Produse cu cerere crescuta/cerere scazuta pe timp de pandemie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Produse cu cerere crescuta/cerere scazuta pe timp de pandemie
Produse cu cerere crescuta/cerere scazuta pe timp de pandemie
de Redactia Manager la 07 Ian. 2021
Urmareste-ne pe Google News
vanzaripandemieconsum populatieshoppingproduse

Criza sanitara a condus la o serie de modificari in comportamentul consumatorului, determinand in acelasi timp si orientarea acestuia catre modalitati mai sigure de achizitionare a bunurilor. Astfel, magazinele online au devenit sursa principala de aprovizionare a consumatorilor in timpul pandemiei (inclusiv la nivel de produse alimentare, unde cresterea comenzilor a fost cu 40% mai ridicata). In aceasta perioada, anumite produse, bunuri si articole au inregistrat o crestere fulminanta, in timp ce altele au suferit o scadere la nivel de cerere. Si se pare ca anumite obiceiuri dobandite in acest interval de timp vor fi pastrate de catre clienti si in perioada post-COVID-19.

Ce s-a schimbat in comportamentul consumatorilor in 2020?

Clientii au inceput sa fie mai atenti la calitatea produselor achizitionate, peste 40% dintre acestia orientandu-se dupa branduri atunci cand isi fac cumparaturile. Mai mult decat atat, produsele care fac parte din ofertele promotionale ale magazinelor online sunt mai atractive pentru ca le permit consumatorilor sa faca economii. Bunurile si articolele cu preturi reduse si coduri promo precum Promocodius le ofera clientilor posibilitatea de a cumpara produse de calitate cu discount-uri avantajoase.

Modul de achizitie s-a modificat pe fondul restrictiilor, astfel ca vanzarile au crescut in mediul online (peste 36% dintre clienti si-au facut cumparaturile in mod constant – saptamanal- din magazinele digitale). Metodele de plata preferate ale consumatorilor au devenit cardurile contactless (59% dintre cumparaturile la nivel global in acea perioada au fost realizate prin aceasta modalitate de plata). In plus, din ce in ce mai multi clienti sunt atrasi de ofertele speciale ale magazinelor online, in special de cele care ofera programe de loialitate si reduceri la inregistrarea pe site sau la newsletter. Popularitatea serviciilor care aduna toate acele oferte intr-un singur loc a crescut in timpul pandemiei. De exemplu, poti gasi o multime de coduri promo pentru Abou You pe aceasta legatura. Aceasta resursa ofera cupoane si coduri promotionale si in multe alte magazine.

Care sunt produsele care au crescut/scazut la nivel de vanzari in timpul pandemiei?

Perioada de varf a primul val pandemic (ianuarie-mai 2020) a condus la schimbarea prioritatilor consumatorilor care s-au vazut in situatia de a renunta pentru un interval de timp la stilul de viata, la rutina si obiceiurile cu care erau obisnuiti. Pentru ca mare parte din viata in stare de urgenta a insemnat statul in casa, dar si iesitul in mediul exterior in conditii de maxima siguranta, anumite produse au explodat in privinta cererii:
 

  • Manusi de protectie – 670%;
  • Produse cu un termen de valabilitate extins – 377%;
  • Masti - 300%;
  • Jocuri si Jucarii – 135%;
  • Hardware - 134%;
  • Aparate sportive indoor – 99%;
  • Electronice – 65%.

     

Situatia a fost profitabila pentru anumite segmente ale pietei, dar in altele, situatia s-a deteriorat in mod dramatic. Multe dintre domeniile de activitate care implica o interactiune sociala intensa, precum Horeca, teatrele, cinematografele, circulatia cu avionul si agentiile de voiaj au primit o lovitura puternica, de pe urma careia nu si-au revenit nici macar in perioada dinainte de cel de-al doilea val pandemic. Asa se face ca o serie de produse si bunuri conexe acestor sectoare de activitate s-au prabusit la nivel de cerere: Valizele, geamantanele si gentile de calatorie – 77%;
 

  • Camerele digitale – 64%
  • Costumele de baie barbatesti – 64%;
  • Rochiile de mireasa – 63%;
  • Costumele de baie pentru dama – 59%;
  • Gentile sport – 57%.
     

