In acest an, romanii au dat mai multi bani pe produse de uz curent

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In acest an, romanii au dat mai multi bani pe produse de uz curent In acest an, romanii au dat mai multi bani pe produse de uz curent
de Alexandra Stanescu la 17 Dec. 2017
Urmareste-ne pe Google News
consum romaniconsum romaniagfkproduse uz curent

Industria bunurilor de larg consum a inregistrat o crestere de aproape 6% in valoare, in primele 9 luni ale anului. Romanii au cheltuit mai mult la un act de cumparare, insa au cumparat cu o frecventa relativ similara fata de primele 9 luni din 2016, conform unui studiu GfK.

Comertul modern continua sa domine piata de FMCG si se distanteaza din tot mai mult de cel traditional. Formatele moderne au atins o cota de piata cumulata de peste 58%, cu 2% mai mult decat in primele 9 luni din 2016.
 
De asemenea, se constata ca frecventa de cumparare se muta din comertul traditional in cel modern. Hypermarketurile continua sa fie cel mai important canal pentru aceasta industrie, dar stagneaza din punct de vedere al cotei de piata comparativ cu anul trecut, asa cum se intampla si cu supermarketurile. 
 
In schimb, magazinele de proximitate raman vedetele comertului modern, castigand noi cumparatori ca urmare a ritmului de
expansiune ridicat. Si magazinele de tip discount se dezvolta semnificativ. Astfel, aproape trei sferturi dintre romani au cumparat cel putin o data bunuri de larg consum din acest format, in primele 9 luni din 2017.
 
Categoriile de produse pentru ingrijirea casei au avut cel mai accelerat ritm de crestere, iar, din punct de vedere al importantei principalelor categorii de bunuri de larg consum, cea mai mare pondere o detin alimentele, atat cele proaspete (fructe, legume, carne, lactate etc.), cat si cele ambalate. 
 
In randul alimentelor proaspete, cea mai mare dinamica au avut-o lactatele, iar, dintre acestea, cel mai mult au crescut in valoare untul, branza proaspata si specialitatile din branza.
 
Dintre bauturi, cel mai bine au evoluat vinurile, sampania si spirtoasele. 
 
Totodata, in zona de bunuri non-alimentare, produsele pentru ingrijirea locuintei au avut cea mai buna performanta, dar si cele pentru ingrijire personala s-au clasat bine, in special produsele pentru ingrijirea tenului. 
 
Totusi, impactul acestor categorii in dezvoltarea industriei FMCG ramane unul limitat, din cauza ponderii mici a acestora in cosul de cumparaturi.
 
Ponderea promotiilor scade usor. Marcile private se mentin. In comparatie cu anul trecut, bunurile de folosinta curenta vandute la promotie au avut mai degraba o evolutie constanta. O importanta mare in randul promotiilor o detin in continuare categorii de ingrijire personala - precum produsele de ingrijire a fetei si a corpului -, produsele pentru ingrijirea casei si bauturile.
 
In ce priveste ponderea marcilor private in consum, acestea se mentin la nivelul anului trecut. Magazinele de tip discount si cele de proximitate au vandut intr-o proportie mai mare decat alte tipuri de magazine produse sub eticheta marca privata.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x