Magazinele de tip discount au depasit supermarketurile, devenind al doilea jucator din comertul modern din punct de vedere al cotei de piata valorice

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Magazinele de tip discount au depasit supermarketurile, devenind al doilea jucator din comertul modern din punct de vedere al cotei de piata valorice
Magazinele de tip discount au depasit supermarketurile, devenind al doilea jucator din comertul modern din punct de vedere al cotei de piata valorice
de Vlad Strunescu la 08 Sep. 2020
consum romaniaconsum alimentedate gfkstudii gfkmarci proprii

Piata de bunuri de larg consum a inregistrat o crestere valorica de 12%, in prima jumatate a anului 2020 fata de aceeasi perioada de timp din 2019, potrivit GfK. Pe fondul unor preturi majorate cu 5%, conform datelor Eurostat, gospodariile din Romania au cumparat volume mai mari cu 9% si au ales segmente inferioare de pret. 

Potrivit GfK, criza medicala si, implicit, restrictiile din ultimele luni au determinat schimbari in comportamentul de cumparare, astfel incat frecventa vizitelor la magazin a scazut cu 6%, iar suma medie platita la un act de cumparare a crescut cu aproape 20%.

Citeste si: De ce nu ne aparam sanatatea asa cum ne aparam proprietatea?
 
Cu o crestere de 37% in valoare fata de lunile ianuarie - iunie 2019, magazinele de tip discount surclaseaza supermarket-urile si devin al doilea jucator din comertul modern din punct de vedere al cotei de piata valorice. 
 
In aceeasi perioada de timp din 2019, ritmul de crestere era de doua ori mai mic si acestea acopereau doar 16% din total cheltuieli pe bunuri de larg consum.
 
Cele mai afectate din cauza reducerii frecventei de cumparare sunt hypermarket-urile si comertul traditional care continua sa scada in importanta, in timp ce magazinele mici de proximitate sunt printre cele mai dinamice, din punct de vedere al atragerii de noi cumparatori dar si al cresterii in valoare. 
 
Potrivit GfK, 9,5% din gospodariile din Romania au cumparat cel putin o data un produs FMCG din online, in prima jumatate din 2020, cu 50% mai multe fata de anul precedent. 
 
Cu toate acestea, pentru bunurile de larg consum, acest canal acopera sub 1% din total cheltuielilor. 
 

Marcile din segmentul inferior de pret au cea mai mare contributie la cresterea valorica

Segmentul economy reprezinta un sfert din valoarea pietei de FMCG, in prima jumatate din 2020, insa contribuie cu 43% la cresterea acesteia. 
 
Marcile proprii isi continua tendinta ascendenta, in special in cazul lactatelor, in timp ce segmentul premium creste usor in importanta pentru bauturi (alcoolice, non-alcoolice, cafea).
 
Printre categoriile al caror consum a crescut semnificativ intre lunile ianuarie-iunie 2020, se numara conservele (carne, peste) , alimentele instant, crema de ciocolata, faina si malaiul , produsele de curatenie, sapunul, servetelele umede, aditivii pentru prajituri, specialitatile de branza sau napolitanele. 

Citeste si: Reduceri de impozit pentru anumite firme romanesti
 
Produsele de ingrijire a parului, cremele de fata si corp sau deodorantele au inregistrat scaderi in volum pe fondul cresterii timpului petrecut acasa.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Scurta istorie a contabilitatii
Companii

Scurta istorie a contabilitatii

Va inchipuiti, probabil, ca oamenii au invatat mai intai sa scrie si apoi sa tina contabilitatea. In realitate, lucrurile stau exact pe dos, contabilitatea precede scrisul. Primele evidente contabile,...
today18 Ian. 2022
Declaratiile OMS pe care speram sa nu le auzim: Covid va deveni endemic, ca HIV sau malaria
Ultima ora

Declaratiile OMS pe care speram sa nu le auzim: Covid va deveni endemic, ca HIV sau malaria

Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) tocmai si-a reafirmat pozitia pe care o are cu privire la desfasurarea actualei crize sanitare globale. OMS ne avertizeaza, sec, spunandu-ne sa nu e punem...
today18 Ian. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Se schimba regulile IMPOZITARII in Romania: cine isi va imparti profitul cu statul, in curand
Companii

Se schimba regulile IMPOZITARII in Romania: cine isi va imparti profitul cu statul, in curand

today18 Ian. 2022
WhatsApp se transforma in Facebook: modificarile care te vor deruta pe platforma
Social Media

WhatsApp se transforma in Facebook: modificarile care te vor deruta pe platforma

today18 Ian. 2022
Soferi, pregatiti-va: carburantul sare de pragul de 7 lei pe litru. Unde vei mai gasi benzina si motorina la pret REDUS
Noutati auto 2021 - stiri din domeniul...

Soferi, pregatiti-va: carburantul sare de pragul de 7 lei pe litru. Unde vei mai gasi benzina si motorina la pret REDUS

today18 Ian. 2022
Cum iti vei primi banii inapoi, daca ai platit deja facturile calculate GRESIT: anuntul serii, de la ministrul Energiei
Economie

Cum iti vei primi banii inapoi, daca ai platit deja facturile calculate GRESIT: anuntul serii, de la ministrul Energiei

today18 Ian. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x