Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Top marci romanesti in 2019: Dacia ramane cel mai valoros brand romanesc


Top marci romanesti in 2019: Dacia ramane cel mai valoros brand romanesc
de la 14 Iun. 2019
Top marci romanesti in 2019: Dacia ramane cel mai valoros brand romanesc
Tags: top branduri romanestibrand finance 2019daciaemagdedemanvaloare brand

Dacia ramane si in 2019 cel mai important brand romanesc, avand o valoare de piata de 1.320 milioane de euro. Astfel, este al treilea an consecutiv in care marca auto cu sediul la Mioveni reuseste sa se mentina pe prima pozitie a Topului Brand Finance. Clasamentul marcilor de pe piata romaneasca continua cu alte doua companii cunoscute din segmentul de retail, prima banca din top ocupand abia pozitia a 5-a. In Top 10 mai regasim companii care activeaza in sectoarele petrol si gaze, telecom, tehnologie si utilitati. Daca vrem sa vorbim doar la nivel de sectoare, trebuie sa spunem ca sectorul de retail ramane cel mai important din tara noastra si in anul 2019.

Dacia, eMag si Dedeman conduc clasamentul din 2019 

Asa cum spuneam si mai devreme, brand-ul auto Dacia isi pastreaza suprematia in acest top si in anul 2019, inregistrand o crestere a valorii de piata cu 6% fata de anul precedent. In cazul celor de la Dacia este important de mentionat ca acesta este unul dintre foarte putinele brand-uri romanesti care se regasesc si in clasamentele globale. Spre exemplu, Dacia se claseaza pe locul 59 in clasamentul Brand Finance Auto 100 pentru anul 2019. 

Pe locul secund in acest top se claseaza magazinul online eMag, care are o valoare de piata de 584 de milioane de euro in 2019, in crestere cu 27.5% fata de anul trecut. Pe ultima treapta o podiumului ii regasim pe cei de la Dedeman, cu o valoare de piata de 405 milioane de euro, in crestere cu nu mai putin de 48.9% in comparatie cu anul 2018. Mergem mai departe si pe locul al 4-lea regasim Petrom, compania romaneasca avand o valore de piata in 2019 de 289 de milioane de euro. In cele din urma, pe locul al 5-lea regasim si prima banca din acest top, si anume Banca Transilvania, cu o valoare de piata de 208 milioane de euro. 

Partea a doua a topului celor mai valoroase brand-uri romanesti in 2019 continua cu DIGI/RCS&RDS, compania din segmentul telecom avand o valoare de piata de 203 milioane de euro. Pe locul 6 se regaseste cea de-a doua banca din Top 10, si anume BRD, cu o valoare de piata de 158 de milioane de euro. Bitdefender ocupa locul al 7-lea in acest top, cu o valoare de piata de 128 de milioane de euro. Rompetrol se afla pe locul al 9-lea in topul din 2019, cu o valoare de piata de 111 milioane de euro, in crestere cu 44 de procente fata de 2018. In cele din urma, Electrica este pe locul 10 in Topul Brand Finance 2019, cu o valoare de piata de 101 milioane de euro, in scadere cu aproape 8% fata de 2018. 

Sectorul de retail domina clasamentul 

Sectorul de retail, inclusiv partea de e-commerce, a continuat si in 2019 sa genereze cea mai mare valoare de brand. Mai exact, vorbim despre un total de 1.379 de milioane de euro, in crestere cu 27% fata de anul precedent. Asa cum reiese si din randurile anterioare, cele mai importante marci din acest segment sunt eMag, respectiv Dedeman. De asemenea, trebuie spus ca Dedeman ramane cel mai valoros brand cu actionariat 100% romanesc. 

Segmentul auto este al doilea ca importanta in acest top, generand o valoare de 1.320 de milioane de euro prin cei de la Dacia. Clasamentul continua cu sectorul bancar (489 de milioane de euro), petrol si gaze (418 milioane de euro), bere (283 de milioane de euro) si bunuri alimentare (210 milioane de euro). 

Citeste si: Taxele si impozitele, cascadori ai rasului


Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016