Marii jucatori din industria auto au ajuns la linia de re-start
Criza economica provocata de restrictiile impuse de autoritati din pricina pandemiei COVID-19 a afectat majoritatea industriilor. Mai toti jucatorii mari din economia mondiala au raportat, pentru primul semestru al anului in curs, pierderi pe care le-au numit "istorice". Unele dintre aceste pierderi sunt, de fapt, rezultate financiare inferioare celor inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut, altele sunt chiar pierderi operationale. Una dintre industriile sever afectate de actuala criza este industria auto. Este interesant sa aruncam o privire asupra cifrelor din aceasta industrie, asa cum aratau ele inainte de izbucnirea crizei.
Inca de la aparitia sa, industria auto a fost unul dintre principalele motoare ale economiei mondiale. Dintotdeauna, toata lumea si-a dorit un automobil. Desigur, nu toti si l-au putut si nici nu si-l pot permite. Dar de dorit si-l doreste toata lumea.
Anul trecut, inainte de declansarea crizei economice generate de pandemie, productia totala de automobile a fost de 92 de milioane de unitati.
Compania americana Parts Geek, specializata in comertul online cu piese si subansambluri auto, a avut ideea de a face un studiu care sa evidentieze ce venituri au avut anul trecut, in fiecare secunda, principalii producatori de automobile.
Datele prezentate in continuare nu trebuie confundate cu profitul brut (inainte de plata taxelor si a impozitelor) obtinut pe secunda, acesta din urma fiind rezultatul scaderii costurilor (pe aceeasi unitate de timp) din venitul realizat.
Conform studiului amintit, grupul Volkswagen a avut, in 2019, in fiecare secunda, venituri de 9.202 dolari, ceea ce inseamna un venit annual de 280 miliarde USD.
Merita mentionat faptul ca Grupul VW detine brandurile Volkswagen, Audi, Lamborghini, Ducatti, Skoda, Seat, Porsche si Bentley.
Destul de aproape de Volkswagen s-a situat grupul Toyota, care a realizat, anul trecut, venituri de 8.634 USD pe secunda (272 mld. USD pe an).
Cu venituri de 4.946 USD pe secunda (156 mld. USD/ an), Ford a ocupat pozitia a patra.
Urmeaza, in clasamentul intocmit de Parts Geek, Honda, cu venituri de 4.537 USD pe secunda (143,1 mld, USD/ an), apoi General Motors (4.352 USD/ sec, 137,2 mld. USD/an), Fiat Chrysler (3.856 USD/ sec, 121,6 mld. USD/ an), BMW (3.708 USD/ sec, 116,9 mld. USD/ an), Daimler - Mercedes Benz (3.316USD/ sec, 104,6 mld. USD/ an), Nissan (2.918,8 USD/ sec, 92 mld. USD/ an) si Hyundai (2.879 USD/ sec, 90,8 mld. USD/an).
Toate cifrele de mai sus sunt valabile pentru anul 2019. In 2020, in mod evident, rezultatele marilor jucatori din industria auto vor fi mult mai slabe.
Totodata, este de asteptat ca actuala criza economica generata de pandemie sa induca modificari si in obiceiurile de consum ale clientilor. Probabil ca, de acum inainte, oamenii nu-si vor mai schimba masina doar pentru ca a aparut un model nou si vor prefera sa puna bani deoparte pentru a putea face fata unor situatii neprevazute.
Consumismul, consumul de dragul consumului, va pierde teren in favoarea cumpatarii, iar industria auto va trebui sa tina seama de aceasta tendinta.
Daca nu o va face, s-ar putea trezi in situatia de a scoate pe piata noi modele/ variante pe care nu le va cumpara nimeni.
Sigur, pentru fabricantii de automobile mai exista o solutie, insa aceasta este cinica si lipsita de etica: sa produca masini care sa functioneze fix cat sunt in perioada de garantie, fortand in felul acesta cumpararea unei masini noi.
Si, din pacate, cinismul si lipsa de etica au ajuns sa fie componentele de baza in alcatuirea unui business-plan "de succes".
Sursa foto: maxpixel.net