Business-ul digital de succes in 2024: intre gandire neconventionala si automatizari

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Business-ul digital de succes in 2024: intre gandire neconventionala si automatizari
Business-ul digital de succes in 2024: intre gandire neconventionala si automatizari
de Redactia Manager la 10 Nov. 2023
Urmareste-ne pe Google News
gpec

- Idei principale si tendinte pentru 2024 & de la  GPeC SUMMIT - 31 Octombrie 2023, editia de 18 ani -



Cea de-a doua editie a GPeC SUMMIT din anul acesta - an ce marcheaza 18 ani de prezenta pe piata a GPeC - a adus pe scena speakeri internationali de renume precum si specialisti locali si regionali. Sintetizand ideile principale ale evenimentului reiese un an in care e-commerce-ul a fost in crestere sustinuta de anumite categorii de produse si servicii si in care cumparatorii au ramas fideli mediului online insa sunt mai precauti si cumpatati. Pentru anul 2024 reteta succesului include ingrediente precum brandul personal & clientul ca marketer, multichannel ca must in strategia de promovare, integrarea AI si automatizarilor ca mijloc de eficientizare si gandirea neconventionala - de baza pentru adaptare rapida.
 
Ziua de 31 Octombrie a fost dedicata celui mai important eveniment de E-Commerce si Digital Marketing din Europa Centrala si de Est, respectiv GPeC SUMMIT & Gala Premiilor eCommerce - editia a XVIIa.
 
Profesionistii din industria de digital - reprezentanti ai magazinelor online din intreaga tara, specialisti, antreprenori si experti in marketing online - s-au reunit la TNB, la moment aniversar, in cadrul GPeC SUMMIT, pentru a primi informatii de la unii dintre cei mai renumiti vorbitori si ganditori de business & marketing la nivel mondial, pentru a lua autografe de la ei, pentru networking, pentru celebrarea celor mai bune magazine online ale anului 2023 si pentru multitudinea de surprize derulate in zona de Expo.

 
E-Commerce-ul Romanesc in 2023: Fashion si Beauty -  vedetele ecommerce-ului in acest an, alaturi de generatorii de crestere - ticketing, travel, asigurari
 
Primul panel al acestei editii, format din Andrei Canda (Managing Partner iSense Solutions), Cristi Movila (Presedinte ARMO & General Manager VTEX Eastern Europe), Elena Gheorghe (Country Manager PayU GPO), Elena Oprea (Director Acceptance & Acquirers Visa Europe), Oana Dumitrescu (Industry Head & Retail Lead Google) a pus in lumina reflectoarelor situatia curenta a pietei de ecommerce, pe parcursul acestui an:
 
  • In ciuda inflatiei care a atins cifre record, sectorul online si e-commerce-ul se bucura de perspective pozitive: per ansamblu valoarea totala a serviciilor din totalul ponderilor de tranzactii online a crescut anul acesta, a crescut nr de clienti online, schimbarile datorate pandemiei s-au pastrat - preferinta pentru shopping online consolidand fidelizarea acestora, a crescut numarul magazinelor si investitiilor online si  tot mai multe magazine internationale care se adreseaza clientilor din Romania.
  • Fashion si Beauty sunt domeniile vedeta ale anului in ecommerce, cu un focus special pe platile online cu cardul VISA.
  • 80% dintre posesorii de carduri VISA platesc pentru servicii, cu o crestere notabila in sectoare precum calatorii, transport, imbracaminte si bunuri.
  • Oamenii sunt mai atenti la preturi si amana cumpararea produselor considerate neesentiale.
  • Elena Gheorghe estimeaza ca piata de ecommerce valoreaza 9 miliarde de euro.
  • Comportamentul de consum s-a schimbat, cu o crestere notabila in categorii precum carti, jucarii, si produse pentru casa. Oamenii amana achizitia anumitor produse din temeri legate de preturi si siguranta.
  • Cresterea ecommerce sustinuta de zona de servicii - ticketing, travel, asigurari (peste 35% crestere), food & delivery
  • Oamenii sunt mult mai atenti la preturi comparativ cu anii trecuti si cumpara mai mult de la magazinele cu produse ieftine din afara (ex: China) - SHEIN este noul TikTok al comertului online - procentul tinerilor care au instalata aplicatia este de 50%
 
Industria modei si a frumusetii au fost in centrul atentiei in cadrul primului panel de la GPeC SUMMIT, cu un accent deosebit pe platile online cu cardul VISA. Acest panel a evidentiat tendintele si schimbarile semnificative din lumea ecommerce-ului, intr-o perioada in care consumatorii se adapteaza la noi moduri de cumparare si preferinte.
 
Dan Ariely: Motivatia intrinseca - pasiunea si interesul pentru munca - esentiala pentru echipele de succes.
 
Ideea principala din discursul lui Dan Ariely este ca exista aspecte esentiale in viata profesionala si personala care tind sa fie subevaluate sau chiar neglijate de societate. El subliniaza:
  • Oamenii au tendinta de a masura aspectele usor de cuantificat sau evaluate, dar deseori ignora ceea ce este cu adevarat important.
  • Sentimentele de apreciere si complimente au o importanta mai mare decat salariul sau beneficiile materiale in viata noastra.
  • Intrebarea relevanta nu este doar cat de sus poti ajunge in productivitatea ta, ci si cat de jos poti merge fara a-ti pierde locul de munca si cat de sus poti ajunge atunci cand esti cu adevarat entuziasmat de ceea ce faci.
  • Motivatia intrinseca, adica pasiunea si interesul pentru munca ta, este esentiala pentru echipele de succes.
  • Exista putine lucruri care sunt benefice pentru toata lumea, iar unul dintre acestea este capitalul uman. Lumea este mai buna atunci cand oamenii merg la munca cu fericire si satisfactie.
In esenta, Dan Ariely subliniaza importanta aspectelor mai profunde si a motivatiei intrinseci in viata noastra profesionala si personala, si ca valorizarea umana si satisfactia la locul de munca ar trebui sa primeasca mai multa atentie.
 
Ayat Shukairy: Planificarea si implementarea strategica a testelor A/B imbunatateste performanta si satisface nevoile si preferintele vizitatorilor online
 
In prezentarea sa de pe scena GPeC SUMMIT,  Ayat Shukairy - Autor consacrat & autoritate marcanta in Marketing Optimization - a evidentiat importanta planificarii si implementarii strategice a testelor A/B pentru a imbunatati performanta si a satisface nevoile si preferintele vizitatorilor online.
 
  • A/B Testing ca instrument de masurare a rezultatelor: testarea A/B este o unealta esentiala in evaluarea eficacitatii strategiilor online si a modului in care acestea afecteaza comportamentul vizitatorilor.
  • Motivarea vizitatorilor: In abordarea optimizarii site-urilor, Ayat a indicat importanta evidentierii ofertei reale pentru a motiva vizitatorii. Aceasta sugereaza ca claritatea si atractivitatea ofertei pot avea un impact semnificativ asupra angajamentului vizitatorilor.
  • Unicitatea perceputa de catre clienti: intelegerea a ceea ce clientii considera a fi unic in legatura cu brandul sau ofertele. Aceasta ofera indicii esentiale pentru adaptarea si imbunatatirea strategiilor de marketing.
  • Strategie necesara pentru A/B Testing: Testarea A/B nu este eficienta fara o strategie bine definita. Ayat sugereaza ca este crucial sa stiti exact ce doriti sa analizati si sa comparati pentru a obtine cele mai bune rezultate in campaniile de newsletter.
 
Ideea principala din Fireside Chat-ul cu Tudor Manea, CEO eMAG, a fost axata pe evaluarea performantei eMAG in contextul schimbarilor determinate de pandemie si cum s-au reflectat in comportamentul de consum de anul acesta - in acest context, anul acesta, anumite categorii de produse au avut o performanta deosebit de buna. Acestea includ produse pentru casa (cum ar fi farfurii), zona de beauty, jucarii, precum si imbracaminte si incaltaminte (fashion).
 

