Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Aproape 99% dintre IMM-urile din Romania sunt afectate de masurile adoptate in contextul limitarii infectiei cu COVID-19


Aproape 99% dintre IMM-urile din Romania sunt afectate de masurile adoptate in contextul limitarii infectiei cu COVID-19
de Vlad Strunescu la 16 Mar. 2020
Aproape 99% dintre IMM-urile din Romania sunt afectate de masurile adoptate in contextul limitarii infectiei cu COVID-19
Tags: afaceri immefecte covid 19 immefecte coronavirus imm

Ca urmare a intensificarii efectelor virusului COVID-19 in Europa si a masurilor luate pentru a limita raspandirea, Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si mijlocii din Romania (CNIPMMR) analizeaza in ce masura sunt afectate IMM din Romania si cat de necesara este interventia autoritatilor statului pentru adoptarea de masuri insprijinul firmelor.


In perioada 12-15 martie 2020, CNIPMMR a realizat un amplu sondaj in ceea ce priveste impactul economic al virusului COVID-19.
Intrebati daca ii afecteaza sau urmeaza sa ii afecteze masurile adoptate in contextul limitarii infectiei cu COVID-19, nu mai putin de 98,6% dintre respondenti au raspuns afirmativ si doar 1,4% au raspuns negativ.
 
Printre principalele efecte pe care antreprenorii le-au mentionat ca urmare a COVID 19, se numara (raspunsuri multiple): scaderea vanzarilor (65,6%), scaderea cifrei de afaceri (58,8%), suspendarea temporara a activitatii (56,4%), dificultati la incasare (54%), restrangerea activitatii (51,4%), intarzieri la plata furnizorilor (47,6%), disponibilizari (21,5%) si inchiderea firmei (12,4%).
 
In ce priveste procentul cu care antreprenorii chestionati estimeaza scaderea cifrei de afaceri, 34,4% au mentionat ca peste 60%; 29,5% intre 20-40%; 24,6% intre 40-60%, si 11,4% intre 0-20%.
 
Principalele masuri pe care acestia le considera necesare pentru a putea depasi aceasta situatie de criza, se numara (raspunsuri multiple):
 
1. Program de ajutor de stat privind sustinerea de subventii de pana la 75% pentru plata salariilor din domeniile afectate de criza (69,1%);
 
2. Achitarea in totalitate si direct din bugetul sanatatii, a indemnizatiei aferente concediilor medicale pentru angajatii bolnavi de coronavirus sau aflati in carantina (fara plata din partea angajatorului si, ulterior acesta sa recupereze banii de la Casa de sanatate) (51,7%);
 
3. Acordarea posibilitatii amanarii platii contributiilor pentru asigurari sociale ┼či de sanatate datorate de salariati si platite de angajatori, cu pana la 3 luni (65,4%);
 
4. Amanarea platii impozitului pentru IMM-urile in dificultate (60,3%);
 
5. Finantarea IMM-urilor cu dobanda zero (38,2%);
 
6. Elaborarea unui plan de comunicare care sa cuprinda un site cu informatii despre toate masurile adoptate pentru sustinerea economiei in aceasta perioada (32,2%);
 
7. Refinantarea sau extinderea perioadelor de scadenta pentru imprumuturi (28,9%);
 
8. Acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant in situatii exceptionale, in cuantum de 75% din salariul corespunzator unei zile lucratoare suportate din bugetul de stat (26,5%);
 
9. Asigurarea cadrului legislativ privind politici de lucru flexible (21,5%);
 
10. Introducerea institutiei mediatorului de credite pentru IMM-uri (10,9%).
 
Termenul maxim pe care antreprenorii il considera necesar pentru adoptarea de masuri economice de sprijin este de o saptamana (37,8%), o luna (33,4%) si doua saptamani (28,8%).
 
Sondajul a fost derulat in perioada 12-15 martie 2020 si a intervievat 8.374 de antreprenori, care au fost in proportie de 61,8% microintreprinderi, 23,2% intreprinderi mici, 9,3% intreprinderi mijlocii si 5,7% alte forme de organizare.
 
Numarul de salariati ai antreprenorilor chestionati au fost: 54,8% sub 5 salariati; 25,2% peste 10 salariati si 20% intre 5-10 salariati.
 
Domeniile de activitate ale respondentilor au fost: servicii (45,1%), comert (22,1%), turism (15,5%), industrie (7,3%), transporturi (7%), altele (3%).
In ceea ce priveste regiunile in care acestia isi desfasoara activitatea, antreprenorii chestionati sunt din regiunile de dezoltare Bucuresti-Ilfov (28,4%), Centru (15,7%), Nord-Vest (14%), Sud-Est (12,4%), Nord-Est (12,1%), Sud Muntenia (7%), Vest (5,4%) si Sud-Vest (5%).

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016