sa si-o puna cineva care vrea sa creeze un produs sau serviciu este urmatoare - “Cui ne adresam cu acest produs?”.
Atunci cand Amazon lucreaza la un nou produs, mai intai de toate se face o lista cu potentialele grupuri de utilizatori care ar fi interesati de respectivul produs: dezvoltatori de software, analisti de business, oameni de marketing, designeri, etc. Apoi, acesti oameni trebuie intrebati cu privire la nevoile si dorintele lor referitoare la un astfel de produs.
Amazon si-a concentrat intotdeauna intreaga atentie catre client. Intr-un interviu mai vechi, Jeff Bezos spunea ca experienta consumatorului reprezinta cel mai mare avantaj pe care il are compania sa in fata rivalilor de pe piata. Mai mult decat atat, Bezos sustine ca in mediul online experienta consumatorului este cu atat mai importanta cu cat acesta este la doar un click distanta de oricare dintre competitorii tai. Compania lui Jeff Bezos a lucrat constant in aceasta directie, investind in optimizarea sistemelor de logistica si livrare pentru ca acestea sa functioneze cat mai eficient.
Jeff Bezos este cunoscut pentru o filosofie de afaceri pe care a aplicat-o in cadrul Amazon inca din prima zi de la infiinarea companiei. Mai exact, Amazon a incercat intotdeauna sa pastreze o mentalitate de start-up. Astfel, Bezos spunea ca se poate asigura ca nu apare autosuficienta. Totodata, cu o asemenea mentalitate, toti cei ce lucrau in cadrul Amazon isi doreau permanent sa sa faca lucruri noi si sa inoveze.
In acelasi timp, Jeff Bezos este de parere ca o companie trebuie sa evolueze constant si sa se transforme. Asa cum spuneam si in randurile anterioare, Amazon s-a transformat complet in cei peste 20 de ani de existenta, ajungand de la o simpla librarie online la pozitia de cel mai mare marketplace din lume.
Ultimele NOUTATI
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice