ANALIZA: Este biroul/sediul unei companii cheia spre succes?
birousediusuccesdesign birouriangajatifacebookgoogle
Cat de mult influenteaza biroul/sediul unei companii succesul acesteia? Iata o intrebare grea. Personajul Brantley Foster, interpretat de Michael J. Fox, din filmul "The Secret of my Success" isi regasea concentrarea si inspiratia in coltul biroului sau din Manhattan de unde avea parte de o priveliste spectaculoasa.
De atunci cand s-a turnat filmul, anul 1987, pana astazi, felul in care arata birourile s-a schimbat substantial. Locul colectiilor de arta de pe peretii birourilor si al salilor greoaie, captusite cu marmura, a fost luat de lumina naturala si de peretii vii.
Peter Surrena, director de design la agentia PSFK, a declarat pentru CNN ca investitia in design da roade, cand vine vorba de birou/sediu.
Perceptia noastra nu este formata numai de ceea ce vedem la un birou/sediu, ci si de povestea care ni se spune. Sa-i spui unui partener de afaceri, atunci cand faci turul firmei, ca sala de conferinte este insiprata de un cuib pe care l-ai vazut undeva pe nu stiu ce munte are o impresie puternica asupra acestuia. El gaseste, pe langa design, valoare acolo si va fi mai dispus sa faca afaceri cu tine.
Trebuie insa sa investesti inteligent in design, potrivit lui Surrena. Este un prag, al excesivitatii, peste care nu trebuie sa treci. "Cred ca scopul designului este sa rezolve problema cat de eficient si frumos cu putinta, fara excese."
Cum afecteaza biroul performantele angajatilor
Un studiu realizat de American Society of Interior Designers a aratat ca sansele ca angajatii care-si placeau biroul sa fie multumiti de jobul lor erau mai ridicate cu 31%. Dintre cei aflati in cautarea unui loc de munca, jumatate au spus ca modul in care arata biroul/sediul unei companii a afectat decizia lor de a alege un job.
Exista dovezi ca in birourile bine concepute oamenii sunt mai productivi, deoarece lucreaza cu placere. O cercetare a Center for Health Design arata ca poti economisi 6% la costurile cu salariile angajatilor daca le oferi un mediu de lucru bine organizat si inca 0,5% daca oferi temperatura si lumina la niveluri optime.
Un studiu de caz interesant
Cercetatorii australieni au vazut ce s-a intamplat intr-o firma mica de avocatura din Melbourne care s-a mutat intr-un sediu nou, eco, cu cinci stele la capitolul sustenabilitate energetica. In urmatorul an cererile de concedii medicale s-au redus cu 39%, iar viteza de tastare a angajatilor a crescut cu 9%. Mai mult, angajatii au raportat mai putine probleme de vedere si dureri de cap.
Elemente care nu ar trebui sa lipseasca din birouri/sedii, potrivit lui Surrena:
- Un loc comun in care oamenii sa se intalneasca pentru a socializa. Un fel de "masa comuna". Aceasta poate fi o masa de ping pong sau una de biliard.
- Un loc in care angajatii sa poata mearge pentru a se concentra. "Un birou bun este acela care le permite oamenilor sa evadeze", sustine Surrena.