Frenezia consumului va duce piata FMCG din Romania la o crestere de peste 12%

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Frenezia consumului va duce piata FMCG din Romania la o crestere de peste 12%
Frenezia consumului va duce piata FMCG din Romania la o crestere de peste 12%
de Vlad Strunescu la 18 Dec. 2019
consum romaniapiata fmcgcrestere fmcgcrestere consum romaniastudii frames

Piata bunurilor de larg consum (FMCG) va inregistra in Romania un avans de peste 12%, in 2019, de la 8% cat se consemnase in anul anterior, arata o noua analiza realizata de Frames.

Si in 2019, sectorul alimentar este in prim-plan, cu o crestere a cifrei de afaceri de peste 13%, impulsionata de cresterea cererii, urmare a majorarii veniturilor populatiei, si de avansul semnificativ al preturilor.

Citeste si: Reducerea de TVA de la 19% la 16% a trecut de Comisia de Buget-Finante din Camera Deputatilor
 
De Craciun si de Anul Nou, produsele alimentare si bauturile inregistreaza varful de vanzari, peste nivelul din perioada Pastelui. In acest context, principalii jucatori din piata mizeaza pe un plus de 5-10% din cifra de afaceri in acest sezon.
 

Romanii dau cei mai multi bani pe mancare

Potrivit Frames, pe fondul cresterii veniturilor si, mai ales al obiceiurilor de consum, romanii au ajuns sa cheltuiasca pe mancare cel mai mult din Uniunea Europeana, aproape 28% din totalul cheltuielilor de consum. In clasamentul Eurostat, Romania este urmata de Lituania (20,9%) si Estonia (19,6%), in timp ce media europeana este de 12,1%.
 
Un raport al Nielsen Growth Reporter, care compara dinamica globala a pietei (cresterea in valoare si unitati) in sectorul FMCG in toata Europa, plasa Romania printre pietele cu cresterea cea mai mare dintre cele 28 de tari membre ale UE: 10,4%, dupa primele sase luni din acest an.
 
"Romanii au cheltuit, in 2019, peste 30% din venituri pe produse alimentare si bauturi nealcoolice, 14% pe cheltuielile dedicate locuintei (apa, electricitate, gaze etc.), peste 8% pe alcool si tigari, 8% pe imbracaminte si incaltaminte, 7,5% pe transport, 6% pe mobilier si amenajarea locuintei, putin peste 5% pentru sanatate, aproape 5% pe servicii de comunicatii (tv, internet, telefonie), 3% pe produse culturale si numai 2% pe hoteluri, restaurante si baruri", arata analistii Frames.
 
Hipermarketurile si supermarketurile au fost cel mai des vizitate de catre cumparatori, in 2019. In acelasi timp, magazinele de tip discount au generat o frecventa de consum mai ridicat, egalata, in unele zone, de prezenta tot mai puternica a supermarketurilor, care au reusit sa patrunda semnificativ in zonele populate, deschizand sute de noi magazine.
 
Conform analizei, alaturi de produsele din zona bunurilor de larg consum, si cheltuielile din segmentul de IT&C (telefoane, laptopuri, tablete etc.) au crescut semnificativ, relevant fiind Black Friday care a generat vanzari record, de peste 300 de milioane de euro, in acest an. 2019 a generat vanzari in crestere cu peste 15% si in zona produselor destinate amenajarii locuintelor, de la materiale de constructii la mobila si accesorii. De altfel, in primele trei trimestre din 2019, conform datelor INS, au fost date in folosinta 46.437 locuinte, in crestere cu 6.059 locuinte, fata de perioada corespunzatoare a anului precedent, iar perspectivele indica un volum, la nivel anual, de peste 60.000 de unitati locative.
 

Shopping-ul online va lua amploare in 2020

Specialistii Frames anticipeaza ca 2020 va fi un an plin de provocari pentru piata bunurilor de larg consum, iar inflatia, deprecierea leului si restrangerea creditarii se vor afla in prim-plan.
 