Mark Schaefer: In prezent, in marketing, conteaza brandul personal si intelegerea schimbarilor in rolurile traditionale de marketing

 
Mark Schaefer, World’s Leading Marketing Futurists & Bestselling Author argumenteaza ca, in marketingul actual, brandul personal si puterea consumatorilor devin esentiale, iar construirea unui brand personal de succes implica definirea unicitatii, conturarea unui mesaj clar si imbratisarea pasiunilor personale.
  • Brandul personal este brandul: In noul peisaj al marketingului, brandul personal devine echivalent cu brandul in sine. Asta inseamna ca identitatea si reputatia personala devin esentiale pentru succesul unei marci.
  • Clientul este marketer: O alta idee importanta este transferul de putere catre consumatori. Ei devin, practic, marketeri, avand un rol activ in promovarea si influentarea brandurilor prin intermediul experientelor si povestilor lor.
  • Elemente cheie pentru brandul personal: Mark a oferit trei idei esentiale pentru construirea unui brand personal puternic:
                - "Only I..." - Definiti-va unicitatea si ceea ce va diferentiaza de ceilalti.
                - "What would be your speech?" - Identificati mesajul principal pe care il transmiteti.
                - "What makes you come alive?" - Descoperiti pasiunile care va definesc si va dau energie, motivatie.
  • Cunoastere inseamna - o prezenta puternica, o reputatie solida si autoritate in domeniul de interes.
  • Povestea brandului: Pentru a avea un impact, fiecare poveste trebuie sa fie autentica, interesanta si relevanta. Aceste elemente sunt esentiale pentru a captiva si a conecta cu publicul.
 
Multichannel is a must - la fel ca orice tehnica de promovare bazata pe performanta.
 
Invitatii din panelul "Multichannel Marketing Toolkit" - Andrei Bereanda (Head of Digital Pro TV), Catalin Emilian (Country Manager RTB House), Sabin Belusica (Performance Lead Httpool), Virgil Pascu (PPC Strategy Director Publicis), Mihai Petroff (Client Service Director 2 Performant) au adus in discutie diverse tactici de promovare online intr-un context de piata din ce in ce mai dificil.
  • Desi este o platforma utila in awareness & consideration, live-urile locale pe TikTok nu aduc valoare semnificativa.
  • TikTok ofera un "rush" constant de dopamina, fiind o platforma care consuma extrem de mult continut si timp.
  • Specialistii au recomandat continuarea campaniilor pentru afiliati in perioada Black Friday, evidentiind importanta implicarii acestora in aceasta perioada de varf.
  • Afiliatii sunt adevarati "supereroi" in zona de PPC (Pay-Per-Click) avand o contributie semnificativa la strategiile de marketing online.
Aceste idei evidentiaza importanta unei abordari multicanal in marketing, cu mentiuni speciale despre aspecte specifice platformei TikTok si rolul esential al afiliatilor, in special in perioade cheie cum ar fi Black Friday. Panelul a oferit o perspectiva utila asupra tacticilor actuale de promovare online si a provocarilor intalnite in acest context de piata in schimbare constanta.
 
Martin Greif: ce inseamna un design web eficient si metrici specifici de masurare a succesului unui site
In prezentarea sa, Martin Greif s-a axat pe optimizarea designului site-urilor web si a bannerelor pentru a maximiza succesul.
  • Bannerele statice sunt preferabile celor rotative, deoarece miscarea poate distrage vizitatorii, iar bannerele rotative imping continutul in jos.
  • Pentru a evalua eficienta unui site, metricii cheie includ engagement rate, numarul de pagini vizitate si rata de conversie.
  • Ca recomandari pentru optimizarea homepage-ului au atras atentia afisarea navigatiei vizuale, plasarea simbolurilor de incredere in antet si realizarea unui redesign tactic pentru a imbunatati experienta utilizatorului.
 
