25 de companii mutinationale au aderat la un nou concept de reciclare a ambalajelor
Materialele plastice, asa cum sunt denumite conventional, a caror productie a atins proportii de masa incepand cu anii 1950, au devenit, la inceputul secolului XXI, una dintre cele mai mari amenintari la sanatatea planetei. Conform revistei "National Geographic", de la inceputurile utilizarii sale in industria ambalajelor, in lume au fost produse 9,2 miliarde de tone de plastic in acest scop. Dintre acestea, 6,3 miliarde de tone nu au fost niciodata reciclate.
Pornind de la aceasta constatare, 25 de companii multinationale au decis sa participle la dezvoltarea unui asa-zis comert circular, care presupune colectarea propriilor ambalaje chiar de la gospodariile care le-au achizitionat produsele.
Initiativa apartine unui nou site de comert electronic, care va fi lansat in primavera acestui an. Site-ul se numeste "Loop" si a fost prezentat, in premiera mondiala, acum cateva zile, in cadrul Forumului Economic Mondial de la Davos, care se desfasoara in perioada 22-25 ianuarie a.c.
"Loop" va fi lansat, in aceasta primavera, la Paris si la New York, urmand sa se extinda la nivel mondial.
Principiul comertului circular este simplu: consumatorul comanda on-line produsele de care are nevoie, "Loop" le livreaza si, dupa un timp, se intoarce sa colecteze ambalajele care vor fi reutilizate sau reciclate.
Clientul iese si el in avantaj din acest circuit, deoarece nu mai plateste decat pretul marfii, nu si pe cel al ambalajului.
"Loop" isi propune, de fapt, sa faca sa dispara conceptul de ambalaj de unica folosinta.
Ideea a fost lansata tot la Davos, la reuniunea de anul trecut si, pana in prezent, 25 de mari companii si-au declarat interesul si au anuntat ca vor participa la acest proiect: Procter&Gamble, Nestle, PepsiCo, Unilever, Mars, The Body Shop, Coca-Cola, Danone, Jacobs, BIC, Beiersdorf si altele.
Solutia a putut fi dezvoltata prin parteneriat cu aceste mari companii, care au acceptat sa dezvolte circuite comerciale si logistice circulare si sa schimbe felul in care erau proiectate si produse ambalajele produselor, iar efectul va fi eliminarea deseurilor chiar la sursa, prin colectarea acestora la momentul livrarii unei noi comenzi.