Climatul de consum european a crescut considerabil spre sfarsitul lui 2015

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Climatul de consum european a crescut considerabil spre sfarsitul lui 2015 Climatul de consum european a crescut considerabil spre sfarsitul lui 2015
de Alexandra Stanescu la 03 Feb. 2016
Urmareste-ne pe Google News
consum europaconsum romaniagfkvenituri romani

Potrivit studiului GfK Climatul de consum in Europa pentru al patrulea trimestru al anului 2015, climatul de consum pentru Uniunea Europeana a crescut cu 1,9 puncte, la 12,2 puncte.

In cele mai multe tari europene, atitudinea consumatorilor a oscilat in trimestrul al patrulea din 2015. In prima faza, subiectul dominant a fost fluxul neintrerupt al refugiatilor din zonele de criza din Orientul Apropiat si Africa de Nord. 
 
Cum pot fi impartiti refugiatii in mod echitabil in Europa? Cum pot fi integrati cat mai bine in societate? Este posibila, de fapt, integrarea unui numar atat de mare de refugiati? 
 
Aceste intrebari au influentat, in prima faza, viziunea consumatorilor din cateva tari cu privire la evolutia sociala si economica a urmatoarelor luni. 
 
Acest subiect a influentat, insa, doar tarile prin care trecea fluxul de imigranti. 
 
In Germania, Austria, Danemarca si Suedia, tari de destinatie deosebit de ravnite de refugiati, discutia privind posibilitatea integrarii eficiente in societate a atator oameni a devenit tot mai critica. 
 
Populatia a fost zguduita de atentatele de la Paris din noiembrie si de alertele teroriste declansate imediat dupa aceea in Germania.
 
Doar spre final de an, au inceput sa castige importanta indicatorii economici pozitivi din intreaga Europa. 
 
Puterea economica a crescut in aproape toate tarile monitorizate. Datorita preturilor reduse ale titeiului si energiei, precum si inflatiei aproape inexistente, consumatorii raman cu mai multi bani in portofele pe care ii pot cheltui pe alte lucruri. 
 
De asemenea, anul trecut, a scazut considerabil si numarul somerilor, in aproape toate tarile. Acest lucru inseamna ca sunt mai multi cei care reusesc sa duca un trai decent si mai putini cei care se tem de pierderea locului de munca. 
 
Aceste aspecte pozitive s-au oglindit si in perspectivele europenilor cu privire la cresterea economica si a veniturilor. Influentele pozitive nu au fost de ajuns, mai cu seama in (fostele) tari afectate de criza, pentru a imbunatati apetitul de cumparare al oamenilor. 
 
In aceste tari, banii disponibili in gospodarii aproape ca nu ajung pentru acoperirea necesitatilor zilnice.
 
In ceea ce priveste Romania, desi economia a crescut considerabil anul trecut, perspectivele economice ale consumatorilor romani au scazut in decembrie 2015 la 10,6 puncte, de la 17,7, in urma cu un an. 
 
Perspectivele economice in scadere au avut o influenta negativa asupra asteptarilor consumatorilor privind veniturile. 
 
Indicatorul a scazut fata de trimestrul anterior cu 6,4 puncte, ajungand la 14,9 puncte atingand din nou valoarea anului anterior. 
 
Veniturile romanilor ajung in continuare doar in oarecare masura pentru acoperirea necesitatilor zilnice. Astfel, inclinatia spre consum nu s-a modificat cu mult nici in trimestrul al patrulea. 
 
Aceasta a scazut, in decembrie, cu alte 1,2 puncte, ajungand la valoarea de -7,6 puncte. 
 
Rezultatele studiului GfK Climatul de consum in Europa au la baza un sondaj al consumatorilor efectuat la cererea Comisiei Europene in toate tarile Uniunii Europene. 
 
Sunt chestionate lunar aproximativ 40.000 de persoane din 28 de tari. Aceste persoane sunt reprezentative pentru populatia adulta din UE.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Inflatia si instabilitatea politica, principalele temeri ale producatorilor romani
Economie

Inflatia si instabilitatea politica, principalele temeri ale producatorilor romani

today10 Mai. 2025
Bitcoin stabileste un nou prag istoric: de ce moneda digitala domina din nou piata cripto
Ultimele stiri economice

Bitcoin stabileste un nou prag istoric: de ce moneda digitala domina din nou piata cripto

today10 Mai. 2025
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Life Style

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?

today09 Mai. 2025
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x