Primul aspect pe care trebuie sa il iei in considerare este bugetul, adica cat esti dispus sa investesti in ideea ta, cati bani ai la dispozitie. In faza incipienta, orice afacere necesita resurse financiare considerabile, ca sa fie pe un trend ascendent si astfel sa ii asiguri dezvoltarea. De aceea, trebuie sa te gandesti cat esti dispus sa investesti si cat de mari sunt economiile pe care le-ai facut.
In primul rand, firma ta va avea nevoie de un sediu, unde angajatii tai isi vor desfasura activitatea. Preferabil ar fi sa il inchiriezi, pentru a pune niste bani deoparte, mai ales daca bugetul tau nu iti permite sa cumperi un imobil sau o proprietate. De asemenea, vei avea nevoie de o masina, cu ajutorul careia sa te deplasezi la intalnirile de business. Iar odata ce devii antreprenor, ai nevoie de un automobil care sa denote profesionalism, rafinament, dar care sa fie si fiabil, pentru a ajunge in timp util la intrunirea respectiva. Drept urmare, o astfel de masina ar putea fi unul dintre modelele BMW. In plus, va trebui sa achizitionezi piese de mobilier, sa apelezi la o firma de curatenie, dar si una de securitate si sa ai in vedere faptul ca ideal ar fi sa faci economie la facturi, ca bugetul tau sa nu aiba de suferit.
Ca sa reusesti in acest domeniu, al antreprenoriatului, ai nevoie de un plan de afaceri riguros, cu ajutorul caruia sa analizezi daca afacerea ta poate avea succes. De la bun inceput trebuie sa stabilesti bugetul, domeniul de activitate al firmei, numarul de angajati, sa studiezi piata, dar si competitorii, sa ai un plan financiar si unul de marketing, pentru promovare. Trebuie sa iti pui anumite intrebari foarte importante. Cine vor fi clientii tai? Ideea ta de afaceri reprezinta o oportunitate sau piata e saturata? O sa oferi ceva nou, inovator sau serviciile pe care le presteaza compania ta sunt superioare fata de cele existente? Initial, o sa fii nevoit sa iti faci reclama, mai ales pe retelele de socializare, pentru a crea expunere, iar potentialii tai clienti sa intre in contact cu businessul tau. De aceea, trebuie sa apelezi la specialisti, pentru a te ajuta in acest sens si sa iti promoveze afacerea.
Cu siguranta, afacerea ta va avea nevoie de un contabil. Acesta se va ocupa de gestiune si contabilitate, ca sa stii de fiecare data cand intra si cand ies banii din firma. Orice firma plateste taxe si impozite la stat, plus cele aferente salariilor angajatilor. In plus, contabilul o sa te ajute cu informatii legate de cifra de afaceri, profit sau pierderi. Ai nevoie de o analiza financiara amanuntita pentru a-ti da seama unde poti imbunatati lucrurile sau unde merg ceas.
Daca vrei sa ai parte de productivitate, iar angajatii tai sa dea randament maxim, cu siguranta trebuie sa le oferi conditii optime de munca, dar si beneficii. De exemplu, le poti deconta transportul, poti incuraja munca de acasa sau sa le oferi un salariu peste nivelul pietei. De asemenea, atunci cand isi desfasoara activitatea la birou este necesar sa le oferi un mediul de lucru placut. Mai precis, sa aiba la dispozitie fructe proaspete, cafea, apa, o lumina calda sau aer conditionat. In plus, acestia trebuie sa aiba la discretie produse de igiena personala, precum gel si sapun dezinfectant, pentru a fi in siguranta.
Da, probabil ca nu vei mai avea timp liber si o sa fii nevoit sa iti investesti toate economiile in afacerea ta, dar daca tu crezi in aceasta idee de business si vrei sa devii propriul tau sef, atunci nu mai sta pe ganduri. Cu multa munca si ambitie, vei merge pe drumul spre succes.
Sursa foto: unsplash.com
Partenerii nostri
Numirea unui salariat ca vicepresedinte. Contractul individual de munca se suspenda?
CNPP - cati pensionari beneficiaza de pensie de serviciu? Conditii necesare
Rezervele: ce reprezinta, functiunea contului 106 si exemplu practic
[Ghid ANAF] Amnistie fiscala 2024: Cine beneficiaza, ce facilitati se acorda si pasi de urmat
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana: obligatiile angajatorului
Te-ar putea interesa si