Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Pasagerii pot cere compensatii de pana la 600 de euro, daca le este refuzata imbarcarea in avion


Pasagerii pot cere compensatii de pana la 600 de euro, daca le este refuzata imbarcarea in avion
de la 28 Nov. 2018
Pasagerii pot cere compensatii de pana la 600 de euro, daca le este refuzata imbarcarea in avion
Tags: curse aerienezboruriavionbilete aviondespagubiricompensatiivacantazboruri anulate

In cazul in care pasagerilor unei curse aeriene nu li se permite accesul in avion din cauza suprarezervarii locurilor, iar incidentul este imputabil liniei aeriene, acestia au dreptul la o despagubire care poate ajunge si la valoarea de 600 de euro. Anuntul apartine companiei Flight Refund, specializata in obtinerea despagubirilor pentru pasageri.


Numarul curselor aeriene creste puternic in fiecare an, odata cu perioada Sarbatorilor de iarna, existand cazuri in care companiile aeriene emit mai multe bilete decat locurile disponibile in aeronava (practica denumita overbooking – suprarezervare), in speranta ca nu toti pasagerii se vor prezenta la poarta de imbarcare.
 
"Refuzul la imbarcare apare atunci cand compania refuza transportul pasagerilor pe o anumita cursa, desi acestia detin o rezervare valabila pentru zborul respectiv. Pasagerii trebuie sa fie constienti ca in aceasta situatie au drepturi in virtutea legislatiei europene”, se arata in comunicat.
 
Pasagerii pot obtine pana la 600 de euro in acest caz, potrivit directorului general al Flight Refund, Anikó Bolyó.
 
"Pasagerii au dreptul la compensatii de pana la 600 de euro daca incidentul este imputabil liniei aeriene, iar refuzul de imbarcare din cauza supra rezervarilor intra in aceasta categorie. Serviciul online Flight Refund ajuta calatorii aflati in aceasta situatie sa primeasca compensatii. Din pacate, mai putin de 5% din calatori isi cunosc insa drepturile”, a declarat Anikó Bolyó.
 
Ea a subliniat ca operatorii aerieni sunt obligati sa ofere calatorilor cazare daca este cazul, mancare, apa si rute alternative de zbor. Totodata, este important ca pasagerul sa dispuna de dovezi privind faptul ca imbarcarea i-a fost refuzata impotriva vointei sale, desi el s-a prezentat la poarta cu cartea de imbarcare si documente de calatorie valabile, bagaje cu greutate corespunzatoare, intr-o stare potrivita pentru calatorie si din timp, potrivit companiei.
 

Pasagerii trebuie sa isi pastrece calmul in situatiile tensionate care se pot ivi din cauza suprarezervarii

 
"In cazul in care are loc o disputa intre personalul de la sol si pasagerii carora li s-a interzis imbarcarea, este important ca incidentul sa fie inregistrat audio sau video, sa cerem incheierea unui proces verbal sau sa gasim martori. Este foarte important ca pasagerul sa-si pastreze calmul, deoarece in numeroase tari insultarea personalului companiilor aeriene este considerata o fapta penala”, se arata in comunicat.
 
Din pacate, companiile aeriene incearca sa evite asigurarea serviciilor si plata despagubirilor si nu informeaza pagubitul despre optiunile sale, potrivit lui Anikó Bolyó. Strategia operatorilor aerieni cand se prezinta mai multi pasageri decat exista locuri in aeronava este de a oferi unor voluntari bilete gratuite la alte curse.

Citeste si: Consiliul Concurentei atrage atentia ca intarzierea licitatiilor scumpeste sarea pentru deszapezire
 

Cine si in ce conditii poate beneficia de compensatii 

 
"Atentie! In cazul in care voluntarii accepta biletele oferite gratuit de catre operatorul aerian, ei nu mai pot beneficia de compensatii. De asemenea, refuzul la imbarcare pentru motive temeinice, cum ar fi starea de sanatate, cerintele de siguranta sau securitate, documente de calatorie necorespunzatoare, nu constituie motive intemeiate pentru a formula o cerere pentru compensatii”, se arata in comunicat.
 
Nu se ofera compensatii nici daca nu ati informat compania aeriana in avans in legatura cu posibile alergii severe sau nu aveti documentatia necesara pentru animalul de companie cu care calatoriti, potrivit companiei.
 
"Compensatia pentru calatorii carora li s-a refuzat imbarcarea se ridica la 250 euro pentru zborurile de pana la 1 500 km si ajunge la 600 de euro pentru zborurile de peste 3 500 km, chiar daca se incheie in afara Uniunii Europene sau pleaca din afara UE, dar au ca destinatie finala o tara din Uniune”, se arata in comunicat.
 
Pasagerii au dreptul la compensatie chiar daca beneficiaza de rambursarea contravalorii biletului de calatorie, dar operatorul poate reduce cu 50% compensatia atunci cand pasagerilor li se ofera redirectionarea spre destinatia finala cu un zbor alternativ, a carui ora de sosire nu depaseste cu 2, 3 sau 4 ore (in functie de distanta) ora zborului pentru care au cumparat bilet, potrivit companiei.
 
"In cazul refuzului la imbarcare, pasagerii au dreptul de a primi gratuit mese si bauturi racoritoare, cazare daca este necesar si doua apeluri telefonice", se arata in comunicat.
 
Numarul de zboruri comerciale la nivel global creste foarte rapid, iar in 2018 se vor inregistra circa 39 de milioane de zboruri, cu peste 2 milioane mai mult decat in 2017. In ultimii 10 ani, numarul zborurilor a crescut cu 10 milioane, potrivit Flight Refund.

Citeste si: MAI scoate 11.000 de pompieri, politisti si jandarmi la lupta cu efectele Codului galben

Sursa foto: pexels.com

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 5 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016