Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Codul bunelor maniere in business: Parfumul si eticheta la birou


Codul bunelor maniere in business: Parfumul si eticheta la birou
de la 18 Feb. 2019 Exclusiv
Codul bunelor maniere in business: Parfumul si eticheta la birou
Tags: codul bunelor maniere in businessparfumbiroueticheta la birouserviciuprotocol si etichetaafaceri

Detaliile fac diferenta in business. Nu, nu vorbim despre detalii de ordin financiar, nici despre cifre sau rapoarte. In mediul de afaceri, la fel ca in viata de zi cu zi, micile amanunte sunt definitorii in relatiile interpersonale. Poti fi un CEO cu o cariera de succes sau un angajat cu un CV impresionant, dar mai mult decat atat va conta impresia pe care o lasi la intalniri. Acolo fie vei confirma bunul renume, fie iti vei demonta munca de-o viata prin mici greseli de eticheta, aparent insignifiante.


Astazi vom vorbi despre parfum, elementul care intregeste imaginea noastra, pe langa haine si accesorii.

Putini oameni acorda parfumului importanta cuvenita, in timp ce majoritatea tind sa se concentreze mai mult asupra coafurii, pantofilor sau accesoriilor de lux. Totusi, felul in care mirosim este mult mai important decat brandurile pe care le purtam atunci cand ne alegem tinuta, fiindca parfumul vorbeste despre personalitatea noastra mai mult decat o fac hainele si accesoriile.

Dat fiind ca la unele evenimente importante din mediul de afaceri se impune dress code, participantii au falsa impresie ca este foarte simplu sa isi compuna o tinuta. De ce e falsa aceasta impresie? Fiindca multi oameni cred ca a-ti alcatui o tinuta are legatura strict cu hainele, iar dress code-ul ne indica exact ceea ce ar trebui sa purtam, deci nicio problema, lucru ce este mai mult decat gresit.

Make-up-ul, in cazul femeilor, si parfumul, pentru ambele sexe, trebuie si ele integrate armonios in imaginea de ansambu pe care vrem sa o expunem celor din jurul nostru. Din pacate, acestea pot completa sau ruina o tinuta, in functie de alegerile pe care le facem.

Daca despre make-up vom vorbi cu alta ocazie, utilizarea corecta a parfumului reprezinta subiectul central al acestui articol.

 Sara Williams,  afirma in revista "Colorado Biz” din 2007,ca "Parfumurile au fost cauza directa a unor afectiuni precum atacuri de astm, migrene, si in cazuri extreme, anafilaxie sau reactii alergice extreme.” In plus, exista si sansa de a face o impresie proasta, colegilor fiindu-le distrasa atentia de la lucru.
 
Haideti sa facem un exercitiu de imaginatie. Care ar fi mirosul cu care v-ati dori sa va asocieze colegii de la birou sau partenerii de afaceri? Strident, foarte dulce, discret, unisex, cu parfum floral, de inspiratie masculina?
 
Evident, raspunsul ideal ar fi: discret si cu o aroma potrivita fiecarei persoane in parte. De exemplu, femeile pot opta pentru parfumuri cu miresme florale, insa nu foarte dulci, in timp ce barbatii pot alege un parfum mai puternic, insa pe care sa nu il foloseasca in exces. Mai mult decat aroma, conteaza cantitatea. Astfel, vom aplica principiul "calitate, nu cantitate". Vom folosi putin parfum, insa calitativ si a carui persistenta este caracterizata de durata, nu de intensitate.
 
Unele medii de lucru sunt mai permisive in privinta parfumului decat altele. Intrebati intotdeauna superiorul dumneavoastra care este eticheta companiei in privinta parfumului.
 
Cei mai multi specialisti in eticheta recomanda folosirea cu moderatie a parfumului. Conform Institutului International de Maniere, "Parfumul, colonia si after shave-ul trebuie aplicate cu moderatie, evocand o mireasma subtila. Parfumurile puternice, la fel ca si cele ieftine, sunt adesea ofensive…si total nepotrivite pentru un loc de intalnire precum cel de la birou."
 

Recomandari generale legate de folosirea parfumului:

 
Nu folositi niciodata parfum la un interviu.
 
Daca mirosul de parfum intra in camera inainte ca dumneavoastra sa intrati sau ramane in urma dupa ce treceti pe langa cineva inseamna ca ati folosit prea mult parfum.
 
Optati pentru o aroma mai subtila in cursul zilei, si mai ales la birou. Parfumurile fresh, cu tenta florala sau de citrice sunt mai potrivite in schimbul celor de musc. Tineti cont de faptul ca fiecare are un parfum propriu, dar prea multe si prea tari deodata creaza un miros neplacut si dureri de cap.
 
O lady poate alege un gel de dus aromat sau o lotiune de corp care sa-i ofere un parfum subtil.
 
Barbatilor le este recomandat un deodorant, si nu un after shave intepator.
 
Aplica parfumul in privat, nu de fata cu toata lumea.
 
Nu aplicati mai multe parfumuri in acelasi timp.
 
Mai putin inseamna mai mult. Parfumul in timpul zilei se aplica dintr-o singura pulverizare, la incheietura mainilor sau, in aer, deasupra capului lasand sa cada peste haine. Nu reaplicati in timpul zilei.
 
Lasati esentele tari pentru evenimentele din timpul serii sau noptii, sau pentru iesirile in oras.

Citeste si: Codul bunelor maniere in business: Gesturi care iti afecteaza imaginea la o intalnire de afaceri

Sursa foto: pexels.com

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 4 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016