Asa cum spuneam si mai devreme, brand-ul auto Dacia isi pastreaza suprematia in acest top si in anul 2019, inregistrand o crestere a valorii de piata cu 6% fata de anul precedent. In cazul celor de la Dacia este important de mentionat ca acesta este unul dintre foarte putinele brand-uri romanesti care se regasesc si in clasamentele globale. Spre exemplu, Dacia se claseaza pe locul 59 in clasamentul Brand Finance Auto 100 pentru anul 2019.
Pe locul secund in acest top se claseaza magazinul online eMag, care are o valoare de piata de 584 de milioane de euro in 2019, in crestere cu 27.5% fata de anul trecut. Pe ultima treapta o podiumului ii regasim pe cei de la Dedeman, cu o valoare de piata de 405 milioane de euro, in crestere cu nu mai putin de 48.9% in comparatie cu anul 2018. Mergem mai departe si pe locul al 4-lea regasim Petrom, compania romaneasca avand o valore de piata in 2019 de 289 de milioane de euro. In cele din urma, pe locul al 5-lea regasim si prima banca din acest top, si anume Banca Transilvania, cu o valoare de piata de 208 milioane de euro.
Partea a doua a topului celor mai valoroase brand-uri romanesti in 2019 continua cu DIGI/RCS&RDS, compania din segmentul telecom avand o valoare de piata de 203 milioane de euro. Pe locul 6 se regaseste cea de-a doua banca din Top 10, si anume BRD, cu o valoare de piata de 158 de milioane de euro. Bitdefender ocupa locul al 7-lea in acest top, cu o valoare de piata de 128 de milioane de euro. Rompetrol se afla pe locul al 9-lea in topul din 2019, cu o valoare de piata de 111 milioane de euro, in crestere cu 44 de procente fata de 2018. In cele din urma, Electrica este pe locul 10 in Topul Brand Finance 2019, cu o valoare de piata de 101 milioane de euro, in scadere cu aproape 8% fata de 2018.
Sectorul de retail, inclusiv partea de e-commerce, a continuat si in 2019 sa genereze cea mai mare valoare de brand. Mai exact, vorbim despre un total de 1.379 de milioane de euro, in crestere cu 27% fata de anul precedent. Asa cum reiese si din randurile anterioare, cele mai importante marci din acest segment sunt eMag, respectiv Dedeman. De asemenea, trebuie spus ca Dedeman ramane cel mai valoros brand cu actionariat 100% romanesc.
Segmentul auto este al doilea ca importanta in acest top, generand o valoare de 1.320 de milioane de euro prin cei de la Dacia. Clasamentul continua cu sectorul bancar (489 de milioane de euro), petrol si gaze (418 milioane de euro), bere (283 de milioane de euro) si bunuri alimentare (210 milioane de euro).
Citeste si: Taxele si impozitele, cascadori ai rasului
Ultimele NOUTATI
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"
Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata
Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!
Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?
Stagiul militar si vechimea in munca. Poate fi luat in calcul la stabilirea zilelor de concediu?
Vanzarea tigarilor electronice catre minori, interzisa prin lege
Te-ar putea interesa si