Marii jucatori din industria auto au ajuns la linia de re-start

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Marii jucatori din industria auto au ajuns la linia de re-start
Marii jucatori din industria auto au ajuns la linia de re-start
de Lucian Vasilescu la 28 Aug. 2020
Urmareste-ne pe Google News
Criza economica provocata de restrictiile impuse de autoritati din pricina pandemiei COVID-19 a afectat majoritatea industriilor. Mai toti jucatorii mari din economia mondiala au raportat, pentru primul semestru al anului in curs, pierderi pe care le-au numit "istorice". Unele dintre aceste pierderi sunt, de fapt, rezultate financiare inferioare celor inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut, altele sunt chiar pierderi operationale. Una dintre industriile sever afectate de actuala criza este industria auto. Este interesant sa aruncam o privire asupra cifrelor din aceasta industrie, asa cum aratau ele inainte de izbucnirea crizei.

Inca de la aparitia sa, industria auto a fost unul dintre principalele motoare ale economiei mondiale. Dintotdeauna, toata lumea si-a dorit un automobil. Desigur, nu toti si l-au putut si nici nu si-l pot permite. Dar de dorit si-l doreste toata lumea.

Anul trecut, inainte de declansarea crizei economice generate de pandemie, productia totala de automobile a fost de 92 de milioane de unitati.

Compania americana Parts Geek, specializata in comertul online cu piese si subansambluri auto, a avut ideea de a face un studiu care sa evidentieze ce venituri au avut anul trecut, in fiecare secunda, principalii producatori de automobile.


Datele prezentate in continuare nu trebuie confundate cu profitul brut (inainte de plata taxelor si a impozitelor) obtinut pe secunda, acesta din urma fiind rezultatul scaderii costurilor (pe aceeasi unitate de timp) din venitul realizat.

Conform studiului amintit, grupul Volkswagen a avut, in 2019, in fiecare secunda, venituri de 9.202 dolari, ceea ce inseamna un venit annual de 280 miliarde USD.

Merita mentionat faptul ca Grupul VW detine brandurile Volkswagen, Audi, Lamborghini, Ducatti, Skoda, Seat, Porsche si Bentley.

Destul de aproape de Volkswagen s-a situat grupul Toyota, care a realizat, anul trecut, venituri de 8.634 USD pe secunda (272 mld. USD pe an).

Cu venituri de 4.946 USD pe secunda (156 mld. USD/ an), Ford a ocupat pozitia a patra.

Urmeaza, in clasamentul intocmit de Parts Geek, Honda, cu venituri de 4.537 USD pe secunda (143,1 mld, USD/ an), apoi General Motors (4.352 USD/ sec, 137,2 mld. USD/an), Fiat Chrysler (3.856 USD/ sec, 121,6 mld. USD/ an), BMW (3.708 USD/ sec, 116,9 mld. USD/ an), Daimler - Mercedes Benz (3.316USD/ sec, 104,6 mld. USD/ an), Nissan (2.918,8 USD/ sec, 92 mld. USD/ an) si Hyundai (2.879 USD/ sec, 90,8 mld. USD/an).

Toate cifrele de mai sus sunt valabile pentru anul 2019. In 2020, in mod evident, rezultatele marilor jucatori din industria auto vor fi mult mai slabe.

Totodata, este de asteptat ca actuala criza economica generata de pandemie sa induca modificari si in obiceiurile de consum ale clientilor. Probabil ca, de acum inainte, oamenii nu-si vor mai schimba masina doar pentru ca a aparut un model nou si vor prefera sa puna bani deoparte pentru a putea face fata unor situatii neprevazute.

Consumismul, consumul de dragul consumului, va pierde teren in favoarea cumpatarii, iar industria auto va trebui sa tina seama de aceasta tendinta.

Daca nu o va face, s-ar putea trezi in situatia de a scoate pe piata noi modele/ variante pe care nu le va cumpara nimeni.

Sigur, pentru fabricantii de automobile mai exista o solutie, insa aceasta este cinica si lipsita de etica: sa produca masini care sa functioneze fix cat sunt in perioada de garantie, fortand in felul acesta cumpararea unei masini noi.

Si, din pacate, cinismul si lipsa de etica au ajuns sa fie componentele de baza in alcatuirea unui business-plan "de succes".

Sursa foto: maxpixel.net

Ultimele NOUTATI

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Life Style

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?

today09 Mai. 2025
O intrebare scurta pentru dl George Simion
Analize

O intrebare scurta pentru dl George Simion

today09 Mai. 2025
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x