BRANDURILE SI COMUNICAREA SUSTENABILA
we are younger (way)brand sustenabilagentie independenta de design de branduri
Sensibilizarea fata de sustenabilitate a crescut semnificativ in ultimii ani, punand accentul pe necesitatea crearii si promovarii brandurilor care adopta practici responsabile. Pentru afacerile ce doresc sa prospere in peisajul economic actual, adoptarea unei abordari sustenabile devine esentiala. Un brand sustenabil se remarca prin angajamentul sau fata de responsabilitatea sociala si de mediu, fapt ce devine din ce in ce mai crucial in contextul actual al pietei. Integrarea practicilor sustenabile in operatiunile afacerii nu numai ca consolideaza reputatia brandului, dar si contribuie la o lume mai buna pentru generatiile viitoare.
Dar ce este un “brand sustenabil”?
Intr-o era marcata din ce in ce mai mult de preocupari privind mediul inconjurator, construirea unui brand sustenabil a devenit esentiala pentru succesul afacerilor. Sustenabilitatea nu se refera doar la reducerea deseurilor sau a emisiilor, ci si la crearea unui impact social si de mediu pozitiv.
We Are Younger (WAY), o agentie independenta de design de branduri din Bucuresti, Romania, a devenit pioniera in evolutia serviciilor de branding si comunicare digitala, evidentiind ca sustenabilitatea este, in primul rand, o mentalitate.
„Sustenabilitatea este mult mai mult decat o initiativa izolata; reprezinta o mentalitate ampla si angajata in construirea unui viitor mai bun pentru toti. La We Are Younger, credem ca aceasta mentalitate nu se rezuma doar la adoptarea practicilor responsabile fata de mediu, ci implica si o schimbare fundamentala in modul in care privim si gestionam resursele planetei. Este o chemare la actiune si inovatie continua, concentrandu-ne nu doar pe reducerea impactului asupra mediului, ci si pe contributia activa la prosperitatea comunitatilor si la echitatea sociala. Sustenabilitatea este esentiala pentru construirea atat a brandurilor durabile, cat si a unui viitor in care valorile noastre colective sa creeze un impact pozitiv semnificativ. . Sustenabilitatea este o mentalitate si este despre crearea unui viitor mai bun pentru toti.” ne transmite Georgiana Ludosan, Managing Partner We Are Younger (WAY).
Pentru a crea un brand sustenabil in 2024, afacerile trebuie sa adopte o abordare holistica, menita sa integreze sustenabilitatea in fiecare aspect al operatiunilor lor. Aceasta include produsele sau serviciile lor, lantul de aprovizionare, ambalajele, marketingul si practicile generale ale afacerii. Evident, totul porneste de la oameni si echipele care se afla in spatele implementarii.
Totodata, un brand sustenabil are in vedere o comunicare constanta, nu comunica doar tactic sau orientat pe vanzari. Comunica si vestile bune, cat si cele mai putin bune. Un brand sustine un dialog alaturi de comunitatea sa, relationeaza si aduce in fata toate elementele autentice de care dispune.
Strategia de Sustenabilitate ca Fundament
„Nu comunic pentru azi, nu comunic pentru vanzari, nu comunic pentru bani. Adica, nu comunic azi ca sa-I primesc azi, comunic azi si maine si poimaine un mesaj coerent, autentic, care imi va asigura vanzarile si clientii in zilele care urmeaza.” ne spune Claudiu Ludosan, Managing Partner We Are Younger (WAY).
Nu este despre eco, nu este despre deseuri si reciclare, este despre a ne pasa. Brandurile capitalizeaza pe trenduri, dar este important sa se identifice cu acestea. Obiectivele lor de mediu si sociale pot face parte din agenda unui brand care cu adevarat este interesat de acest lucru.
