Nelivrarea la timp este principala cauza a returului. O reducere de doar 2% a returului inseamna economii de circa 100.000 de euro anual. La aceasta suma se adauga costurile adiacente de depozitare, manipulare, repunere in vanzare, conform Flanco, unul dintre clientii Postis, prima solutie LogTech din Romania dedicata optimizarii livrarilor.
Pe langa diminuarea costurilor cu retururile, o livrare eficienta si transparenta poate scadea la jumatate apelurile receptionate in departamentele de suport clienti ale magazinelor. Estimarile din piata arata ca circa 70% dintre clienti nu mai comanda a doua oara de la un magazin online daca prima data ii intarzie comanda.
In Romania, in medie, ratele de retur pentru comenzi online pot atinge si 30% in cazul fashion, reprezentand o adevarata (si constanta) provocare. In functie de nisa de activitate, retururile pot fi mai mari, sau mai mici – de exemplu, in electro- IT, una dintre cele mai competitive piete, ratele sunt single digit, deseori sub 5%.
In acest context, intra in scena Postis, un business romanesc care a revolutionat, in doar trei ani, sectoarele de logistica si transporturi. Intr-un final de an dificil, care vine cu o presiune extrema pe procesele de livrare si de logistica, Platforma Postis va ajuta retailerii sa isi reduca volumele de colete refuzate si returnate de clienti. “In doar trei ani, Platforma Postis a redus cu 20% volumul de colete refuzate si returnate pentru client ii sai, printr-un management imbunatatit al proceselor de livrare, comunicare integrata cu client ii si optimizarea continua a proceselor pe baza evaluarii clientilor, feedback si NPS. Rezultatele vorbesc, deci, de la sine”, spune Andrei Moldoveanu, Product Owner Postis.
Postis ofera astfel un avantaj foarte important pentru retaileri, care pot construi experiente mai placute pentru clientii lor, dar si pentru curierii care nu trebuie sa faca drumuri suplimentare pentru retururi, ducand astfel la economii substantiale de ambele parti.
Solutia Postis acopera toate aspectele prin care se poate monitoriza livrarea, pentru a intelege care sunt minusurile si plusurile fiecarei operatiuni. Practic, se aloca inteligent comenzile catre transportatorul care raspunde cel mai bine nevoii de transport a clientului. In functie de tipul de serviciu de livrare dorit de client: livrare same day, in 24 h, in interval orar definit, etc, dimensiunile coletului, greutatea acestuia, aria geografica, dar si alte reguli specifice de business, precum preferin?a bazata de calitatea serviciului oferita de un transportator, termenii contractuali comerciali pe care clientul ii are cu anumiti transportatori, platforma selecteaza automat varianta optima de transport.
In noiembrie retailerii beneficiaza gratuit de serviciile complete de automatizare a proceselor de distributie si livrare din Platforma Postis.
Ultimele NOUTATI
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si