Industria cosmetica sau despre cat de rentabila este iluzia frumusetii fara batranete

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Industria cosmetica sau despre cat de rentabila este iluzia frumusetii fara batranete
Industria cosmetica sau despre cat de rentabila este iluzia frumusetii fara batranete
de Lucian Vasilescu la 02 Sep. 2019
Urmareste-ne pe Google News
De-a lungul vremii, standardele de frumusete au suferit mutatii majore si au catalizat aparitia unor mestesuguri, apoi a unei industrii cosmetice. La ora actuala, industria cosmetica este una dintre cele mai profitabile, pentru ca a invatat sa vanda iluzii ambalate in flacoane, sticlute si cutiute mici, cu o margine mare de profit obtinuta de pe urma unui soi de "santaj" aspirational.

Cuvantul "cosmetica" nu este unul de data recenta, etimonul sau fiind batranul cuvant grec "kosmeticos", care desemna arta infrumusetarii corpului uman.

La inceput, pentru obtinerea de produse cosmetic erau folosite extracte de plante, substante naturale, namoluri, uleiuri, decocturi. Toate acestea s-au pastrat in compozitia cosmeticelor moderne, lor insa li s-au adaugat o seama de compusi obtinuti prin chimia de sinteza.

Astazi, industria de cosmetice este impartita in cinci divizii: ingrijirea pielii, ingrijirea parului, make-up, parfumerie si industria produselor de toaleta.


Toate aceste divizii produc cosmetice care pot fi impartite in doua mari categorii: mass-market si premium.

Impinsa de la spate de un marketing agresiv (si extrem de costisitor, totodata) industria cosmetica are, la ora actuala, mai multi clienti decat oricand.

Vorbeam despre marketing: consumatorii sunt deseori impresionati de campaniile de marketing pentru anumite branduri sau produse cosmetice si cad, nu de putine ori, in admiratia companiilor care investesc atat de mult pentru a le spune lor, consumatorilor (de fapt, in cea mai mare masura, consumatoarelor) ca a aparut, de pilda, o noua crema care in doar 30 de zile este capabila sa-ti steatrga 20 de ani din buletin.

De fapt, costurile campaniilor publicitare sunt suportate din bugetele companiilor dar sunt decontate, in final, din portofelele clientilor, deoarce sunt incluse in pretul final al produselor. Mai simplu spus, prin campaniile publicitare companiile producatoare crediteaza, de fapt, clientii, carora le iau banii inapoi inzecit cand acestia cumpara cosmeticele cu pricina.

La ora actuala, cifrele de afaceri ale marilor producatori de cosmetice ating cifre astronomice.

Ultimele date disponibile despre veniturile inregistrate de principalele companii producatoare de cosmetice plaseaza pe primul loc grupul francez L'Oreal. Acesta a fost infiintat in anul 1909 de catre un chemist francez de origine germana, Paul Louis Schueller, care a inceput prin a pune pe piata o vopsea de par. La ora actuala, L'Oreal are in portofoliu mii de produse, acoperind toate sub-domeniile cosmeticii.

Intr-un Top al celor mai mari companii de cosmetice din lume in anul 2018, L'Oreal ocupa prima pozitie, cu o cifra de afaceri (CA) de 31,2 miliarde de dolari.

In Top 10 (2018) al celor mai profitabile companii de cosmetice este completat de: Unilever (companie anglo-olandeza) cu o cifra de afaceri de 24,8 miliarde de dolari, Estee Lauder (companie multinationala) cu venituri totale de 13,7 miliarde de dolari, multinationala Procter & Gamble - 12,4 mld. USD (CA), compania franceza Coty - 9,4 mld. USD, compania japoneza Shiseido - 8,9 mld. USD, multinationala Beiersdorf  - 6,9 mld. USD, multinationala specializata in produse de lux Moet Hennessy Louis Vuitton - 6,7 mld. USD, compania americana Johnson & Johnson - 6,1 mld. USD si compania sud-coreeana Amorepacific Group, cu o cifra de afaceri de 5,6 mld. USD.

Sursa foto: pexels.com

Ultimele NOUTATI

Motive mai putin evidente pentru care instanta de judecata poate anula o concediere disciplinara
Companii

Motive mai putin evidente pentru care instanta de judecata poate anula o concediere disciplinara

today02 Mai. 2025
1 mai la romani inseamna mici, bere si hore
Ultima ora

1 mai la romani inseamna mici, bere si hore

today01 Mai. 2025
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Astazi in istorie

1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim

today01 Mai. 2025
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Afla...

Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari

today01 Mai. 2025
Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?
Cultura generala

Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?

today01 Mai. 2025
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
Stiri IT 2025, Tehnologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025

today30 Apr. 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Economie

ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!

today30 Apr. 2025
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori
Economie

Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori

today30 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x