„
Fiecare individ are preocupari distincte in viata de zi cu zi, dar nu toti impartasim aceleasi preferinte pentru aceleasi cauze. Este esential sa traim responsabil si sa ne asiguram ca actiunile noastre nu afecteaza negativ mediul. Exista o diversitate bogata de subiecte in jurul nostru si nu ar trebui sa simtim o rusine daca un brand alege sa acorde prioritate unei anumite cauze in detrimentul altora. Ceea ce conteaza cu adevarat este sa nu fim ignoranti fata de restul cauzelor. Un brand poate decide sa se angajeze activ in sustinerea impaduririlor intr-un an, sau poate sa se concentreze pe sponsorizarea scolilor, fara a acoperi toate aspectele <<la moda>>. Ca brand, cheia este sa setezi clar ce iti propui sa construiesti si sa te angajezi cu pasiune in acea directie. Este crucial ca intreaga echipa din spatele brandului sa se alinieze si sa impartaseasca acelasi devotament pentru cauza aleasa.”
ne spune Georgiana Ludosan, Managing Partner We Are Younger (WAY)
Comunicare autentica de brand
Un brand sustenabil integreaza comunicarea responsabila in fiecare etapa a procesului sau de dezvoltare si operare. Acesta nu abordeaza comunicarea doar ca pe o tactica pentru a stimula vanzarile, ci ca pe o modalitate continua de a impartasi informatii relevante si autentice cu publicul sau. De asemenea, un astfel de brand recunoaste ca transparenta este esentiala in construirea increderii si loialitatii consumatorilor, motiv pentru care isi asuma responsabilitatea de a comunica atat stirile pozitive, cat si pe cele mai putin favorabile.
In Europa, importanta brandingului a devenit o componenta vitala pentru succesul afacerilor. Studii relevante indica o crestere a preocuparii consumatorilor in ceea ce priveste identitatea si valorile brandurilor, iar aspectul magazinului si etichetele au devenit factori-cheie in procesul de luare a deciziilor de cumparare. Consumatori acorda o atentie deosebita aspectului vizual al produselor si etichetelor, considerand aceste elemente drept indicatori importanti ai calitatii si coerentei brandului.
De asemenea, abordarea generala a brandului in relatia cu publicul, consumatorii, este esentiala pentru fidelizarea acestora. Un procent semnificativ de respondenti in cadrul studiilor europene afirma ca sunt mai predispusi sa ramana loiali unui brand care transmite autenticitate, responsabilitate sociala si cu care se pot identifica. Astfel, brandingul nu este doar un aspect estetic, ci devine un mijloc strategic prin care brandurile pot construi conexiuni emotionale si relatii de lunga durata cu consumatorii lor.
Prin promovarea unui dialog deschis si autentic cu comunitatea sa, un brand sustenabil creeaza o legatura puternica si durabila cu consumatorii. Aceasta implica ascultarea activa a feedback-ului, impartasirea valorilor si initiativelor relevante, precum si abordarea deschisa a provocarilor intampinate. Un astfel de dialog constant si transparent nu doar consolideaza imaginea brandului in ochii consumatorilor, ci contribuie si la construirea unei comunitati angajate si aliniate cu valorile sustenabilitatii.
We Are Younger (WAY) este o agentie care intelege importanta sustenabilitatii in ziua de azi. „
Sustenabilul trebuie respirat prin toti porii de brand” a continuat Claudiu Ludosan. Sustenabilul face parte din gandirea si abordarea generala a brandului de la vanzari la operational si marketing. Este inainte de toate despre cum gandim. Un brand trebuie sa-si construiasca continut nu doar pentru azi, si nu doar pe trend, ci pentru ziua de maine. Investitia in branding, in cum arata produsele, in modul in care abordeaza interactiunea cu consumatorul prin materialele de brand, website sau comunicare – social media, televiziune, radio sau de alta natura defineste cum gandeste un brand in zilele noastre.
Importanta brandingului a crescut si crearea unui brand sustenabil in ziua de azi este esentiala pentru afacerile care doresc sa prospere intr-o lume din asfixiata de continut gol, de platforme de socializare, de produse, de mesaje.
Echipa We Are Younger are o vasta experienta in crearea de branduri sustenabile, iar expertiza lor poate ajuta afacerile sa creeze un viitor mai bun pentru toti.