3 motive pentru care seful nu te are la inima, chiar daca iti faci bine treaba
angajatimediu de lucrucarieracariera manager
Relatiile profesionale de la locul de munca sunt deosebit de importante pentru ca, in functie de calitatea acestora, randamentul muncii noastre poate creste sau poate sa se diminueze, mediul de lucru devine unul propice sau toxic, iar starea noastra de spirit, pana la cea de sanatate, au de castigat sau de suferit de pe urma interactiunilor cu superiorii sau colegii, in general. Relatiile de la job, totodata, spun foarte multe lucruri despre noi, fara sa fie nevoie sa mai adaugam noi ceva, prin cuvinte.
E important sa mentinem niste relatii cordiale, deschise, sincere, bazate pe loialitate, incredere reciproca si sustinere, intelegere si respect, atat intre colegi, cu subalternii nostri, cat si in raporturile cu sefii sau responsabilii superiori.
Ai crede ca, daca esti o persoana ce isi face treaba conform fisei postului, sigur esti printre preferatii sefului tau si te bucuri de o imagine pozitiva in ochii acestuia.
Ei bine, te poti insela. In fapt, un superior analizeaza o sumedenie de factori ce au legatura cu tine, pentru a-si contura o impresie despre angajatul si omul care esti si analizeaza in special relatiile pe care le ai cu cei din jur.
Tocmai de aceea am inceput discutia referitoare la relatiile de la munca - ele sunt un element de baza care-ti creioneaza "portretul" psihologic si comportamental in ochii sefului tau.
Prin urmare, desi esti muncitor, in ochii sefului poti sa ai o imagine negativa, daca:
1. Esti cunoscut ca fiind barfitor, iti place sa "infloresti" zvonurile, ca sa fie mai interesante
Persoanele care plimba anumite zvonuri sau informatii de la un om la altul si care mai si adauga de la ele anumite detalii, pentru a asigura picanteria celor spuse, nu sunt de dorit in niciun cadru social, nici in companii, indiferent de cat de mici sau de mari sunt acestea.
2. Nu ii respecti pe cei care au ocupa pozitii "inferioare" in raport cu jobul tau
Daca firma iti pune la dispozitie o femeie de serviciu care sa-ti curete biroul, acest lucru nu te indreptateste sa o tratezi pe aceasta cu mai putin respect decat cel pe care i-l oferi directorului general. Fiecare persoana ce munceste onest merita apreciere, respect si un comportament de bun-simt, manierele noastre nu ar trebui sa depinda de statutul social sau financiar al celui cu care interactionam, ci sa fie o parte integranta a felului nostru de a fi.
Ar trebui sa te simti norocos ca ocupi o pozitie de la a carei inaltime poti sa-i faci viata mai frumoasa, serviciul mai usor acelui om. Daca nu depinde de tine o majorare salariala, macar asigura-te ca vine cu drag la lucru, multumeste-i si zambeste-i pentru efortul pe care-l depune zi de zi.
3. Nu esti dispus niciodata sa faci ceva in plus pentru a fi de ajutor echipei, neconditionat
Una este sa indeplinesti atributiile din fisa postului, altceva este sa fii dispus, din cand in cand, in maniera rezonabila, sa ajuti neconditionat firma cu anumite proiecte. Din nefericire, putini angajati sunt dispusi sa faca un efort fara sa astepte nimic in schimb, doar pentru a pune si ei umarul la consolidarea unui mediu care, pana la urma, le asigura painea de pus pe masa.
Ei bine, o persoana cu "atuurile" de mai sus nu are cum sa se bucure de o imagine pozitiva in ochii superiorilor si pe buna dreptate. Aceste mici detalii spun multe despre personalitatea, omenia si felul de a fi al unei persoane.
Sursa foto: freepik.com