Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Codul bunelor maniere in business: Gesturi care iti afecteaza imaginea la o intalnire de afaceri


Codul bunelor maniere in business: Gesturi care iti afecteaza imaginea la o intalnire de afaceri
de la 15 Feb. 2019
Codul bunelor maniere in business: Gesturi care iti afecteaza imaginea la o intalnire de afaceri
Tags: codul bunelor maniere in businessetichetaprotocol afaceriintalnire afaceri

Intalnirile de afaceri sunt momente pe care trebuie sa le valorifici la maximum, sa afisezi cea mai buna varianta a ta si sa iti prezinti ideile, opiniile sau propriul business astfel incat sa ai rezultatele asteptate, iar afacerea ta sa prospere. Sau, de ce nu, in urma discutiilor, sa primesti suportul necesar de la investitori, pentru a deveni antreprenor.


Oricat de tentanta din punct de vedere financiar ar fi oferta pe care i-o propui partenerului tau, feedback-ul pe care il vei primi este influentat de mult mai multi factori decat de cifrele si analizele financiare pe care le ai tu pregatite la dosar.
 
Chiar daca pare superficial, si poate chiar este, insa "de bun augur", dupa spun specialistii, oamenii urmaresc la tine mai mult decat vrei tu sa le prezinti, analizandu-ti micile gesturi, obiceiuri, reflexe, reactii, de pe urma carora pot trange concluzii cu privire la trasaturile tale de caracter. 
 
Chiar daca afacerea se va desfasura dupa prevederile contractuale acceptate de toate partile implicate, buna desfasurare a business-ului si colaborarea pe termen lung, in conditii optime pentru toti partenerii se bazeaza si pe felul in care acestia gandesc, pe comportamentul si pe trasaturile psihologice pe care le au.
 
Sa luam un exemplu simplu. Mr. Jack, un potential investitor in firma lui Hanry, a stabilit cu acesta un business date, la anumita ora, intr-un anumit loc. Hanry intarzie la acea intalnire, fara sa aduca macar vreo explicatie. In timp ce se afla la masa cu Mr. Jack, Hanry da dovada de lipsa de politete fata de chelner, il trateaza pe acesta cu superioritate si, mai mult decat atat, ii reproseaza in gura mare proasta calitate a serviciilor prestate. 
 
In timpul discutiei cu Mr. Jack, Hanry este distras, isi verifica telefonul fara sa se scuze, privind in diverse directii atunci cand investitorul i se adreseaza, evitand contactul vizual.
 
Ca ultima mentiune, Hanry a folosit pentru aceasta intalnire aproape tot pafumul, mirosind suparator de intens, si s-a prezentat la aceasta intalnire formala imbracat intr-o tinuta urbana, mult prea relaxata. 
 
Avand aceasta imagine in fata, cat de interesat credeti ca mai este Mr. Jack de o eventuala afacere incheiata cu Hanry? 
 
Gesturile mici si normele de baza ale codului bunelor maniere va pot salva de la o intalnire de afaceri pentru care nu aveti, totusi, toate documentele si informatiile puse la punct.
 
A face o impresie buna, a fi respectuos, punctual, a tine cont de regulile dialogului si a avea mare grija la tinuta pe care o abordam, sunt niste atuuri de care partenerii de afaceri tin cont si aleg sa treaca cu vederea unele posibile lipsuri in business. 
 
Bineinteles, aspectul este realtiv in ambele cazuri. Exista si oameni care nu pun pret pe aceste lucruri, insa probabil isi gasesc parteneri pe masura, si nu putem decat sa le uram succes, insa majoritatea oamenilor din mediul de afaceri pun pret pe un cumul de valori, dincolo de cele pecunoare. Pun pret pe valoarea umana.
 

Iata o serie de gesturi nepotrivite pe care ar trebui sa le evitam la o intalnire de afaceri:

-inregistrarea discutiei fara acordul tuturor partilor participante
-dominarea discutiei fara a-i lasa si pe altii sa se exprime
-vorbitul tare
-lipsa contactului vizual
-nerespectarea regulilor dialogului, intreruperea interlocutorului din discurs
-amestecul zgomotos al cafelei
-sprijinirea corpului de perete, mobila.
-statul cu coatele pe masa si sprijinirea capului sau a barbiei in pumniDenota plictis si dezinteres
-incrucisarea bratelor
-pozitia cocosata a corpului in timp ce stam pe loc sau mergem
-roaderea unghiilor
-tinuta indecenta
-trecerea mainii prin par sau aranjarea parului
-refacerea machiajului la masa (pentru femeile de afaceri)
-rasul zgomotos
-lipsa de punctualitate
-anularea intalnirii cu foarte putin timp inainte de a se petrece
-tonul ironic si glumele de natura intima
-scarpinatul in orice parte a corpului
sorbitul supei sau a bauturilor
-incercarea de a scapa de resturile de mancare dintre dinti folosind limba sau si mai grav – unghiile
-vorbitul cu gura plina de mancare

Din punct de vedere psihologic, limbrajul corpului transmite mult mai mult decat vrem noi sa o facem verbal. De exemplu, poate va intrebati de ce nu este in regula sa incrucisam bratele in fata partenerului de discutie. Acest gest denota lipsa dorintei de comunicare si cooperare, o stare de disconfort si dorinta de retragere din acel context. 

De asemenea, a inregistra o discutie de afaceri fara ca partenerilor tai sa nu li se aduca la cunostinta acest lucru, este mai mult decat o problema de eticheta, ci una cu iz penal, daca acele inregistrari sunt mai tarziu facute publice.

Business-ul este o arta, iar cei care au succes stiu sa managerieze si sa jogleze cu atuurile profesionale si propria imagine, creandu-si astfel un profil complex, care atrage atentia, admiratia si interesul persoanelor la fel de bine pregatite, care pot aduce cu sine oportunitati noi de afaceri. 

Citeste si: Decadenta Guvernului Romaniei: De la oameni de cultura, la condamnati penal si agramati

Sursa foto: pexels.com

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016