Industria cosmetica sau despre cat de rentabila este iluzia frumusetii fara batranete

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Industria cosmetica sau despre cat de rentabila este iluzia frumusetii fara batranete
Industria cosmetica sau despre cat de rentabila este iluzia frumusetii fara batranete
de Lucian Vasilescu la 02 Sep. 2019
Urmareste-ne pe Google News
De-a lungul vremii, standardele de frumusete au suferit mutatii majore si au catalizat aparitia unor mestesuguri, apoi a unei industrii cosmetice. La ora actuala, industria cosmetica este una dintre cele mai profitabile, pentru ca a invatat sa vanda iluzii ambalate in flacoane, sticlute si cutiute mici, cu o margine mare de profit obtinuta de pe urma unui soi de "santaj" aspirational.

Cuvantul "cosmetica" nu este unul de data recenta, etimonul sau fiind batranul cuvant grec "kosmeticos", care desemna arta infrumusetarii corpului uman.

La inceput, pentru obtinerea de produse cosmetic erau folosite extracte de plante, substante naturale, namoluri, uleiuri, decocturi. Toate acestea s-au pastrat in compozitia cosmeticelor moderne, lor insa li s-au adaugat o seama de compusi obtinuti prin chimia de sinteza.

Astazi, industria de cosmetice este impartita in cinci divizii: ingrijirea pielii, ingrijirea parului, make-up, parfumerie si industria produselor de toaleta.


Toate aceste divizii produc cosmetice care pot fi impartite in doua mari categorii: mass-market si premium.

Impinsa de la spate de un marketing agresiv (si extrem de costisitor, totodata) industria cosmetica are, la ora actuala, mai multi clienti decat oricand.

Vorbeam despre marketing: consumatorii sunt deseori impresionati de campaniile de marketing pentru anumite branduri sau produse cosmetice si cad, nu de putine ori, in admiratia companiilor care investesc atat de mult pentru a le spune lor, consumatorilor (de fapt, in cea mai mare masura, consumatoarelor) ca a aparut, de pilda, o noua crema care in doar 30 de zile este capabila sa-ti steatrga 20 de ani din buletin.

De fapt, costurile campaniilor publicitare sunt suportate din bugetele companiilor dar sunt decontate, in final, din portofelele clientilor, deoarce sunt incluse in pretul final al produselor. Mai simplu spus, prin campaniile publicitare companiile producatoare crediteaza, de fapt, clientii, carora le iau banii inapoi inzecit cand acestia cumpara cosmeticele cu pricina.

La ora actuala, cifrele de afaceri ale marilor producatori de cosmetice ating cifre astronomice.

Ultimele date disponibile despre veniturile inregistrate de principalele companii producatoare de cosmetice plaseaza pe primul loc grupul francez L'Oreal. Acesta a fost infiintat in anul 1909 de catre un chemist francez de origine germana, Paul Louis Schueller, care a inceput prin a pune pe piata o vopsea de par. La ora actuala, L'Oreal are in portofoliu mii de produse, acoperind toate sub-domeniile cosmeticii.

Intr-un Top al celor mai mari companii de cosmetice din lume in anul 2018, L'Oreal ocupa prima pozitie, cu o cifra de afaceri (CA) de 31,2 miliarde de dolari.

In Top 10 (2018) al celor mai profitabile companii de cosmetice este completat de: Unilever (companie anglo-olandeza) cu o cifra de afaceri de 24,8 miliarde de dolari, Estee Lauder (companie multinationala) cu venituri totale de 13,7 miliarde de dolari, multinationala Procter & Gamble - 12,4 mld. USD (CA), compania franceza Coty - 9,4 mld. USD, compania japoneza Shiseido - 8,9 mld. USD, multinationala Beiersdorf  - 6,9 mld. USD, multinationala specializata in produse de lux Moet Hennessy Louis Vuitton - 6,7 mld. USD, compania americana Johnson & Johnson - 6,1 mld. USD si compania sud-coreeana Amorepacific Group, cu o cifra de afaceri de 5,6 mld. USD.

Sursa foto: pexels.com

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x