Ultimul panel al zilei -  "Decoding E-Commerce Growth", din care au facut parte Arthur Radulescu (Founder & CEO MerchantPro), Georgi Georgiev (Co-Founder & CEO Releva.ai), Vlad Dulea (Partener CloudCart Romania), Vlad Stoica (Commerce Cloud Client Director for Salesforce CEE), Raul Durma (Chief Executive Officer, PayPo Romania) -  a adus in discutie aspecte esentiale pentru cresterea comertului electronic:
 
  • Importanta automatizarii cosului abandonat pentru a creste eficienta in conversii.
  • Revolutia in modul de vanzare prin impactul tehnologiei ChatGPT.
  • Viteza de incarcare este esentiala pentru comercianti, avand un impact direct asupra experientei utilizatorului si conversiilor.
  • Social commerce poate aduce succes prin ajungerea acolo unde sunt clientii, in special pe platforme precum Instagram si TikTok, si a indemnat la urmarirea trendurilor in acest domeniu.
  • Actualizarile constante la nivelul magazinelor online limiteaza expunerile la riscurile de securitate
  • AI reprezinta un instrument cheie atat in operatiuni, unde contribuie la reducerea costurilor si imbunatatirea experientei clientului, cat si in marketing, unde faciliteaza procesarea eficienta a volumelor mari de date, oferind perspective strategice valoroase.
 
Sfaturi pentru 2024: gandire neconventionala, o baza solida si accent pe creativitate
 
Sam Tomlinson, in discursul sau de incheiere al Conferintei GPeC SUMMIT, a adus in prim plan previziuni pentru 2024 si a evidentiat elementele esentiale pentru a avea succes in anul ce vine:
  • O baza solida si focus pe calitate in business-ul digital
  • Alegerea unor directii neconventionale ("zig when everyone zags") - abordarea diferita poate genera succes in peisajul digital in continua schimbare.
  • Adevarata creativitate umana joaca un rol esential in atingerea succesului si depasirea provocarilor.
  • Excelenta in aspectele de baza - a fi foarte bun in ceea ce priveste elementele fundamentale ale business-ului este esential pentru succesul in mediul digital. 

In esenta, Sam Tomlinson a transmis ca, pentru a prospera in viitorul digital, este necesara o fundatie solida, gandire creativa si abordari neconventionale, precum si excelenta in elementele de baza ale activitatii.
 
_______________________________________________
 
GPeC 2023 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: eMAG Marketplace
Supported by: Google
Recommended Payment Processor: NETOPIA Payments
Eveniment sustinut de: 2Performant, Akinon, Answear, Aqurate, Auchan, Banca Transilvania, Canopy, Cargus, CloudCart, Colete Online, cyber_folks,  Data Intelligence, Debonaire, DHL, DWF, easySales, eMAG Academy, Five Elements Digital, Gomag, Httpool, GTS, Innoship, Limitless Agency, MerchantPro, MTH Digital, OSF/ SalesForce, PayPo, PayU GPOPlati.Online, Posta Panduri, Publicis Groupe, Releva, RTB House, Sameday, Sinaps, SmartFintech, SoftOne, Streams.Live, tbi Bank, Twispay, UPS, VISA, VTEX
Parteneri Media Principali: Stirile PRO TVVOYO
Official Radio: KISS FM
Official Hosting: HOSTERION
Wine Partner: WineDeals
Coffee by 5ToGo
Refreshments by Pepsi
Treats by Eisberg, Siviero Maria, Brutaria Bardar, Jamoneria by Alioli, Nestle
 
Despre GPeC
GPeC este considerata, de 18 ani, cea mai importanta serie de evenimente de E-Commerce si Marketing Online din Romania si cea mai mare comunitate de specialisti din domeniu. Pe parcursul fiecarui an, sub egida GPeC au loc numeroase evenimente menite sa contribuie la dezvoltarea sectorului E-Commerce & Digital Marketing romanesc:
 

