Aproape 99% dintre IMM-urile din Romania sunt afectate de masurile adoptate in contextul limitarii infectiei cu COVID-19

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Aproape 99% dintre IMM-urile din Romania sunt afectate de masurile adoptate in contextul limitarii infectiei cu COVID-19
Aproape 99% dintre IMM-urile din Romania sunt afectate de masurile adoptate in contextul limitarii infectiei cu COVID-19
de Vlad Strunescu la 16 Mar. 2020
Urmareste-ne pe Google News
afaceri immefecte covid 19 immefecte coronavirus imm

Ca urmare a intensificarii efectelor virusului COVID-19 in Europa si a masurilor luate pentru a limita raspandirea, Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si mijlocii din Romania (CNIPMMR) analizeaza in ce masura sunt afectate IMM din Romania si cat de necesara este interventia autoritatilor statului pentru adoptarea de masuri insprijinul firmelor.

In perioada 12-15 martie 2020, CNIPMMR a realizat un amplu sondaj in ceea ce priveste impactul economic al virusului COVID-19.

Citeste si: Din cauza coronavirusului, un milion de romani risca sa ramana pe drumuri
 
Intrebati daca ii afecteaza sau urmeaza sa ii afecteze masurile adoptate in contextul limitarii infectiei cu COVID-19, nu mai putin de 98,6% dintre respondenti au raspuns afirmativ si doar 1,4% au raspuns negativ.
 
Printre principalele efecte pe care antreprenorii le-au mentionat ca urmare a COVID 19, se numara (raspunsuri multiple): scaderea vanzarilor (65,6%), scaderea cifrei de afaceri (58,8%), suspendarea temporara a activitatii (56,4%), dificultati la incasare (54%), restrangerea activitatii (51,4%), intarzieri la plata furnizorilor (47,6%), disponibilizari (21,5%) si inchiderea firmei (12,4%).
 
In ce priveste procentul cu care antreprenorii chestionati estimeaza scaderea cifrei de afaceri, 34,4% au mentionat ca peste 60%; 29,5% intre 20-40%; 24,6% intre 40-60%, si 11,4% intre 0-20%.
 
Principalele masuri pe care acestia le considera necesare pentru a putea depasi aceasta situatie de criza, se numara (raspunsuri multiple):
 
1. Program de ajutor de stat privind sustinerea de subventii de pana la 75% pentru plata salariilor din domeniile afectate de criza (69,1%);
 
2. Achitarea in totalitate si direct din bugetul sanatatii, a indemnizatiei aferente concediilor medicale pentru angajatii bolnavi de coronavirus sau aflati in carantina (fara plata din partea angajatorului si, ulterior acesta sa recupereze banii de la Casa de sanatate) (51,7%);
 
3. Acordarea posibilitatii amanarii platii contributiilor pentru asigurari sociale ÅŸi de sanatate datorate de salariati si platite de angajatori, cu pana la 3 luni (65,4%);
 
4. Amanarea platii impozitului pentru IMM-urile in dificultate (60,3%);
 
5. Finantarea IMM-urilor cu dobanda zero (38,2%);
 
6. Elaborarea unui plan de comunicare care sa cuprinda un site cu informatii despre toate masurile adoptate pentru sustinerea economiei in aceasta perioada (32,2%);
 
7. Refinantarea sau extinderea perioadelor de scadenta pentru imprumuturi (28,9%);
 
8. Acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant in situatii exceptionale, in cuantum de 75% din salariul corespunzator unei zile lucratoare suportate din bugetul de stat (26,5%);
 
9. Asigurarea cadrului legislativ privind politici de lucru flexible (21,5%);
 
10. Introducerea institutiei mediatorului de credite pentru IMM-uri (10,9%).
 
Termenul maxim pe care antreprenorii il considera necesar pentru adoptarea de masuri economice de sprijin este de o saptamana (37,8%), o luna (33,4%) si doua saptamani (28,8%).
 
Sondajul a fost derulat in perioada 12-15 martie 2020 si a intervievat 8.374 de antreprenori, care au fost in proportie de 61,8% microintreprinderi, 23,2% intreprinderi mici, 9,3% intreprinderi mijlocii si 5,7% alte forme de organizare.
 
Numarul de salariati ai antreprenorilor chestionati au fost: 54,8% sub 5 salariati; 25,2% peste 10 salariati si 20% intre 5-10 salariati.
 
Domeniile de activitate ale respondentilor au fost: servicii (45,1%), comert (22,1%), turism (15,5%), industrie (7,3%), transporturi (7%), altele (3%).

Citeste si: Autoritatea Bancara Europeana ia masuri pentru diminuarea impactului COVID-19 asupra sectorului bancar din UE
 
In ceea ce priveste regiunile in care acestia isi desfasoara activitatea, antreprenorii chestionati sunt din regiunile de dezoltare Bucuresti-Ilfov (28,4%), Centru (15,7%), Nord-Vest (14%), Sud-Est (12,4%), Nord-Est (12,1%), Sud Muntenia (7%), Vest (5,4%) si Sud-Vest (5%).
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort
Business

Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x