Asa cum spuneam si mai devreme, brand-ul auto Dacia isi pastreaza suprematia in acest top si in anul 2019, inregistrand o crestere a valorii de piata cu 6% fata de anul precedent. In cazul celor de la Dacia este important de mentionat ca acesta este unul dintre foarte putinele brand-uri romanesti care se regasesc si in clasamentele globale. Spre exemplu, Dacia se claseaza pe locul 59 in clasamentul Brand Finance Auto 100 pentru anul 2019.
Pe locul secund in acest top se claseaza magazinul online eMag, care are o valoare de piata de 584 de milioane de euro in 2019, in crestere cu 27.5% fata de anul trecut. Pe ultima treapta o podiumului ii regasim pe cei de la Dedeman, cu o valoare de piata de 405 milioane de euro, in crestere cu nu mai putin de 48.9% in comparatie cu anul 2018. Mergem mai departe si pe locul al 4-lea regasim Petrom, compania romaneasca avand o valore de piata in 2019 de 289 de milioane de euro. In cele din urma, pe locul al 5-lea regasim si prima banca din acest top, si anume Banca Transilvania, cu o valoare de piata de 208 milioane de euro.
Partea a doua a topului celor mai valoroase brand-uri romanesti in 2019 continua cu DIGI/RCS&RDS, compania din segmentul telecom avand o valoare de piata de 203 milioane de euro. Pe locul 6 se regaseste cea de-a doua banca din Top 10, si anume BRD, cu o valoare de piata de 158 de milioane de euro. Bitdefender ocupa locul al 7-lea in acest top, cu o valoare de piata de 128 de milioane de euro. Rompetrol se afla pe locul al 9-lea in topul din 2019, cu o valoare de piata de 111 milioane de euro, in crestere cu 44 de procente fata de 2018. In cele din urma, Electrica este pe locul 10 in Topul Brand Finance 2019, cu o valoare de piata de 101 milioane de euro, in scadere cu aproape 8% fata de 2018.
Sectorul de retail, inclusiv partea de e-commerce, a continuat si in 2019 sa genereze cea mai mare valoare de brand. Mai exact, vorbim despre un total de 1.379 de milioane de euro, in crestere cu 27% fata de anul precedent. Asa cum reiese si din randurile anterioare, cele mai importante marci din acest segment sunt eMag, respectiv Dedeman. De asemenea, trebuie spus ca Dedeman ramane cel mai valoros brand cu actionariat 100% romanesc.
Segmentul auto este al doilea ca importanta in acest top, generand o valoare de 1.320 de milioane de euro prin cei de la Dacia. Clasamentul continua cu sectorul bancar (489 de milioane de euro), petrol si gaze (418 milioane de euro), bere (283 de milioane de euro) si bunuri alimentare (210 milioane de euro).
Citeste si: Taxele si impozitele, cascadori ai rasului
Ultimele NOUTATI
Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile
Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate
Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Partenerii nostri
Ce se intampla daca depasesti 90 zile concediu medical. Drepturi si obligatii
CCC pentru tatal necasatorit - procedura si reglementari cheie
Ce software de gestiune sa alegi pentru restaurant in functie de specificul locatiei
Dividende interimare: Atentie la modificarea cotei de impozit pentru sumele neachitate!
Prescriptia obligatiilor fiscale: Cand se prescrie anul 2019