Asa cum spuneam si mai devreme, brand-ul auto Dacia isi pastreaza suprematia in acest top si in anul 2019, inregistrand o crestere a valorii de piata cu 6% fata de anul precedent. In cazul celor de la Dacia este important de mentionat ca acesta este unul dintre foarte putinele brand-uri romanesti care se regasesc si in clasamentele globale. Spre exemplu, Dacia se claseaza pe locul 59 in clasamentul Brand Finance Auto 100 pentru anul 2019.
Pe locul secund in acest top se claseaza magazinul online eMag, care are o valoare de piata de 584 de milioane de euro in 2019, in crestere cu 27.5% fata de anul trecut. Pe ultima treapta o podiumului ii regasim pe cei de la Dedeman, cu o valoare de piata de 405 milioane de euro, in crestere cu nu mai putin de 48.9% in comparatie cu anul 2018. Mergem mai departe si pe locul al 4-lea regasim Petrom, compania romaneasca avand o valore de piata in 2019 de 289 de milioane de euro. In cele din urma, pe locul al 5-lea regasim si prima banca din acest top, si anume Banca Transilvania, cu o valoare de piata de 208 milioane de euro.
Partea a doua a topului celor mai valoroase brand-uri romanesti in 2019 continua cu DIGI/RCS&RDS, compania din segmentul telecom avand o valoare de piata de 203 milioane de euro. Pe locul 6 se regaseste cea de-a doua banca din Top 10, si anume BRD, cu o valoare de piata de 158 de milioane de euro. Bitdefender ocupa locul al 7-lea in acest top, cu o valoare de piata de 128 de milioane de euro. Rompetrol se afla pe locul al 9-lea in topul din 2019, cu o valoare de piata de 111 milioane de euro, in crestere cu 44 de procente fata de 2018. In cele din urma, Electrica este pe locul 10 in Topul Brand Finance 2019, cu o valoare de piata de 101 milioane de euro, in scadere cu aproape 8% fata de 2018.
Sectorul de retail, inclusiv partea de e-commerce, a continuat si in 2019 sa genereze cea mai mare valoare de brand. Mai exact, vorbim despre un total de 1.379 de milioane de euro, in crestere cu 27% fata de anul precedent. Asa cum reiese si din randurile anterioare, cele mai importante marci din acest segment sunt eMag, respectiv Dedeman. De asemenea, trebuie spus ca Dedeman ramane cel mai valoros brand cu actionariat 100% romanesc.
Segmentul auto este al doilea ca importanta in acest top, generand o valoare de 1.320 de milioane de euro prin cei de la Dacia. Clasamentul continua cu sectorul bancar (489 de milioane de euro), petrol si gaze (418 milioane de euro), bere (283 de milioane de euro) si bunuri alimentare (210 milioane de euro).
Citeste si: Taxele si impozitele, cascadori ai rasului
Ultimele NOUTATI
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea