Orice angajat suficient de motivat va da randament maxim la locul de munca, iar astfel va creste si productivitatea. Totusi, ca acest lucru sa se intample, angajatorii trebuie sa ia anumite masuri cu ajutorul carora sa isi motiveze salariatii. De exemplu, oamenii de afaceri le pot oferi celor care lucreaza pentru firma pe care o detin mai multe zile de concediu, ca sa se relaxeze si sa isi redobandeasca energia dupa o perioada grea. Pe langa acest aspect, angajatorii le mai pot pune la dispozitie diverse beneficii, precum mariri salariale, bonusuri de performanta sau vouchere de vacanta. Alte beneficii de luat in calcul sunt abonamentele la salile de fitness, la librarii, teatru sau asigurari de sanatate la clinici private.
Chiar daca momentan, cel putin in cazul anumitor firme, angajatii isi desfasoara activitatea profesionala din confortul propriei locuinte, la un moment dat acestia se vor intoarce la birou. In consecinta, angajatorul trebuie sa le creeze un mediu de lucru sigur, steril si curat, iar sediul companiei sa arate impecabil. O astfel de masura care sa le asigure siguranta la locul de munca este apelarea la corpuri de iluminat special concepute pentru dezinfectarea suprafetelor. Aceste dispozitive sunt ecologice si combat eficient foarte multe bacterii si virusuri. De asemenea, antreprenorii trebuie sa le puna la dispozitie salariatilor masti de protectie, dezinfectanti si sapun lichid antibacterian.
Pe langa protejarea bunurilor de valoare, antreprenorii trebuie sa se gandeasca si la siguranta propriilor angajati si sa se asigure ca linistea nu le este perturbata de catre persoane straine. Drept urmare, este recomandabil sa se apeleze la camere de supraveghere, atat in interiorul, dar si in exteriorul sediului. De asemenea, se impune instalarea unui sistem de acces pe baza de cartela si contractarea unei firme de paza, ca sa mentina ordinea in cadrul institutiei. O alta masura de prevenire si precautie ar fi instalarea unor detectoare de gaz si fum.
O alta masura care ar duce la sporirea productivitatii este aceea a decontarii transportului pentru angajati, atat pentru cei care folosesc masina personala, dar si pentru salariatii care folosesc mijloacele de transport in comun. Astfel, angajatii vor pune deoparte banii pe care i-ar fi cheltuit pe carburant, iar acest lucru ii va motiva.
Chiar daca vor reveni la birou, la un moment dat, angajatorii nu trebuie sa renunte la ideea de a le oferi propriilor angajati un program de lucru flexibil. Un salariat care isi desfasoara activitatea profesionala din confortul propriului camin, unde rezolva task-urile dupa propriul plac, in functie de timpul sau, va fi mult mai motivat sa isi duca treaba la bun sfarsit, ca sa aiba la dispozitie mai mult timp liber. In plus, de acasa acesta se va simti mai relaxat, nu va mai trebui sa respecte anumite conduite vestimentare sau sa manance la o ora fixa. Un astfel de program poate duce la marirea randamentului in cadrul colectivului.
In plus, oamenii de afaceri pot investi direct in angajati si sa ii trimita la cursuri si traininguri de specializare, ca sa dobandeasca noi cunostinte in domeniu, cu ajutorul carora sa devina mai eficienti. Astfel, productivitatea va creste, iar ambele parti vor iesi pe plus. Pe de o parte, salariatii, care vor avea posibilitatea sa avanseze in cariera, iar pe de alta, antreprenorii, care vor avea in subordine oameni mai bine pregatiti.
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Se fac angajari la stat - vezi aici lista oraselor cu cele mai multe posturi si studiile de care ai nevoie
Dezamagire crunta la salarii, pentru studenti si absolventi: 3.500- 4.500 de lei pentru joburi entry-level
Art Set by GAEP: Companii de 2 miliarde de lei adopta arta pentru retentia si satisfactia angajatilor
Cererea masinilor electrice pe piata interna, in crestere
Partenerii nostri
Baza de calcul pentru concediu medical - este influentata de indicele de inflatie?
Ce conteaza cu adevarat pentru tinerii din generatia Z la locul de munca
Cum sa folositi SAGA pentru PFA: Ghid pentru evidente fiscal-contabile perfect legale
Imprumuturi intre societati: care sunt conditiile de acordare?
Reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana: obligatiile angajatorului
Litigiile de munca si drepturile angajatilor: Cand este timpul sa apelezi la un avocat?