Peste 400 de participanti la prima editie a GPeC SUMMIT in Republica Moldova

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Peste 400 de participanti la prima editie a GPeC SUMMIT in Republica Moldova
Peste 400 de participanti la prima editie a GPeC SUMMIT in Republica Moldova
de Redactia Manager la 28 Iun. 2023
Urmareste-ne pe Google News
gpeccomunicat gpecantreprenori

 - prima editie a GPeC SUMMIT in Republica Moldova a reunit peste 400 antreprenori din diferite domenii, joi, 22 iunie 2023, la Chisinau -
Evenimentul a reunit 5 speakeri internationali de top din SUA, Marea Britanie si Ucraina precum si 16 specialisti din Romania si Republica Moldova pentru o zi intreaga de Conferinta de E-Commerce & Digital Marketing, concomitent cu o expozitie a afacerilor online si a furnizorilor de servicii de comert electronic si marketing digital.


Comertul electronic: potential substantial de crestere chiar si in perspectiva unor conditii economice nefavorabile
 
Conferinta a fost deschisa de reprezentantii organizatorilor  - Andrei Radu, CEO & Founder GPeC si de Mila Malairau, directorul executiv al AmCham Moldova - care au evidentiat importanta organizarii unui astfel de eveniment pentru dezvoltarea industriei locale, industrie care se bucura de un potential enorm de dezvoltare in urmatorii ani.
„Un lucru interesant e ca tehnologia evolueaza intr-un ritm atat de alert incat, chiar daca suntem la inceput de drum in Republica Moldova, recuperam destul de repede decalajul. Moldova are un potential foarte mare de a creste, iar antreprenorii inteleg cu adevarat ca online-ul este un canal de care daca te ocupi iti aduce la un moment dat mai multe vanzari decat offline-ul si cu un efort ceva mai mic.” a declarat Andrei Radu. 
“Ceea ce urmarim este sa dezvoltam comertul electronic, capacitatea de a vinde pe online. Noi am identificat industriile care fac impreuna ecosistemul comertului electronic. Noi suntem interesati sa fim competitivi cu produsele noastre pe pietele externe, dar si de a oferi cumparatorilor moldoveni bunurile importate prin comert electronic.” a adaugat Mila Malairau.

 
Reteta succesului a constat in echipa locala
Prima sesiune a conferintei, a fost dedicata oportunitatilor pietei de comert electronic din Republica Moldova asa cum au fost ele identificate de unul dintre cei mai importanti jucatori din sfera de logistica si curierat, FAN Courier. Cornel Morcov, Chief Commercial Officer FAN Courier, a subliniat ca, pentru a se putea dezvolta in mod consistent, magazinele online trebuie sa dispuna de o gama variata de produse, ceea ce aduce clienti noi pe site si mai multe comenzi. „Ca sa ne adaptam la diferentele culturale ale diferitor tari, trebuie sa ne autoeducam, intotdeauna sa ascultam nevoile clientilor. Ele sunt unele standardizate, in functie de industrie, iar altele punctuale.”
 
 
Marfuri variate, oportunitatea unei o piete mai mari si legislatie mai clara
Prima sesiune de dezbateri a avut ca tema „Logistica, Fulfillment si Curierat: provocarile comertului electronic din Moldova, solutii si oportunitati de crestere”. In acest context, Vadim Buzdugan, CEO Smart.md, a mentionat importanta genului acesta de eveniment pentru antreprenori si pentru startul in comert electronic, el insusi fondand magazinul online in 2013, in urma unui eveniment similar, incepand cu electrocasnice si extinzand gama cu mobila, fashion, sport si mai ales, importul de branduri pe care clientii nu le gasesc in Republica Moldova.”
Legat de oportunitatile viitoare, Bogdan Colceriu, CEO Frisbo, a specificat ca: “Piata din Republica Moldova este abia la inceput. Intrarea in UE va insemna o piata mai mare pentru orice magazin online din Republica Moldova si, la fel, pentru orice magazin online din Europa sa poata vinde mai usor in Moldova. Lucrurile se vor simplifica foarte mult”.
Totodata, Mihai Burunciuc, Policy Manager AmCham Moldova, a precizat: „Pe teritoriul Republicii Moldova, 80-90% din marfurile comandate online sunt achitate cu prezenta fizica: fie prin intermediul cardului, fie in numerar. Legat de achitarea online pe ciclul inchis, legislatia prevede in mod expres ca nu este nevoie sa fie eliberat bon fiscal, este suficient documentul electronic primar emis in momentul achitarii. In cazul achitarii fizice, legislatia fiscala obliga comerciantul sa aiba asupra sa aparatul de casa mobil si terminalul”.


