ANALIZA: Este biroul/sediul unei companii cheia spre succes?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Este biroul/sediul unei companii cheia spre succes? ANALIZA: Este biroul/sediul unei companii cheia spre succes?
de Manager.ro la 11 Aug. 2012
Urmareste-ne pe Google News
birousediusuccesdesign birouriangajatifacebookgoogle

Cat de mult influenteaza biroul/sediul unei companii succesul acesteia? Iata o intrebare grea. Personajul Brantley Foster, interpretat de Michael J. Fox, din filmul "The Secret of my Success" isi regasea concentrarea si inspiratia in coltul biroului sau din Manhattan de unde avea parte de o priveliste spectaculoasa.

De atunci cand s-a turnat filmul, anul 1987, pana astazi, felul in care arata birourile s-a schimbat substantial. Locul colectiilor de arta de pe peretii birourilor si al salilor greoaie, captusite cu marmura, a fost luat de lumina naturala si de peretii vii. 
 
Peter Surrena, director de design la agentia PSFK, a declarat pentru CNN ca investitia in design da roade, cand vine vorba de birou/sediu. 
 
Perceptia noastra nu este formata numai de ceea ce vedem la un birou/sediu, ci si de povestea care ni se spune. Sa-i spui unui partener de afaceri, atunci cand faci turul firmei, ca sala de conferinte este insiprata de un cuib pe care l-ai vazut undeva pe nu stiu ce munte are o impresie puternica asupra acestuia. El gaseste, pe langa design, valoare acolo si va fi mai dispus sa faca afaceri cu tine. 
 
Trebuie insa sa investesti inteligent in design, potrivit lui Surrena. Este un prag, al excesivitatii, peste care nu trebuie sa treci. "Cred ca scopul designului este sa rezolve problema cat de eficient si frumos cu putinta, fara excese." 

Cum afecteaza biroul performantele angajatilor
 
Un studiu realizat de American Society of Interior Designers a aratat ca sansele ca angajatii care-si placeau biroul sa fie multumiti de jobul lor erau mai ridicate cu 31%. Dintre cei aflati in cautarea unui loc de munca, jumatate au spus ca modul in care arata biroul/sediul unei companii a afectat decizia lor de a alege un job. 
 
Exista dovezi ca in birourile bine concepute oamenii sunt mai productivi, deoarece lucreaza cu placere. O cercetare a Center for Health Design arata ca poti economisi 6% la costurile cu salariile angajatilor daca le oferi un mediu de lucru bine organizat si inca 0,5% daca oferi temperatura si lumina la niveluri optime. 
 
Un studiu de caz interesant
 
Cercetatorii australieni au vazut ce s-a intamplat intr-o firma mica de avocatura din Melbourne care s-a mutat intr-un sediu nou, eco, cu cinci stele la capitolul sustenabilitate energetica. In urmatorul an cererile de concedii medicale s-au redus cu 39%, iar viteza de tastare a angajatilor a crescut cu 9%. Mai mult, angajatii au raportat mai putine probleme de vedere si dureri de cap. 
 
Elemente care nu ar trebui sa lipseasca din birouri/sedii, potrivit lui Surrena:
 
- Un loc comun in care oamenii sa se intalneasca pentru a socializa. Un fel de "masa comuna". Aceasta poate fi o masa de ping pong sau una de biliard. 
 
- Un loc in care angajatii sa poata mearge pentru a se concentra. "Un birou bun este acela care le permite oamenilor sa evadeze", sustine Surrena. 
 
- Sa aiba spatii largi, deschise.

Exemple de birouri cu un design de exceptie:

Cartierul general al AOL din Palo Alto


Cartierul general al Facebook din Palo Alto


Biroul Google din Zurich


Biroul Red Bull din Londra


Cartierul general al Zappos din Las Vegas


Via
CNN, Incomediary.com
 
 

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x