Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Povestile fascinante ale unora dintre cele mai celebre logo-uri


Povestile fascinante ale unora dintre cele mai celebre logo-uri
de Lucian Vasilescu la 19 Sep. 2019
Povestile fascinante ale unora dintre cele mai celebre logo-uri
Succesul, notorietatea, capitalul de simpatie al unei marci sunt generate de mai multi factori, printre care si de simbolul grafic care defineste vizual brandul cu pricina. Logo-ul este, in ultima instanta, esenta marcii, el este cel care confera unui brand personalitate si-l scoate din plutonul marcilor concurente. Merita sa cercetam, asadar, povestile unor logo-uri celebre.


Un logo ideal este acela care poate fi recunoscut oriunde in lume si care sugereaza un brand chiar daca numele acestuia nu apare in imagine.

Pentru a genera un logo puternic si pregnant este nevoie mai degraba de inspiratie decat de aplicarea unor reguli. Unele logo-uri reproduc numele brandului intr-o maniera grafica (vezi Coca-Cola sau Google), altele au o forma abstracta, care poate evoca istoria sau valorile brandului (vezi Mercedes, Nike), in vreme ce alte logo-uri sunt litere stilizate (McDonald╩╣s, Chanel) sau au aspectul unui blazon nobiliar (Porsche, Cadillac).

Iata cateva dintre povestile unor logo-uri celebre:

Compania de echipament sportiv Adidas a fost infiintata in anul 1949 de catre Adolf  Dassler, dupa ce acesta s-a certat cu fratele sau, Rudolf  Dassler, cu privire la viitorul unei companii de incaltaminte sport pe care o infiintasera impreuna, in 1924. Cei doi s-au separat, iar Adolf a infiintat Adidas in vreme ce Rudolf a infiintat Puma.

Cele trei benzi care compun logo-ul clasic al Adidas au aparut pentru prima data in anul 1967 si au fost plasate, pentru inceput, doar pe incaltaminte.

De-a lungul timpului, logo-ul Adidas a fost redesenat de mai multe ori. Logo-ul actual, care reprezinta trei benzi care sunt astfel desenate incat sa inchipuie un munte, dateaza din anul 2005.

Graficianul american Rob Janoff este cel care a desenat logo-ul Apple, in 1977, pornind de la sugestia lui Steve Jobs, care si-a dorit o asociere cu marul lui Isaac Newton, despre care se spune ca ar fi descoperit legea atractiei universale in vreme ce medita sub un mar si un fruct i-a picat in cap.

Numele Mercedes Benz dateaza din anul 1926, cand doua companii producatoare de autovehicule (Benz & Cie si Daimler Motoren Gesellschaft) au fuzionat. Actualul logo Mercedes a fost creat dupa fuziunea celor doua companii, iar steaua in trei colturi  simbolizeaza faptul ca motoarele Mercedes vor functiona pe pamant, in aer si pe apa.

Logo-ul Carrefour a fost desenat la inceputul anilor 1960, cu putin timp inainte de deschiderea primului supermarket al retailerului, de catre un stagiar al unei agentii de publicitate. Considerat genial, logo-ul sugereaza, subliminal, litera "C", care apare pe fond alb, intre cele doua elemente grafice - rosu (in stanga) si albastru (in dreapta). Cromatica logo-ului sugereaza, totodata, culorile drapelului national al Frantei.

Expansiunea mondiala a lantului de restaurante McDonald╩╣s a inceput la jumatatea anilor 1950, dar litera "M" stilizata, care este recunoscuta astazi oriunde in lume, a fost creata de designerul Jim Schindler in 1962. 

Logo-ul Porsche a fost creat in anul 1947 si sugereaza, sub forma unui blazon, originile geografice ale brandului: Regatul Wurttemberg (care a existat in perioada 1806-1918 in zona actualului land german Baden-Wurttemberg) si orasul Stuttgart. Regatul Wurttemberg este reprezentat de coarnele de cerb pe fond galben, in vreme ce calutul negru din centrul blazonului este simbolul orasului Stuttgart.

Logo-ul Google este vizualizat, zilnic, de peste 1 miliard de oameni si a fost desenat, in 1998, de Ruth Kedar, o artista si graficiana nascuta in Brazilia, stabilita ulterior in Statele Unite. Initial, logo-ul Google a fost gandit cu litere in culori primare (rosu, galben si albastru), dar Kedar a ales pentru litera "l" culoarea verde (o culoare secundara), pentru a simboliza faptul ca Google nu se supune niciunei reguli si niciunei constrangeri.

Actualul logo al FedEx a fost creat in anul 1994, cand compania Federal Express, infiintata in 1972, a adoptat noul nume al marcii. Este unul dintre cele mai apreciate logo-uri din lume datorita fortei pe care o degaja sageata alba sugerata subliminal, care apare intre literele portocalii "E" si "x".

Spaniolul Enric Berna a fondat, in 1958, Chupa Chups, o companie producatoare de acadele. Logo-ul Chupa Chups a fost desenat in anul 1969 de Salvador Dali, iar acadelele au capatat o identitate vizuala de forma unei margarete in culorile drapelului national al Spaniei.

Logo-ul actual al Shell, care sugereaza forma unei scoici Saint Jacques, a fost impus in anul 1904, cand la conducerea companiei a fost instalat un nou director general. Acesta a tinut ca logo-ul Shell sa sugereze pelerinajele pe care stramosii sai le-au facut la Santiago de Compostela, pe drumul Sfantului Iacob (Saint Jacques). Logo-ul a devenit atat de cunoscut si de puternic incat, din 1999, de sub scoica galbena cu contur rosu a disparut cuvantul "Shell".