 
5 speakeri internationali legendari au vorbit, pentru prima oara, la GPeC Moldova: Ayat Shukairy, Jill Quick, Andriy Fedoriv, Jon Quinton si Robert Craven
 
Principalele idei expuse pe scena de catre invitatii internationali la aceasta prima editie au vizat:
 
  •      Exista foarte multe surse de date pe care un magazin online le are are la indemana si pe care se poate baza atunci cand vrea sa afle mai multe despre flow-ul de vizitare, interese si nevoi ale utilizatorului si procesul de achizitie  - cheia este definirea zonelor care conteaza cel mai mult in strategia de dezvoltare a magazinului. “You need to make sure that you understand what is happening on the web site, how the visitors are behaving, is my brand distinctive and convinces the visitors that this is the product they need.”  a mentionat intre altele Ayat Shukairy, Best-Selling Author & Authority on Marketing Optimization, primul speaker international care a urcat pe scena conferintei.
  •         Daca nu folosesti datele pe care le ai la indemana, de ce le mai colectezi? a fost intrebarea adresata audientei de Jill Quick, Digital Marketing The Coloring in Department, in speechul sau Unveiling GA4’s Secret: Empower Your Business with Actionable Insights; a accentuat printre altele ca, pentru cei mai multi profesionisti in ecommerce, sunt 3 tipuri de date pe care trebuie sa le exporte: (1) cum ma gasesc oamenii, (2) ce fac ei pe site-ul meu, (3) care sunt paginile top & trending si, daca au avut setat vreun “event” sunt utile si categoriile „Action” si „Labels”
  •      Cele mai puternice branduri se bazeaza pe crearea de obiceiuri. Oamenii fac alegeri fara sa se gandeasca: au o problema, au un obicei (o obisnuinta) si au un mod de a o rezolva - prin magazinul online sau in aplicatie. Asta inseamna sa fii in comert electranic si marketing digital - a mentionat Andriy Fedoriv, Marketing specialist and Author of Brand Father.
  •         “Always try something different: the biggest challenge is the mind shift in terms of how you approach the business” a fost sfatul lui Jon Quinton Jon Quinton, Performance Marketing & Paid Media Specialist. Totodata a impulsionat audienta sa urmareasca pietele mai dezvoltate pentru inspiratie de business dar sa isi dezvolte afacerile conform cu specificul pietei locale: “cea mai mare greseala este sa incerci sa faci lucrurile la fel si sa presupui ca un client va vrea acelasi tip de serviciu”.
  •      Robert Craven, Business Growth Consultant, Author & Speaker a oferit cateva sfaturi publicului pentru a deveni mai performanti in mediul de business: “Cele mai utile calitati ale celor ce performeaza la standarde ridicate in business tin de disciplina, pasiune si entuziasm. Cel mai important este clientul, intelegerea asteptarilor lui de la tine, modul in care gandeste despre tine. Marketingul este motorul care tracteaza si celelalte zone - de exemplu, finantele”
 