  • GPeC Proficiency – singurul program din Romania dedicat optimizarii magazinelor online in vederea imbunatatirii experientei utilizatorilor si a cresterii ratei de conversie
  • Scoala GPeC – seria de Cursuri Intensive de E-Commerce & Digital Marketing desfasurata in lunile februarie si august ale fiecarui an
  • GPeC SUMMIT – cele mai importante evenimente de E-Commerce si Marketing Online din Romania (doua editii in fiecare an in lunile Mai si Octombrie, peste 1.000 de participanti/editie, speakeri romani si internationali legendari)
  • Gala Premiilor eCommerce – Festivitatea de Decernare a Premiilor in Comertul Online Romanesc
  • GPeC Trainings - cursuri in-depth de E-Commerce si Digital Marketing, desfasurate pe tot parcursul anului (inclusiv la cerere)
 
Contact presa:
Ioana Anescu – Growth Marketing Manager, ioana.anescu@gpec.ro
Andrei Radu – CEO & Founder GpeC, andrei.radu@gpec.ro
 
 

Ultimele NOUTATI

Prognoza meteo pentru CRACIUN ?i REVELION
Travel

Prognoza meteo pentru CRACIUN ?i REVELION

today14 Dec. 2024
Mai putini bugetari in Romania! Coalitia pro-europeana vrea cel mai mic Guvern de dupa Revolutie
Ultima ora

Mai putini bugetari in Romania! Coalitia pro-europeana vrea cel mai mic Guvern de dupa Revolutie

today13 Dec. 2024
Ce avem de castigat dupa ce am intrat in Schengen?
Economie

Ce avem de castigat dupa ce am intrat in Schengen?

today13 Dec. 2024
Building Companion: Digitalizarea industriei constructiilor, un pas firesc in evolutia acestui domeniu Peste 84% dintre accesari sunt mobile
Business

Building Companion: Digitalizarea industriei constructiilor, un pas firesc in evolutia acestui domeniu Peste 84% dintre accesari sunt mobile

today13 Dec. 2024
Psihologia investitiilor: Cum sa-ti controlezi emotiile pe o piata volatila
Business

Psihologia investitiilor: Cum sa-ti controlezi emotiile pe o piata volatila

today12 Dec. 2024
Romanii, ahtiati dupa criptomonede. Suma colosala pe care au investit-o iti arata ca oamenii au bani
Financiar-Bancar

Romanii, ahtiati dupa criptomonede. Suma colosala pe care au investit-o iti arata ca oamenii au bani

today12 Dec. 2024
Cum sa analizezi o companie inainte de a investi: Ghidul complet al indicatorilor financiari
Companii

Cum sa analizezi o companie inainte de a investi: Ghidul complet al indicatorilor financiari

today12 Dec. 2024
Modificari Codul fiscal 2025. Lista care-ti da bugetul peste cap
Economie

Modificari Codul fiscal 2025. Lista care-ti da bugetul peste cap

today12 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ce avem de castigat dupa ce am intrat in Schengen?
Economie

Ce avem de castigat dupa ce am intrat in Schengen?

today13 Dec. 2024
Building Companion: Digitalizarea industriei constructiilor, un pas firesc in evolutia acestui domeniu Peste 84% dintre accesari sunt mobile
Business

Building Companion: Digitalizarea industriei constructiilor, un pas firesc in evolutia acestui domeniu Peste 84% dintre accesari sunt mobile

today13 Dec. 2024
Psihologia investitiilor: Cum sa-ti controlezi emotiile pe o piata volatila
Business

Psihologia investitiilor: Cum sa-ti controlezi emotiile pe o piata volatila

today12 Dec. 2024
Romanii, ahtiati dupa criptomonede. Suma colosala pe care au investit-o iti arata ca oamenii au bani
Financiar-Bancar

Romanii, ahtiati dupa criptomonede. Suma colosala pe care au investit-o iti arata ca oamenii au bani

today12 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x