Primul logo al Wikipedia, enciclopedia libera infiintata in 2001, a fost drapelul american. Pentru a evita trimiterea directa si explicita catre o singura natiune, a fost initiat un concurs international, iar actualul logo (un puzzle inscriptionat cu litere, de forma un glob pamantesc) a fost adoptat in anul 2003. Logo-ul actual este o reinterpretare a unei propuneri de logo primite in cadrul concursului de la Paul Stansifer, un utilizator al Enciclopediei online, pe atunci in varsta de 17 ani.

Compania producatoare de echipament sportiv Nike a fost infiintata in 1964, de catre Phil Knight. Logo-ul Nike a fost desenat in 1971 de Carolyn Davidson  care, pe vremea aceea, studia designul la Portland State University. "Virgula" propusa de Davidson a fost adoptata, iar creatoarea logo-ului a primit, pentru propunerea sa, suma de 35 de dolari. Virgula rasturnata din logo simbolizeaza, de fapt, o aripa a zeitei Nike, zeita victoriei in mitologia greaca. La 10 de ani dupa ce a creat logo-ul pentru care a primit 35 de dolari, Carolyn Davidson a fost omagiata de companie si a primit actiuni a caror valoare a fost estimata, la data transferului, la peste 1 milion de dolari.

Fondata in anul 1913 si botezata BMW in 1917, compania este astazi sinonima cu excelenta in industria automobilului, desi si-a inceput activitatea construind motoare de avion. In anul 1923, BMW a inceput sa produca motociclete, iar in industria auto s-a lansat in 1937. Logo-ul BMW a fost creat in anii primului razboi mondial si sugereaza o elice de avion in functiune, iar  culorile albastru si alb sunt culorile stemei traditioanale a Bavariei. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Din 15 august, noi conditii de intrare pe teritoriul Republicii Arabe Egipt

Din 15 august, noi conditii de intrare pe teritoriul Republicii Arabe Egipt
Potrivit Ministerului Afacerilor Externe, autoritatile egiptene au anuntat noile masuri privind conditiile de intrare pe teritoriul Republicii Arabe Egipt, masuri care vor intra in vigoare la data de 15 august 2020. Astfel, conform informatiilor comunicate public de catre autoritatile...

today11 Aug. 2020

Nici concediul in Grecia nu mai e ce-a fost: Se inchid barurile si restaurantele pe timpul noptii

Nici concediul in Grecia nu mai e ce-a fost: Se inchid barurile si restaurantele pe timpul noptii
In contextul in care Grecia se confrunta cu o crestere importanta a noilor cazuri de coronavirus, autoritatile elene au decis sa inchida pe timpul noptii barurile si restaurantele in mai multe locuri populate de turisti. Daca va gandeati sa va petreceti concediul in Grecia pentru a va bucura pe...

today11 Aug. 2020

Noi conditii pentru donarea de plasma de la persoanele vindecate de COVID-19

Noi conditii pentru donarea de plasma de la persoanele vindecate de COVID-19
Ministerul Sanatatii a stabilit noi conditii pentru donarea de sange total/plasma de la persoanele vindecate de COVID-19. Nelu Tataru, ministrul Sanatatii a aprobat Ordinul privind modificarea Anexei la Ordinul nr. 654/2020 privind aprobarea Metodologiei pentru colectarea, testarea,...

today11 Aug. 2020

Olanda pastreaza Romania in zona portocalie si ia masuri suplimentare privind conditiile de intrare pe...

Olanda pastreaza Romania in zona portocalie si ia masuri suplimentare privind conditiile de intrare pe teritoriul sau
Ministerul Afacerilor Externe reaminteste ca, in conformitate cu informatiile comunicate public de autoritatile olandeze, Romania continua sa fie inclusa in zona portocalie (zona de risc ridicat), pentru care se recomanda evitarea calatoriilor cu exceptia celor strict necesare. Autoritatile...

today11 Aug. 2020
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".

Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Gramul de pericol din kilogramele de aur

Asa cum "academia" Facebook produce medici infectionisti si epidemiologi pe banda rulanta, precum si experti in Covid 19, la fel scoate si economisti si finantisti. Acum, se pare ca toata lumea se pricepe la investitii, mai ales la cele in aur. Desigur, cand Nouriel Roubini considera o idee buna protejarea banilor prin plasarea lor in aur, esti tentat sa crezi ca metalul galben este infailibil in lupta cu orice criza si cu virusul inflatiei care mananca din valoarea monedelor si a bancnotelor. Citeste si: Statul continua sa se indatoreze de la cetatenii sai. Programul TEZAUR merge inainte si in luna august Actiuni, case,...
Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

"O veste excelenta pentru toti romanii!"

La inceputul fiecarei luni, Ministerul Finantelor Publice anunta care sunt planurile sale de imprumuturi de pe piata interbancara. Pentru luna in curs, ministerul a planificat sa ia cu imprumut de la bancile comerciale 3,45 de miliarde de lei. Din total, 3 miliarde de lei sunt de obtinut prin opt emisiuni de obligatiuni de stat, la care se pot adauga 450 de milioane de lei prin sesiuni suplimentare de oferte necompetitive, aferente licitatiilor de obligatiuni. Citeste si: Noul maxim pentru pretul gramului de aur este 268,4712 lei   In comparatie cu cele 5,3 miliarde de lei programate a fi imprumutate luna...



Recomandari MANAGER.RO




Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016