Maximum 6.000 de euro! Atat trebuie sa coste masina ta daca ai un salariu sub 10.000 de lei in mana pe luna

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Maximum 6.000 de euro! Atat trebuie sa coste masina ta daca ai un salariu sub 10.000 de lei in mana pe luna
Maximum 6.000 de euro! Atat trebuie sa coste masina ta daca ai un salariu sub 10.000 de lei in mana pe luna
de Magda Florea la 23 Iun. 2025
Urmareste-ne pe Google News
cat trebuie sa coste masina

Visul de a avea o masina nu este gresit. Este absolut normal sa iti doresti confort, mobilitate si independenta. Insa intre dorinta si realitate trebuie sa existe o punte solida: calculul corect al bugetului. Aici intervine educatia financiara, acel GPS care te ajuta sa nu te pierzi printre rate, reparatii si costuri ascunse si, mai ales, care te invata sa aloci suma de bani corecta pentru achizitie. Fiindca masina pe care ti-o permiti nu este cea pentru care poti obtine rate si nici cea pentru care te imprumuti la banca. Masina ta trebuie sa aiba o valoare conditionata de cat castigi!
 


Cat de scumpa ar trebui sa fie masina ta, de fapt?

 
Exista o regula simpla, dar puternica, in educatia financiara:
 
Valoarea masinii nu trebuie sa depaseasca 20-25% din venitul tau anual net.
 
Cu alte cuvinte, daca incasezi sub 10.000 de lei in mana pe luna, adica sub 120.000 de lei pe an, masina pe care o cumperi nu ar trebui sa coste mai mult de 24.000 - 30.000 de lei, adica maximum 6.000 de euro.
 
De ce? Pentru ca o masina este un activ care se depreciaza – adica isi pierde din valoare imediat ce ai iesit cu ea din parcare. Nu este o investitie, ci o cheltuiala majora, cu efecte pe termen lung.
 

Nu e doar pretul masinii. Sunt si cheltuielile ascunse
 

Pretul afisat pe anunt nu este niciodata final. La orice masina cumparata, mai ales second hand, apar cheltuieli inevitabile, cum ar fi:
 
  • Asigurarea RCA + CASCO
 
  • Taxele de inmatriculare
 
  • Revizia si eventuale reparatii initiale
 
  • Costuri lunare cu combustibilul, rovinieta, ITP, taxe de parcare
 
  • Impozitul anual auto
 
Toate acestea pot insemna, anual, cateva mii de lei in plus fata de pretul masinii.
 

Ratele pot parea mici, dar iti mananca bugetul lunar

 
Multi romani cad in capcana ratelor aparent accesibile: doar 900 de lei pe luna suna bine. Dar cand pui cap la cap cheltuielile fixe (chirie, utilitati, mancare, familie), iti dai seama ca masina incepe sa devina o povara, nu un ajutor.
 
O rata auto sanatoasa nu ar trebui sa depaseasca 10-15% din venitul tau lunar. Daca iei in calcul si un eventual credit pentru casa sau alte imprumuturi, lucrurile devin si mai clare: masina trebuie sa ramana in echilibru cu viata ta, nu sa o dezechilibreze.
 

Alternativa: o masina modesta, dar platita integral

 
Cea mai buna varianta pentru linistea ta financiara este sa cumperi o masina mai ieftina, fara rate, chiar daca nu e cea mai moderna sau cea mai frumoasa.
 
O masina fiabila, cu costuri reduse de intretinere, poate fi mai valoroasa pe termen lung decat una scumpa, care cere bani luna de luna.
 
In plus, daca ai 6.000 de euro economisiti sau stransi treptat, vei evita dobanzile, comisioanele si stresul lunar al ratelor.
 
Nu-ti lua masina dupa ochi. Ia-o dupa calculator.
 
Daca ai un salariu sub 10.000 de lei in mana pe luna, atunci maximum 6.000 de euro este o limita realista pentru masina ta. Nu pentru ca nu meriti mai mult, ci pentru ca a fi responsabil financiar inseamna sa-ti construiesti confortul pe termen lung, nu doar pe moment.
 
O masina buna nu e neaparat scumpa. Dar o decizie impulsiva poate fi foarte costisitoare.


Sursa foto: freepik.com


 

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Banda de teflon pentru instalatii sanitare: Un ghid simplu de folosire, pas cu pas
Casa si gradina

Banda de teflon pentru instalatii sanitare: Un ghid simplu de folosire, pas cu pas

today10 Iul. 2025
2025-2026: turbulente sau calm pe piata HVAC?
Companii

2025-2026: turbulente sau calm pe piata HVAC?

today10 Iul. 2025
Moody’s saluta reformele fiscale: guvernul Bolojan, laudat pentru echilibrarea bugetului
Ultimele stiri economice

Moody’s saluta reformele fiscale: guvernul Bolojan, laudat pentru echilibrarea bugetului

today10 Iul. 2025
Scade ROBOR! BNR a dat astazi vestea cea mare pentru sute de mii de romani datori la banci
Economie

Scade ROBOR! BNR a dat astazi vestea cea mare pentru sute de mii de romani datori la banci

today10 Iul. 2025
Educatia financiara ca liant de promovare in domeniul asigurarilor si serviciilor financiare
Financiar-Bancar

Educatia financiara ca liant de promovare in domeniul asigurarilor si serviciilor financiare

today10 Iul. 2025
ChatGPT Deep Research se extinde: integrare in teste cu Slack, Canva si Gmail, pentru o cercetare mai inteligenta
Tehnologie

ChatGPT Deep Research se extinde: integrare in teste cu Slack, Canva si Gmail, pentru o cercetare mai inteligenta

today10 Iul. 2025
Romanii, mari amatori de vacante de lux. Ce inseamna un buget fara numar in 2025 - 2.500 euro/persoana
Travel

Romanii, mari amatori de vacante de lux. Ce inseamna un buget fara numar in 2025 - 2.500 euro/persoana

today10 Iul. 2025
Taxe mai mari, firme mai putine. Masurile fiscale strang latul in jurul IMM-urilor din Romania
Companii

Taxe mai mari, firme mai putine. Masurile fiscale strang latul in jurul IMM-urilor din Romania

today09 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x