Lucrul fara contract de munca se dovedeste o practica des intalnita in firmele de transport romanesti, ultimele controale depistand o sumedenie de nereguli in acest sens. Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) trage la randul ei un semnal de alarma si sustine ca Ministerul Muncii ar avea de verificat 20.000 de soferi fara contract de munca doar in Municipiul Bucuresti. In aceste conditii, COTAR saluta controalele ITM Bucuresti desfasurate in ultima vreme in randul transportatorilor care nu platesc taxe si impozite pentru soferii angajati.
La sfarsitul saptamanii trecute, inspectorii ITM Bucuresti au descoperit o prima companie din domeniul transportului de persoane cu nereguli serioase la acest capitol. Mai exact, nu mai putin de 827 de soferi cu care lucra compania nu aveau niciun fel de contracte de munca. Asadar, aproape o mie de angajati care lucrau la negru descoperiti doar la o prima strigare, angajati pentru care compania in cauza nu platea taxe si impozite. Compania a fost amendata cu 200.000 de lei.
Vasile Stefanescu, presedintele COTAR, saluta decizia ITM Bucuresti de a demara astfel de controale in randul companiilor din domeniul transporturilor. Totodata, Stefanescu adauga faptul ca institutia pe care o conduce o atras atentia autoritatilor in mai multe randuri in legatura cu “bataia de joc la adresa tuturor romanilor, a statului roman, a legislatiei nationale, prin sfidarea legislatiei din domeniul muncii” a unor companii din acest domeniu.
Seful Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania isi exprima nemultumirea legata de aceasta problema, transmitand ca nu este normal ca “in timp ce transportatorii autorizati platesc taxe si impozite si respecta legislatia in vigoare, concurenta neloiala formata din niste firme care au intrat pe piata din Romania calcand in picioare toate legile sa nu respecte nici macar legislatia muncii”.
Stefanescu sustine ca aceste firme lucreaza cu soferi pe care ii declara “parteneri”, fara sa ii angajeze cu forme legale si fara sa le plateasca asigurarile sociale, asigurarile de sanatate si contributiile pentru pensie. Seful COTAR spune ca anumite firme de transport folosesc aceasta metoda pentru a ii pacali pe oameni ca “sunt liberi si au avantajul de a isi organiza singuri timpul si activitatea, ca parteneri in afacere”. In realitate insa, in viziunea lui Vasile Stefanescu, aceste firme nu fac nimic altceva in afara de a pacali atat angajatii, cat si statul.
Sursa foto: pixabay.com
Ultimele NOUTATI
Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si