Nelivrarea la timp este principala cauza a returului. O reducere de doar 2% a returului inseamna economii de circa 100.000 de euro anual. La aceasta suma se adauga costurile adiacente de depozitare, manipulare, repunere in vanzare, conform Flanco, unul dintre clientii Postis, prima solutie LogTech din Romania dedicata optimizarii livrarilor.
Pe langa diminuarea costurilor cu retururile, o livrare eficienta si transparenta poate scadea la jumatate apelurile receptionate in departamentele de suport clienti ale magazinelor. Estimarile din piata arata ca circa 70% dintre clienti nu mai comanda a doua oara de la un magazin online daca prima data ii intarzie comanda.
In Romania, in medie, ratele de retur pentru comenzi online pot atinge si 30% in cazul fashion, reprezentand o adevarata (si constanta) provocare. In functie de nisa de activitate, retururile pot fi mai mari, sau mai mici – de exemplu, in electro- IT, una dintre cele mai competitive piete, ratele sunt single digit, deseori sub 5%.
In acest context, intra in scena Postis, un business romanesc care a revolutionat, in doar trei ani, sectoarele de logistica si transporturi. Intr-un final de an dificil, care vine cu o presiune extrema pe procesele de livrare si de logistica, Platforma Postis va ajuta retailerii sa isi reduca volumele de colete refuzate si returnate de clienti. “In doar trei ani, Platforma Postis a redus cu 20% volumul de colete refuzate si returnate pentru client ii sai, printr-un management imbunatatit al proceselor de livrare, comunicare integrata cu client ii si optimizarea continua a proceselor pe baza evaluarii clientilor, feedback si NPS. Rezultatele vorbesc, deci, de la sine”, spune Andrei Moldoveanu, Product Owner Postis.
Postis ofera astfel un avantaj foarte important pentru retaileri, care pot construi experiente mai placute pentru clientii lor, dar si pentru curierii care nu trebuie sa faca drumuri suplimentare pentru retururi, ducand astfel la economii substantiale de ambele parti.
Solutia Postis acopera toate aspectele prin care se poate monitoriza livrarea, pentru a intelege care sunt minusurile si plusurile fiecarei operatiuni. Practic, se aloca inteligent comenzile catre transportatorul care raspunde cel mai bine nevoii de transport a clientului. In functie de tipul de serviciu de livrare dorit de client: livrare same day, in 24 h, in interval orar definit, etc, dimensiunile coletului, greutatea acestuia, aria geografica, dar si alte reguli specifice de business, precum preferin?a bazata de calitatea serviciului oferita de un transportator, termenii contractuali comerciali pe care clientul ii are cu anumiti transportatori, platforma selecteaza automat varianta optima de transport.
In noiembrie retailerii beneficiaza gratuit de serviciile complete de automatizare a proceselor de distributie si livrare din Platforma Postis.
Ultimele NOUTATI
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
OBLIGATII de retinere din salariu ce revin angajatorului
Zile LIBERE platite pentru evenimente deosebite - procedura de acordare
Te-ar putea interesa si