Cumparatorii au inceput sa se arate interesati de calitatea si tipul produselor achizitionate, privindu-le ca pe niste investitii pentru valurile urmatoare ale pandemiei. Trendul din timpul crizei s-a mentinut si post primul val pandemic, astfel ca in luna septembrie 2020, de exemplu, valoarea achizitiilor de electrocasnice de pe piata digitala fiind de 120%. La un nivel ridicat al vanzarilor s-au mentinut si vanzarile de computere, carti, produse medicale si farmaceutice, in timp ce vanzarile de marfuri alimentare au ramas la valori constante.

Nu exista certitudini in privinta evolutiei acestei crize sanitare nici pentru 2021, nici pentru anii urmatori. Insa, consumatorii si-au format noi obiceiuri la cumparaturi, iar acestea sunt foarte utile pe timp de pandemie (achizitiile se fac online, plata cu cardul contactless in magazinele fizice, cumparaturi bazate pe necesitate si in functie de nivelul de reducere si promotiile din magazine). Chiar daca viitorul este incert in privinta coronavirusului, macar consumatorii au certitudini in privinta modului in care isi vor face cumparaturile de acum inainte, in anii urmatori.

Ultimele NOUTATI

NEWS ALERT Ilie Bolojan este noul premier al Romaniei - Nicusor Dan: Urgenta pentru Romania este relansarea economica
Ultima ora

NEWS ALERT Ilie Bolojan este noul premier al Romaniei - Nicusor Dan: Urgenta pentru Romania este relansarea economica

today20 Iun. 2025
Din 2019 pana in 2025, datoria publica a Romaniei a explodat cu 35 la suta! Cum am reusit performanta sa ne indatoram cu  625,7 miliarde de lei in 6 ani
Economie

Din 2019 pana in 2025, datoria publica a Romaniei a explodat cu 35 la suta! Cum am reusit performanta sa ne indatoram cu 625,7 miliarde de lei in 6 ani

today20 Iun. 2025
Clinica Dr. Wonder: „Continuam sa fim un nume de incredere in domeniul asistentei medicale pentru pacientii romani”
Life Style

Clinica Dr. Wonder: „Continuam sa fim un nume de incredere in domeniul asistentei medicale pentru pacientii romani”

today20 Iun. 2025
Facturi mai mari la energie de la 1 iulie: ce furnizor are cel mai mic pret si cine risca scumpiri de peste 130%
Ultimele stiri economice

Facturi mai mari la energie de la 1 iulie: ce furnizor are cel mai mic pret si cine risca scumpiri de peste 130%

today20 Iun. 2025
Revolta unei antreprenoare din Romania: IMM-urile – coloana vertebrala a economiei, au ajuns o vaca de muls. Platesc 9.000 de euro taxe la stat si raman cu 900 profit
Companii

Revolta unei antreprenoare din Romania: IMM-urile – coloana vertebrala a economiei, au ajuns o vaca de muls. Platesc 9.000 de euro taxe la stat si raman cu 900 profit

today20 Iun. 2025
Eticheta energetica UE, obligatorie pentru telefoane si tablete incepand din 20 iunie 2025
Tehnologie

Eticheta energetica UE, obligatorie pentru telefoane si tablete incepand din 20 iunie 2025

today20 Iun. 2025
Cum sa-ti diversifici sursele de venit: idei pentru profesionisti in orice domeniu
Companii

Cum sa-ti diversifici sursele de venit: idei pentru profesionisti in orice domeniu

today20 Iun. 2025
Cum sa iti organizezi biroul pentru a creste productivitatea
Casa si gradina

Cum sa iti organizezi biroul pentru a creste productivitatea

today20 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x