"Perspectivele, din punct de vedere macroeconomic, nu sunt deloc pozitive, inflatia se anunta la un nivel ridicat, iar cursul euro/leu va tinde spre noi maxime. In aceste conditii, nu este exclus ca avansul consumului sa se tempereze si sa asistam, cel mai probabil, la o reorientare a consumatorilor, in primul rand, catre bunurile de stricta necesitate", afirma Adrian Negrescu, managerul Frames.
 
Analiza releva ca majoritatea companiilor din sectorul bunurilor de larg consum vor incerca sa stimuleze consumul prin dezvoltarea unor produse cu preturi variate, mizand pe calitate, pe promotii, pe campanii de marketing tot mai puternice, mai ales in zona online.
 
Frames estimeaza ca shopping-ul online va continua sa se extinda in 2020, in conditiile in care, in ultimii ani, in zona de curierat, s-au facut investitii masive, iar site-urile de shopping au dezvoltat oferte tot mai atractive. 
 
In plus, temerile romanilor legate de securitatea tranzactiilor pe internet s-au temperat semnificativ, dovada rezultatele spectaculoase ale campaniei de shopping de Black Friday 2019. 
 
Pe de alta parte, este de asteptat ca anul 2020 sa marcheze, la nivelul industriei, o penetrare tot mai puternica a start-up-urilor inovative, cu servicii si produse variate. 
 
Principalul motor al schimbarii va fi comportamentul consumatorilor, care sunt tot mai sofisticati si mai puternici in raport cu jucatorii din piata.

Citeste si: PNL a publicat bugetul pe 2020, bazat pe un deficit de peste 3% din PIB si o crestere economica mai mare de 4%
 
In ce priveste preferintele in materie de produse, romanii au inceput sa opteze, din ce in ce mai mult, pentru brand si calitate, iar datorita preturilor scazute si promotiilor a fost influentat, in special, comportamentul de consum al persoanelor fara posibilitati financiare.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Totul despre iluminarea corecta a spatiilor exterioare
Casa si gradina

Totul despre iluminarea corecta a spatiilor exterioare

Pe masura ce se lasa seara, in special in anotimpurile reci, cand noptile sunt mai lungi decat zilele, iluminarea spatiilor exterioare trebuie facuta corespunzator, pentru a nu ingreuna bunul mers...
today20 Ian. 2022
Anuntul zilei, pentru toti clientii Lidl din Romania: se intampla pentru al saselea an consecutiv
Companii

Anuntul zilei, pentru toti clientii Lidl din Romania: se intampla pentru al saselea an consecutiv

Lidl vine cu o veste cat se poate de buna pentru clientii sai, chiar in prima luna a lui 2022. Retailer-ul  isi consolideaza pozitia de angajator de top pe piata locala si, pentru cel de-al...
today20 Ian. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Orfanii de catifea ai Romaniei: peste 12.000 de copii au ambii parinti plecati peste hotare
Social

Orfanii de catifea ai Romaniei: peste 12.000 de copii au ambii parinti plecati peste hotare

today20 Ian. 2022
Cea mai mare banca elvetiana da de pamant cu Bitcoin: care e adevarul despre moneda digitala
Financiar-Bancar

Cea mai mare banca elvetiana da de pamant cu Bitcoin: care e adevarul despre moneda digitala

today20 Ian. 2022
Criptomonedele isi pierd din valoare: mare atentie, daca vreti sa investiti in perioada urmatoare
Financiar-Bancar

Criptomonedele isi pierd din valoare: mare atentie, daca vreti sa investiti in perioada urmatoare

today20 Ian. 2022
Cei mai bogati bugetari: cine incaseaza cele mai mari salarii in 2022
Economie

Cei mai bogati bugetari: cine incaseaza cele mai mari salarii in 2022

today20 Ian. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x