Magazinele de tip discount au depasit supermarketurile, devenind al doilea jucator din comertul modern din punct de vedere al cotei de piata valorice

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Magazinele de tip discount au depasit supermarketurile, devenind al doilea jucator din comertul modern din punct de vedere al cotei de piata valorice
Magazinele de tip discount au depasit supermarketurile, devenind al doilea jucator din comertul modern din punct de vedere al cotei de piata valorice
de Vlad Strunescu la 08 Sep. 2020
Urmareste-ne pe Google News
consum romaniaconsum alimentedate gfkstudii gfkmarci proprii

Piata de bunuri de larg consum a inregistrat o crestere valorica de 12%, in prima jumatate a anului 2020 fata de aceeasi perioada de timp din 2019, potrivit GfK. Pe fondul unor preturi majorate cu 5%, conform datelor Eurostat, gospodariile din Romania au cumparat volume mai mari cu 9% si au ales segmente inferioare de pret. 

Potrivit GfK, criza medicala si, implicit, restrictiile din ultimele luni au determinat schimbari in comportamentul de cumparare, astfel incat frecventa vizitelor la magazin a scazut cu 6%, iar suma medie platita la un act de cumparare a crescut cu aproape 20%.

Citeste si: De ce nu ne aparam sanatatea asa cum ne aparam proprietatea?
 
Cu o crestere de 37% in valoare fata de lunile ianuarie - iunie 2019, magazinele de tip discount surclaseaza supermarket-urile si devin al doilea jucator din comertul modern din punct de vedere al cotei de piata valorice. 
 
In aceeasi perioada de timp din 2019, ritmul de crestere era de doua ori mai mic si acestea acopereau doar 16% din total cheltuieli pe bunuri de larg consum.
 
Cele mai afectate din cauza reducerii frecventei de cumparare sunt hypermarket-urile si comertul traditional care continua sa scada in importanta, in timp ce magazinele mici de proximitate sunt printre cele mai dinamice, din punct de vedere al atragerii de noi cumparatori dar si al cresterii in valoare. 
 
Potrivit GfK, 9,5% din gospodariile din Romania au cumparat cel putin o data un produs FMCG din online, in prima jumatate din 2020, cu 50% mai multe fata de anul precedent. 
 
Cu toate acestea, pentru bunurile de larg consum, acest canal acopera sub 1% din total cheltuielilor. 
 

Marcile din segmentul inferior de pret au cea mai mare contributie la cresterea valorica

Segmentul economy reprezinta un sfert din valoarea pietei de FMCG, in prima jumatate din 2020, insa contribuie cu 43% la cresterea acesteia. 
 
Marcile proprii isi continua tendinta ascendenta, in special in cazul lactatelor, in timp ce segmentul premium creste usor in importanta pentru bauturi (alcoolice, non-alcoolice, cafea).
 
Printre categoriile al caror consum a crescut semnificativ intre lunile ianuarie-iunie 2020, se numara conservele (carne, peste) , alimentele instant, crema de ciocolata, faina si malaiul , produsele de curatenie, sapunul, servetelele umede, aditivii pentru prajituri, specialitatile de branza sau napolitanele. 

Citeste si: Reduceri de impozit pentru anumite firme romanesti
 
Produsele de ingrijire a parului, cremele de fata si corp sau deodorantele au inregistrat scaderi in volum pe fondul cresterii timpului petrecut acasa.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x