Timpul este pretios si nimeni nu vrea sa se simt? ca si cum crezi ca timpul tau este mai important decat al lor. Indiferent daca e vorba de ora la care trebuie sa ajungi la birou, de o intalnire cu un client sau un partener, stabileste o zi si o ora si fii punctual. Mai mult decat politete, o astfel de atitudine arata ca esti serios si respectuos. Daca se intampla sa fii in intarziere din motive obiective, anunta persoana care te asteapta ca faci tot posibilul sa ajungi cat mai repede.
Fiecare birou are un cod vestimentar, asa ca asigura-te c? tinuta ta este adecvata. Fie c? lucrezi la o firma de avocatura, intr-o corporatie sau o agentie de publicitate, trebuie sa stii ca, mai ales la intalnirile cu clientii, imaginea ta conteaza. Alege mai curand pantaloni si sacouri de stofa, camasi de bumbac bine croite si accesorii de bun gust. De asemenea, este recomandat ca parfumurile de barbati, cat si cele de dama sa se resimta discret, deci atentie la cantitatea pe care o pulverizezi. Daca nu esti sigur de codul vestimentar al companiei tale, echipa de la departamentul de resurse umane iti va putea oferi toate detaliile de care ai nevoie pentru a avea mereu o tinuta de nota 10.
Fie ca esti manager, patron sau un simplu angajat, este important sa respecti timpul liber al colegilor sau al subalternilor. Incearca sa iti organizezi activitatile si sarcinile astfel incat alti colegi sa nu fie nevoiti sa isi petreaca timp suplimentar la birou doar din cauza lipsei tale de eficienta. De asemenea, evita sa-i contactezi pe cei care sunt in concediu, decat daca ei ti-au cerut in mod direct sa ii tii la curent cu anumite evenimente.
Daca esti prieten cu anumiti colegi, nu inseamna ca nu trebuie sa le respecti intimitatea. Daca nu le-ai cerut mai intai acordul, evita sa publici fotografii sau informatii pe retelele de socializare despre cum v-ati petrecut timpul liber impreuna. Nu toata lumea vrea ca viata personala sa fie subiect de discutie la birou.
Biroul tau este casa ta departe de casa, asa ca pastreaza-l ordonat, mai ales daca lucrezi intr-un spatiu deschis si imaginea mesei tale de lucru contribuie la imaginea de ansamblu. Este in regula sa ai cateva elemente personale pe birou, cum ar fi o fotografie cu familia sau o vedere dintr-o vacanta speciala, dar nu iti aglomera prea mult spatiul de lucru cu obiecte din afara sferei profesionale. De asemenea, nu uita sa lasi orice spatiu comun pe care il folosesti in aceeasi stare in care l-ai gasit. Nu e nevoie sa strangi dupa altii, dar asigura-te ca lasi mereu curat in urma ta.
Desigur, telefonul a devenit un accesoriu important in vietile noastre profesionale. Evita totusi sa intrerupi intalnirile cu colegii sau sedintele pentru a raspunde la telefon si pune-l mereu pe modul silent sau avion atunci cand esti intr-o reuniune importanta.
Ca in toate aspectele vietii, detaliile fac diferenta. Un comportament politicos si elegant la locul de munca nu te va portretiza doar ca o persoana respectuoasa, ci si ca un profesionist care acorda importanta cuvenita celor cu care lucreaza sau intereactioneaza.
Ultimele NOUTATI
Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara
Premiile Comertului Online Romanesc acordate in cadrul editiei de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Partenerii nostri
Documente necesare pentru decontarea diurnei si a cheltuielilor de transport si cazare
Concediere pentru inaptitudine medicala - PROCEDURA explicata de specialisti
Ministrul Muncii: Reducerea deficitului de forta de munca este prioritara
Incasare in numerar PFA: este obligata sa achizitioneze casa de marcat?
[INFOGRAFIC] PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit: ce taxe si impozite datoreaza in 2024
Reevaluarea imobilizarilor corporale: GHID complet de teorie si practica
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Te-ar putea interesa si
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!