Proiectul Nestlé Padurea de Miere ajunge la 110.000 de copaci plantati in sudul Romaniei
Bucuresti, 27 noiembrie 2024 – Nestlé Romania a continuat si in 2024 proiectul ”Padurea de Miere”, parte din angajamentul companiei fata de mediul inconjurator, plantand inca 20.000 de salcami pe o suprafata de patru hectare pe raza comunei Chiselet, judetul Calarasi, la aproximativ 80 de km sud-est de Bucuresti (harta).
Peste 250 de voluntari, angajati si parteneri Nestlé, precum si din partea Asociatiei Re-Autentic, au participat voluntar la plantarea celor 20.000 de puieti de salcam in Chiselet, aproape de Dunare, continuand astfel campania de reimpadurire in zona de campie a Munteniei in cadrul careia au fost deja plantati in total 85.000 de salcami. Din 2020 pana in prezent, Nestlé Romania a plantat 110.000 de copaci.
Padurea de Miere este un concept inovator lansat de Nestlé Romania, combinand atat regenerarea forestiera pentru o mai buna absorbtie a dioxidului de carbon (CO2) din atmosfera, dar si crearea unui ecosistem atractiv apiculturii din tara noastra, pentru ca salcamul este principala specie forestiera melifera din Romania.
”Din perspectiva sustenabilitatii, impactul unei paduri de salcam este semnificativ in ceea ce priveste reducerea amprentei de dioxid de carbon, prin procesul de fotosinteza, astfel incat o plantatie de 4 ha poate absorbi peste 60 de tone CO2 anual, in conditiile in care densitatea de plantare va fi una mai ridicata. Prin „Padurea de Miere”, echipa Nestlé Romania si partenerii lor isi propun sa creeze un impact pozitiv asupra ecosistemului local, sprijinind refacerea terenurilor si stabilizarea biodiversitatii”, potrivit lui
Catalin Nechifor, Asociatia Re-Autentic.
Acest proiect vizeaza in mod concret refacerea solurilor afectate, sustinerea biodiversitatii si crearea unui mediu armonios atat pentru oameni, cat si pentru albine. In general, productia de miere de salcam la hectar se situeaza intre 800 si 2.000 kg, ceea ce inseamna ca pentru intreaga plantatie de salcam de 4 ha se pot obtine chiar si 8 tone de miere, in conditiile in care vor fi incurajati si apicultorii locali si promovati pe cale de consecinta atat de autoritatile locale, cat si cele judetene.
”Pentru al patrulea an consecutiv, echipa Nestlé s-a implicat in mod direct si nemijlocit in regenerarea patrimoniului forestier al Romaniei si la crearea unui areal propice albinelor si comunitatii apicultorilor din tara noastra. Ne bucuram ca am gasit in Asociatia Re-Autentic si in Primaria comunei Chiselet parteneri alaturi de care sa contribuim la masuri concrete de prezervare a mediului si ocrotire a biodiversitatii in Romania”, spune
Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, Nestlé Romania.
Prin acest efort, Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare si bauturi din lume, a confirmat angajamentul in directia dezvoltarii durabile, care include atingerea pragului de zero emisii nete pana in 2050, tranzitia la energie regenerabila in proportie de 100%, dezvoltarea de ambalaje alternative, respectiv cresterea gradului de biodiversitate si reducerea cantitatii de CO2 prin plantari de copaci.
Despre Nestlé
Grupul
Nestlé este prezent in Romania din 1995, printre brandurile din portofoliul sau numarandu-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. In Romania, Nestlé s-a implicat si in initiative ecologice si de responsabilitate sociala. In ultimii 4 ani compania a plantat 110.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon pana in 2050.
Initiativele globale Nestlé:
In 2017, Nestlé a luat o serie de masuri pentru accelerarea progresului in vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a actiunilor de imbunatatire a calitatii vietii si contributiei la un viitor mai bun. Printre acestea se numara consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea initiativei “Nestlé needs YOUth” si dezvoltarea activitatilor de management sustenabil al performantei de mediu. Nestlé isi mentine pozitia de lider global in industria de alimente si bauturi prin portofoliul de produse sanatoase accesibile consumatorilor.
Nestlé for Healthier Kids
Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care sustin parintii si tutorii sa creasca copii mai sanatosi, de la activitati de cercetare si formulare a produselor pana la servicii de educatie si nutritie inovatoare pentru un stil de viata sanatos. in Romania, aceste eforturi se regasesc sub umbrela programului „Si eu traiesc sanatos - SETS”, initiat de Fundatia PRAIS.
Nestlé needs YOUth
Ambitia Nestlé in ceea ce priveste initiativa globala de tineret „Nestlé needs YOUth” este sa ajute 10 milioane de tineri din intreaga lume sa aiba acces la oportunitati de cariera pana in anul 2030. Aceasta initiativa globala combina si coordoneaza toate activitatile care sustin tinerii din intreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.
Nestlé for a Waste Free World
Nestlé doreste ca produsele sale sa nu fie doar mai gustoase si mai sanatoase, ci si mai bune pentru mediu. Ambitia Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.
Contacte:
Ana-Maria Godja, Corporate Affairs and Internal Communication Specialist Nestlé Romania
Tel: 0724.588.527, E-mail: Ana-Maria.Godja@ro.nestle.com
Eugen Secmerean, Account Manager, V+O Communication
Tel: 0766.693.507, E-mail: eugen.secmerean@vando.ro