Oportunitatile si ingredientele succesului pentru un business online in Republica Moldova
Pe piata din Republica Moldova lipsesc unele oportunitati care exista in Romania, dar sunt alte solutii, ca de exemplu Meta, a accentuat in interventia sa Bianca Vlaston, Regional Meta Lead Balkans Httpool in cadrul panelului dedicat Instrumentelor de Digital Marketing pentru cresterea vanzarilor online. “Cand te apuci sa faci campanie, prioritizarea obiectivului este cea care iti dicteaza si masuratorile ulterioare, si optimizarile pe care le faci in functie de rezultatul obtinut. Daca vrei sa lansezi un produs nou, nu te apuci sa faci campanie de vanzare, ci trebuie sa o dublezi cu o campanie de awareness, pentru ca vei avea rezultate proaste.”
Totodata, canalele care genereaza cash instant ar trebui sa fie prioritizate de catre afacerile aflate la inceput de drum: canale care genereaza vanzari cat mai repede, cele de publicitate platita, gen Google, FB. PR, branding, campanii de SEO, a completat George Raschior, General Manager SINAPS Marketing
Conform declaratiei doamnei Felicia Jereghi, Managing Director Indigo Grup studiile recente, arata ca in Republica Moldova cel mai mult atrage atentia digitalul, pe locul doi sunt televiziunile, iar pe trei - influencerii, care le confera foarte multa incredere consumatorilor.
Interesul de a afla si de a intelege modul in care se vinde un produs, cat de utile si in ce mod se pot folosi instrumentele de marketing digital sunt cruciale pentru succesul unei afaceri in mediul online sau pentru migrarea unui business offline catre online - si aceasta migrare necesitand la fel de multe cunostinte si poate chiar mai multe conform spuselor lui Igor Strechi, CTO Purple Media
Daniel Spiridon, VP Business Development and Strategy eMAG a subliniat din nou potentialul de dezvoltare al Republicii Moldova in ceea ce priveste dezvoltarea de afaceri in mediul digital: „Comertul electronic este un domeniu in care noi vedem o foarte mare crestere, foarte mult potential in conditiile in care se vorbeste mai mult negativ decat pozitiv despre tot ce se intampla la nivel economic.”
Antreprenorii din Republica Moldova prezenti pe scena in cadrul panelului Experiences from Moldova au povestit succesele lor dar si pasii pe care i-au intreprins pana a ajunge la nivelul la care sunt acum, precum si oportunitatile de dezvoltare pe care le au la indemana pe piata locala:  Alexei Panin (Digital Business Director MAIB), Julia Allert, Victor Nistorica (CEO Brutaria Bardar), Vlad Vedrasco (Digital Advertising Expert) au impartasit provocarile dar si oportunitatile pe care le-au valorificat in dezvoltarea business-urilor pe care le conduc.
  •        Industria de fashion este o industrie transfrontaliera, clienti existand in fiecare tara, daca focusul e pe imbunatatirea produselor si targetarea corecta a clientilor a dezvaluit Julia Allert
  •        Mediul online a reprezentat oportunitatea unei reinventari rapide in perioada pandemiei pentru Brutaria Bardar - care acum, prin intermediul site-ului, acopera 15 - 20% din vanzari pe categorii netraditionale pentru online. 
  •        Strategia ca sa fii eficient astazi e sa fii autentic prin continut, prin comunicare fluenta pe site, pe platforma de vanzare a afirmat Vlad Vedrasco.
  •        Alexei Panin a povestit despre Programul GoEcomm pentru antreprenorii care vor sa iasa, sa-si vanda produsele pe online. Prin acest program li se ofera suport pentru a lansa o platforma de comert electronic. In cazul in care incep sa-si vanda produsele online obtin si un grant sub forma de servicii pe partea de marketing, de promovare a produselor.
 
_______________________________________________
 
GPeC Republica Moldova este un eveniment organizat in parteneriat cu: AmCham Moldova, AIM
Powered by FAN Courier
Parteneri strategici: USAID, Suedia si Marea Britanie
Premium Partner: MAIB
Supported by: Frisbo, Httpool, Sinaps
 
Despre GPeC
GPeC este considerata, de 18 ani, cea mai importanta serie de evenimente de E-Commerce si Marketing Online din Romania si cea mai mare comunitate de specialisti din domeniu. Pe parcursul fiecarui an, sub egida GPeC au loc numeroase evenimente menite sa contribuie la dezvoltarea sectorului E-Commerce & Digital Marketing romanesc:
 
  •      GPeC Proficiency – singurul program din Romania dedicat optimizarii magazinelor online in vederea imbunatatirii experientei utilizatorilor si a cresterii ratei de conversie
  •      Scoala GPeC – seria de Cursuri Intensive de E-Commerce & Digital Marketing desfasurata in lunile februarie si august ale fiecarui an
  •      GPeC SUMMIT – cele mai importante evenimente de E-Commerce si Marketing Online din Romania (doua editii in fiecare an in lunile Mai si Octombrie, peste 1.000 de participanti/editie, speakeri romani si internationali legendari)
  •      Gala Premiilor eCommerce – Festivitatea de Decernare a Premiilor in Comertul Online Romanesc
  •      GPeC Trainings - cursuri in-depth de E-Commerce si Digital Marketing, desfasurate pe tot parcursul anului (inclusiv la cerere)
 
Contact presa:
Ioana Anescu – Growth Marketing Manager, ioana.anescu@gpec.ro
Andrei Radu – CEO & Founder GPeC, andrei.radu@gpec.ro

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x