Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Mediul de afaceri german in Romania: Vrem sa facem business aici


Mediul de afaceri german in Romania: Vrem sa facem business aici
de Adrian Somai la 31 Ian. 2020
Mediul de afaceri german in Romania: Vrem sa facem business aici
Tags: companii germaneinvestitori germaniromaniaahk romaniadragos anastasiu

Investitorii germani din Romania, reuniti recent in cadrul receptiei anuale a Camerei de Comert si Industrie Romano-Germana (AHK Romania), si-au reafirmat disponibilitatea si dorinta de a investi in afaceri in tara noastra. Totodata, mediul de afaceri german prezent in Romania a transmis prin reprezentantii sai inca o data ca isi doreste o comunicare cu decidentii politici din tara noastra, astfel incat sa existe siguranta ca in viitor nu vor mai aparea modificari legislative care sa dea peste cap planurile financiare ale companiilor. Astfel, la fel ca si in anii precedenti, mediul de afaceri german cere mai multa predictibilitate si stabilitate de la autoritatile romane.

Investitorii germani joaca un rol extrem de important la ora actuala in economia tarii noastre, companiile germane din Romania avand cea mai mare cifra de afaceri dintre toti investitorii straini. Spre exemplu, daca ne uitam la anul 2017, ultimul an pentru care avem date oficiale oferite de cei de la Institutul National de Statistica, vom observa ca afacerile germanilor in tara noastra au ajuns pana la un nivel de 114 miliarde de lei, ceea ce reprezinta nu mai putin de 24% din totalul cifrei de afaceri ale firmelor cu capital strain din Romania. Conform cifrelor, in tara noastra se regasesc peste 2.600 de companii germane. Urmatoarele in top sunt companiile cu capital francez si austriac, afacerile acestora ajungand la un nivel de 91 de miliarde de lei, respectiv 58 de miliarde de lei.  

Peste 2.600 de companii germane in Romania 

Mai mult decat atat, cele mai mari 20 de companii germane prezente in tara noastra insumeaza afaceri de 74 de miliarde de lei, ceea ce reprezinta 54% din cifra de afaceri totala generata de companiile germane in Romania. Conform cifrelor din 2018, Kaufland Romania ramane cea mai mare firma germana din tara noastra, cu o cifra de afaceri de 10.1 miliarde de lei. Lidl Discount ocupa locul secund in acest top, cu o cifra de afaceri de 7.8 miliarde de lei in 2018. Pe ultima treapta a podiumului ii regasim pe cei de la Daimler (Star Assembly), cu o cifra de afaceri de 7.2 miliarde de lei. In Top 20 companii germane din Romania mai regasim nume precum Metro Cash & Carry, Continental Automotive Romania, E.ON Energie, Selgros Cash & Carry, Porsche, Telekom, Mercedes-Benz sau Bosch. 

Anastasiu: A fost 2019 un an bun pentru Romania? 

Dragos Anastasiu, presedintele Camerei de Comert si Industrie Romano-Germana (AHK Romania), uitandu-se retrospectiv la anul precedent, a subliniat ca anul 2019 a fost unul in care “au crescut pensiile, au crescut alocatiile, s-au acordat vouchere de vacanta, iar mai multe industrii au primit facilitati”. In aceste conditii, Anastasiu se intreaba retoric daca anul 2019 poate fi considerat un an bun. Tot el remarca ca, desi teoretic am putea sa spunem ca a fost un an bun, cele doua runde de alegeri ne-au demonstrat ca cei care au acordat toate aceste facilitati nu au mai fost alesi. 

In opinia lui Dragos Anastasiu, motivul pentru care acest lucru s-a intamplat este unul foarte simplu, “toate podurile bazate pe incredere prabusindu-se”. Asadar, omul de afaceri roman, presedinte al Camerei de Comert si Industrie Romano-Germana (AHK Romania), sustine ca principala directie spre care trebuie sa ne indreptam atentia in viitor este legata de reconstruirea increderii. 

 

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016