Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Industria cosmetica sau despre cat de rentabila este iluzia frumusetii fara batranete


Industria cosmetica sau despre cat de rentabila este iluzia frumusetii fara batranete
de la 02 Sep. 2019
Industria cosmetica sau despre cat de rentabila este iluzia frumusetii fara batranete
De-a lungul vremii, standardele de frumusete au suferit mutatii majore si au catalizat aparitia unor mestesuguri, apoi a unei industrii cosmetice. La ora actuala, industria cosmetica este una dintre cele mai profitabile, pentru ca a invatat sa vanda iluzii ambalate in flacoane, sticlute si cutiute mici, cu o margine mare de profit obtinuta de pe urma unui soi de "santaj" aspirational.


Cuvantul "cosmetica" nu este unul de data recenta, etimonul sau fiind batranul cuvant grec "kosmeticos", care desemna arta infrumusetarii corpului uman.

La inceput, pentru obtinerea de produse cosmetic erau folosite extracte de plante, substante naturale, namoluri, uleiuri, decocturi. Toate acestea s-au pastrat in compozitia cosmeticelor moderne, lor insa li s-au adaugat o seama de compusi obtinuti prin chimia de sinteza.

Astazi, industria de cosmetice este impartita in cinci divizii: ingrijirea pielii, ingrijirea parului, make-up, parfumerie si industria produselor de toaleta.

Toate aceste divizii produc cosmetice care pot fi impartite in doua mari categorii: mass-market si premium.

Impinsa de la spate de un marketing agresiv (si extrem de costisitor, totodata) industria cosmetica are, la ora actuala, mai multi clienti decat oricand.

Vorbeam despre marketing: consumatorii sunt deseori impresionati de campaniile de marketing pentru anumite branduri sau produse cosmetice si cad, nu de putine ori, in admiratia companiilor care investesc atat de mult pentru a le spune lor, consumatorilor (de fapt, in cea mai mare masura, consumatoarelor) ca a aparut, de pilda, o noua crema care in doar 30 de zile este capabila sa-ti steatrga 20 de ani din buletin.

De fapt, costurile campaniilor publicitare sunt suportate din bugetele companiilor dar sunt decontate, in final, din portofelele clientilor, deoarce sunt incluse in pretul final al produselor. Mai simplu spus, prin campaniile publicitare companiile producatoare crediteaza, de fapt, clientii, carora le iau banii inapoi inzecit cand acestia cumpara cosmeticele cu pricina.

La ora actuala, cifrele de afaceri ale marilor producatori de cosmetice ating cifre astronomice.

Ultimele date disponibile despre veniturile inregistrate de principalele companii producatoare de cosmetice plaseaza pe primul loc grupul francez L'Oreal. Acesta a fost infiintat in anul 1909 de catre un chemist francez de origine germana, Paul Louis Schueller, care a inceput prin a pune pe piata o vopsea de par. La ora actuala, L'Oreal are in portofoliu mii de produse, acoperind toate sub-domeniile cosmeticii.

Intr-un Top al celor mai mari companii de cosmetice din lume in anul 2018, L'Oreal ocupa prima pozitie, cu o cifra de afaceri (CA) de 31,2 miliarde de dolari.

In Top 10 (2018) al celor mai profitabile companii de cosmetice este completat de: Unilever (companie anglo-olandeza) cu o cifra de afaceri de 24,8 miliarde de dolari, Estee Lauder (companie multinationala) cu venituri totale de 13,7 miliarde de dolari, multinationala Procter & Gamble - 12,4 mld. USD (CA), compania franceza Coty - 9,4 mld. USD, compania japoneza Shiseido - 8,9 mld. USD, multinationala Beiersdorf  - 6,9 mld. USD, multinationala specializata in produse de lux Moet Hennessy Louis Vuitton - 6,7 mld. USD, compania americana Johnson & Johnson - 6,1 mld. USD si compania sud-coreeana Amorepacific Group, cu o cifra de afaceri de 5,6 mld. USD.

Sursa foto: pexels.com



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016