
Lucrul fara contract de munca se dovedeste o practica des intalnita in firmele de transport romanesti, ultimele controale depistand o sumedenie de nereguli in acest sens. Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) trage la randul ei un semnal de alarma si sustine ca Ministerul Muncii ar avea de verificat 20.000 de soferi fara contract de munca doar in Municipiul Bucuresti. In aceste conditii, COTAR saluta controalele ITM Bucuresti desfasurate in ultima vreme in randul transportatorilor care nu platesc taxe si impozite pentru soferii angajati.
La sfarsitul saptamanii trecute, inspectorii ITM Bucuresti au descoperit o prima companie din domeniul transportului de persoane cu nereguli serioase la acest capitol. Mai exact, nu mai putin de 827 de soferi cu care lucra compania nu aveau niciun fel de contracte de munca. Asadar, aproape o mie de angajati care lucrau la negru descoperiti doar la o prima strigare, angajati pentru care compania in cauza nu platea taxe si impozite. Compania a fost amendata cu 200.000 de lei.
Vasile Stefanescu, presedintele COTAR, saluta decizia ITM Bucuresti de a demara astfel de controale in randul companiilor din domeniul transporturilor. Totodata, Stefanescu adauga faptul ca institutia pe care o conduce o atras atentia autoritatilor in mai multe randuri in legatura cu “bataia de joc la adresa tuturor romanilor, a statului roman, a legislatiei nationale, prin sfidarea legislatiei din domeniul muncii” a unor companii din acest domeniu.
Seful Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania isi exprima nemultumirea legata de aceasta problema, transmitand ca nu este normal ca “in timp ce transportatorii autorizati platesc taxe si impozite si respecta legislatia in vigoare, concurenta neloiala formata din niste firme care au intrat pe piata din Romania calcand in picioare toate legile sa nu respecte nici macar legislatia muncii”.
Stefanescu sustine ca aceste firme lucreaza cu soferi pe care ii declara “parteneri”, fara sa ii angajeze cu forme legale si fara sa le plateasca asigurarile sociale, asigurarile de sanatate si contributiile pentru pensie. Seful COTAR spune ca anumite firme de transport folosesc aceasta metoda pentru a ii pacali pe oameni ca “sunt liberi si au avantajul de a isi organiza singuri timpul si activitatea, ca parteneri in afacere”. In realitate insa, in viziunea lui Vasile Stefanescu, aceste firme nu fac nimic altceva in afara de a pacali atat angajatii, cat si statul.
Sursa foto: pixabay.com
Ultimele NOUTATI

Cum sa-ti protejezi datele personale 7 sfaturi esentiale pentru utilizatorii de tehnologie

Cumpara mai ieftin de Black Friday cu aceste trucuri simple. Marii retaileri nu le dezvaluie publicului, de frica

Economia Rusiei incetineste: inflatia si deficitul, cele mai mari probleme ale lui Putin. Are o gaura de 50 miliarde de dolari

BNR: Cu 40% analfabeti functional, nu putem spera la o economie bazata pe cunoastere

Ce se intampla cu taxele romanilor in lunile urmatoare? TVA si impozite 2026, planurile lui Ilie Bolojan

Partenerii nostri
Parinti, telemunca si Legea nr. 149/2025. Cand natura sau felul muncii nu permit munca la distanta?
Cine are dreptul sa primeasca tichete de masa? Cateva cazuri speciale, explicate de specialisti
Reangajarea unui salariat. Examenul medical de medicina muncii mai este obligatoriu?
Calendar ANAF: Termenele pentru depunerea declaratiilor fiscale in noiembrie 2025
Comportamentul fiscal incorect poate fi notificat si de catre partenerul de afaceri!
Permis suspendat? Iata tot ce trebuie sa stii pentru a-l recupera
Te-ar putea interesa si

Economia Rusiei incetineste: inflatia si deficitul, cele mai mari probleme ale lui Putin. Are o gaura de 50 miliarde de dolari

BNR: Cu 40% analfabeti functional, nu putem spera la o economie bazata pe cunoastere