Clientii au inceput sa fie mai atenti la calitatea produselor achizitionate, peste 40% dintre acestia orientandu-se dupa branduri atunci cand isi fac cumparaturile. Mai mult decat atat, produsele care fac parte din ofertele promotionale ale magazinelor online sunt mai atractive pentru ca le permit consumatorilor sa faca economii. Bunurile si articolele cu preturi reduse si coduri promo precum Promocodius le ofera clientilor posibilitatea de a cumpara produse de calitate cu discount-uri avantajoase.
Modul de achizitie s-a modificat pe fondul restrictiilor, astfel ca vanzarile au crescut in mediul online (peste 36% dintre clienti si-au facut cumparaturile in mod constant – saptamanal- din magazinele digitale). Metodele de plata preferate ale consumatorilor au devenit cardurile contactless (59% dintre cumparaturile la nivel global in acea perioada au fost realizate prin aceasta modalitate de plata). In plus, din ce in ce mai multi clienti sunt atrasi de ofertele speciale ale magazinelor online, in special de cele care ofera programe de loialitate si reduceri la inregistrarea pe site sau la newsletter. Popularitatea serviciilor care aduna toate acele oferte intr-un singur loc a crescut in timpul pandemiei. De exemplu, poti gasi o multime de coduri promo pentru Abou You pe aceasta legatura. Aceasta resursa ofera cupoane si coduri promotionale si in multe alte magazine.
Perioada de varf a primul val pandemic (ianuarie-mai 2020) a condus la schimbarea prioritatilor consumatorilor care s-au vazut in situatia de a renunta pentru un interval de timp la stilul de viata, la rutina si obiceiurile cu care erau obisnuiti. Pentru ca mare parte din viata in stare de urgenta a insemnat statul in casa, dar si iesitul in mediul exterior in conditii de maxima siguranta, anumite produse au explodat in privinta cererii:
Situatia a fost profitabila pentru anumite segmente ale pietei, dar in altele, situatia s-a deteriorat in mod dramatic. Multe dintre domeniile de activitate care implica o interactiune sociala intensa, precum Horeca, teatrele, cinematografele, circulatia cu avionul si agentiile de voiaj au primit o lovitura puternica, de pe urma careia nu si-au revenit nici macar in perioada dinainte de cel de-al doilea val pandemic. Asa se face ca o serie de produse si bunuri conexe acestor sectoare de activitate s-au prabusit la nivel de cerere: Valizele, geamantanele si gentile de calatorie – 77%;
Cumparatorii au inceput sa se arate interesati de calitatea si tipul produselor achizitionate, privindu-le ca pe niste investitii pentru valurile urmatoare ale pandemiei. Trendul din timpul crizei s-a mentinut si post primul val pandemic, astfel ca in luna septembrie 2020, de exemplu, valoarea achizitiilor de electrocasnice de pe piata digitala fiind de 120%. La un nivel ridicat al vanzarilor s-au mentinut si vanzarile de computere, carti, produse medicale si farmaceutice, in timp ce vanzarile de marfuri alimentare au ramas la valori constante.
Nu exista certitudini in privinta evolutiei acestei crize sanitare nici pentru 2021, nici pentru anii urmatori. Insa, consumatorii si-au format noi obiceiuri la cumparaturi, iar acestea sunt foarte utile pe timp de pandemie (achizitiile se fac online, plata cu cardul contactless in magazinele fizice, cumparaturi bazate pe necesitate si in functie de nivelul de reducere si promotiile din magazine). Chiar daca viitorul este incert in privinta coronavirusului, macar consumatorii au certitudini in privinta modului in care isi vor face cumparaturile de acum inainte, in anii urmatori.
Ultimele NOUTATI
NEWS ALERT Ilie Bolojan este noul premier al Romaniei - Nicusor Dan: Urgenta pentru Romania este relansarea economica
Din 2019 pana in 2025, datoria publica a Romaniei a explodat cu 35 la suta! Cum am reusit performanta sa ne indatoram cu 625,7 miliarde de lei in 6 ani
Clinica Dr. Wonder: „Continuam sa fim un nume de incredere in domeniul asistentei medicale pentru pacientii romani”
Facturi mai mari la energie de la 1 iulie: ce furnizor are cel mai mic pret si cine risca scumpiri de peste 130%
Revolta unei antreprenoare din Romania: IMM-urile – coloana vertebrala a economiei, au ajuns o vaca de muls. Platesc 9.000 de euro taxe la stat si raman cu 900 profit
Eticheta energetica UE, obligatorie pentru telefoane si tablete incepand din 20 iunie 2025
Partenerii nostri
Reges-Online vs Regulamentul intern - obligatii pentru angajator si angajat
[LISTA] Coduri concedii medicale platite 100% si Q&A despre concediile medicale
Salariati cu handicap mediu. Sunt scutiti de impozitul pe venit?
Cum ii integrezi rapid pe noii angajati. 4 sfaturi si recomandari
Cum se inregistreaza in contabilitate achizitia unui sistem de gestiune
Cum sa iti organizezi mai eficient activitatea financiara si contabila
Angajezi elevi sau studenti in vacanta? Primesti 330 lei/luna pentru fiecare!
Reforma fiscala si implicatiile ei asupra contractelor civile si comerciale
Inselaciunea: ce inseamna, ce pedepse prevede Codul Penal si cum te protejezi
Te-ar putea interesa si
Clinica Dr. Wonder: „Continuam sa fim un nume de incredere in domeniul asistentei medicale pentru pacientii romani”
Facturi mai mari la energie de la 1 iulie: ce furnizor are cel mai mic pret si cine risca scumpiri de peste 130%