Patronii din Transporturi, disperati: Le dam bani mai multi, dar SOFERII tot NU VOR sa munceasca

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Patronii din Transporturi, disperati: Le dam bani mai multi, dar SOFERII tot NU VOR sa munceasca
Patronii din Transporturi, disperati: Le dam bani mai multi, dar SOFERII tot NU VOR sa munceasca
de Magda Florea la 08 Feb. 2022
Urmareste-ne pe Google News
transporturisofericriza soferifirme transportcriza fortei de munca

Managerii din domeniul Transportului din Romania vor sa isi faca auzit strigatul de disperare. Criza fortei de munca este din ce in ce mai acuta, avertizeaza acestia, care spun ca nu mai stiu ce sa faca pentru a atrage personal in firmele lor.
 

 
In ultimii doi ani, companiile din transport se afla sub o presiune uriasa. Cererea de marfa a cunoscut o crestere fara precedent, care a dus la o criza si mai accentuata de personal.
 
Si inainte de momentul crizei pandemice, managerii se confruntau cu dificultati in recrutarea soferilor, insa acum situatia este mult mai grava.

Te-ar putea interesa si: Cine sunt angajatii romani care vor primi 8 salarii compensatorii, in caz de concediere

La nivel national, ar fi nevoie de zeci de mii de soferi profesionisti

 
Deficitul de soferi, la nivelul intregii tari, se invarte in jurul cifrei de 30.000 de oameni. 
 
Managerii se plang de faptul ca, desi salariile din domeniu sunt, in medie, generoase si mult mai mari fata de alte industrii, soferi dornici de munca se gasesc cu mare dificultate. Una dintre cauze ar fi, cred managerii, faptul ca aceasta meserie, desi este banoasa, necesita multe sacrificii pe plan personal. Soferii ajung acasa la cateva saptamani sau chiar luni de zile, iar viata lor familiala poate avea de suferit de pe urma acestui fapt. Drept urmare,, soferii profesionisti par a se orienta catre alte domenii, care le permit sa petreaca mai mult timp, acasa, cu familia, desi castiga lunar bani mai putini. 
 
"Sunt aproximativ 35.000 de companii de transport in Romania, care angajeaza direct aproape 200.000 de oameni, soferi plus personal administrativ. Nu prea mai avem de unde sa ii luam. 
 
Nu mai e o profesie atragatoare. E o profesie banoasa, adresata celor care proveneau din mediul sarac, cu educatie medie sau nici macar atat. Doar ca nici ei nu mai sunt dispusi sa faca aceasta meserie. Un sofer profesionist castiga in jur de 2.200 de euro net pe luna. Nu e o suma mica, dar vine in spate cu foarte multe sacrificii pe plan personal", explica la PROFIT NEWS TV Decebal Popescu, Fondator Transport Academy.
 
Insa nu doar acestea sunt problemele care cauzeaza deficitul acut de forta de munca din Transporturi.
 
"O alta problema este rata de vaccinare a celor care lucreaza in domeniu. Este foarte mica pentru ca oamenii nu au incredere in autoritatile statului si asta se duce si in domeniul medical, nu mai au incredere nici in specialisti", mai puncteaza antreprenorul.

Te-ar putea interesa si: Strigatul disperat al unui patron din constructii: Romanul nu mai vrea sa munceasca. Daca vine la munca, are pretentii exagerate
 
Sursa foto: pexels.com

 
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Maximum 6.000 de euro! Atat trebuie sa coste masina ta daca ai un salariu sub 10.000 de lei in mana pe luna
Economie

Maximum 6.000 de euro! Atat trebuie sa coste masina ta daca ai un salariu sub 10.000 de lei in mana pe luna

today23 Iun. 2025
Emotii mari pentru romanii amatori de criptomonede. Bitcoin, intimidat de pragul de 100.000 de dolari, scade sub el
Ultimele stiri economice

Emotii mari pentru romanii amatori de criptomonede. Bitcoin, intimidat de pragul de 100.000 de dolari, scade sub el

today23 Iun. 2025
Noul program de guvernare - Digitalizare pe bune: firma intr-o zi si factura a doua zi
Economie

Noul program de guvernare - Digitalizare pe bune: firma intr-o zi si factura a doua zi

today23 Iun. 2025
Cum trebuie sa te pregatesti de accesarea unui imprumut de nevoi personale? Ghid simplu, pas cu pas
Financiar-Bancar

Cum trebuie sa te pregatesti de accesarea unui imprumut de nevoi personale? Ghid simplu, pas cu pas

today23 Iun. 2025
RAPORT - Bucurestenii respira un aer tot mai toxic: 60% din poluare vine din trafic
Sanatate

RAPORT - Bucurestenii respira un aer tot mai toxic: 60% din poluare vine din trafic

today23 Iun. 2025
3 pasi pentru o situatie financiara mai stabila in fata unor perioade economice incerte
Banii tai - sectiune de educatie financiara

3 pasi pentru o situatie financiara mai stabila in fata unor perioade economice incerte

today23 Iun. 2025
Cum sa-ti organizezi dimineata ca sa castigi intreaga zi
Life Style

Cum sa-ti organizezi dimineata ca sa castigi intreaga zi

today22 Iun. 2025
EcoFin ne-a pus pe lista neagra: Romania nu a luat masuri pentru reducerea deficitului, iar daca nu strangem cureaua urgent, urmeaza masuri drastice de la Bruxelles – taieri, blocari de fonduri si pos
Economie

EcoFin ne-a pus pe lista neagra: Romania nu a luat masuri pentru reducerea deficitului, iar daca nu strangem cureaua urgent, urmeaza masuri drastice de la Bruxelles – taieri, blocari de fonduri si pos

today21 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x