Pandemia de coronavirus a dus la scumpirea semnificativa a preturilor produselor alimentare in Romania

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pandemia de coronavirus a dus la scumpirea semnificativa a preturilor produselor alimentare in Romania
Pandemia de coronavirus a dus la scumpirea semnificativa a preturilor produselor alimentare in Romania
de Adrian Somai la 08 Mai. 2020
Urmareste-ne pe Google News
romaniacrestere preturiproduse alimentarescumpiripandemie

Actuala criza globala provocata de raspandirea din ce in ce mai accelerata a pandemiei de coronavirus din aceasta primavara are efecte in lant asupra economiei mondiale, activitatea din toate sectoarele economice fiind mai mult sau mai putin data peste cap. Retailul este unul dintre domeniile care se transforma radical in aceasta perioada, obiceiurile de consum ale oamenilor fiind diferite acum fata de cele din urma cu cateva luni. Astfel de schimbari au fost observate in ultimele saptamani in tari din toate colturile lumii, obiceiurile de consum ale oamenilor parand sa nu mai revina la “normal” nici dupa ce masurile de restrictie au fost relaxate.

Aceste modificari in comportamentul de consum al oamenilor sunt prezente si in tara noastra, schimbarea generand efecte majore si in preturi. Asa cum era de asteptat, cele mai mari scumpuri s-au inregistrat in cazul produselor alimentare, acestea fiind si la cea mai mare cautare in aceasta perioada tulbure pentru noi toti. Spre exemplu, conform primelor analize realizate in acest sens, cresterea preturilor ajunge la un nivel de 4.7% in medie pentru primele 16 saptamani ale anului curent in raport cu perioada similara a anului precedent. Daca vorbim insa exclusiv despre produsele alimentare, cresterea preturilor din acest segment este chiar de 6.4%. 

Preturile alimentelor au crescut cu peste 6% 

Dintre alimente, cele mai mari majorari ale preturilor au fost inregistrate in segmentul conservantilor pentru legume si fructe, acestia scumpindu-se cu pana la 136%. Preturile conservelor de carne s-au majorat in medie cu 42%, in timp ce drojdia, unul dintre cele mai cautate produse in randul romanilor inaintea instaurarii starii de urgenta, s-a scumpit in medie cu 19%. De asemenea, mai putem vorbi despre o majorare a preturilor mezelurilor cu 17 procente, in timp ce carnea s-a scumpit in medie cu 16%. 

Chiar daca vorbim despre majorarea preturilor, este important de precizat ca cererea este la fel de mare sau chiar mai mare in cazul produselor alimentare. Astfel, vanzarile sunt intr-o continua crestere in aceasta perioada, cu pana la 21% fata de aceeasi perioada a anului precedent. 

Scumpiri au fost raportate si pentru produsele dedicate ingrijirii personale, acestea bucurandu-se de o atentie sporita in aceste vremuri delicate. Astfel, produsele pentru ingrijire personala s-au scumpit in medie cu 1.4%. O crestere si mai mare a preturilor o avem insa in categoria produselor pentru casa, preturile acestora majorandu-se in primele 16 saptamani ale anului curent cu 3.7% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Totodata, vanzarile produselor pentru casa au crescut extrem de puternic in aceasta perioada, cu aproximativ 25%. 

Romanii prefera acum magazinele din apropiere 

Desi hypermarket-urile erau la mare moda printre romani inainte de aceasta pandemie, trendul pare sa se schimbe acum si in aceasta privinta. Astfel, potrivit specialistilor, consumatorii s-au reorientat in ultimele saptamani catre magazinele din apropierea casei, acestea reusind sa castige inclusiv pe segmentul cosurilor cu multe produse. In aceste conditii, conform unui studiu al celor de la RetailZoom, vanzarile din magazinele de proximitate au crescut in aceasta perioada cu 25% in raport cu aceeasi perioada a anului trecut. Totodata, vanzarile din hypermarket-uri au crescut si ele la randul lor, insa numai cu 16%. 

Daca vorbim insa exclusiv despre produsele alimentare, trebuie sa spunem ca magazinele mici au raportat o crestere vanzarilor din aceasta categorie cu 24%, in timp ce vanzarile produselor alimentare din hypermarket-uri au crescut cu doar 18%. De asemenea, magazinele mici au vandut cu 33% mai multe produse pentru casa, respectiv cu 21% mai multe produse dedicate ingrijirii personale.  

 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Munca in strainatate nu-i mai tenteaza pe romani. Scade puternic interesul pentru munca peste hotare
Analize

Munca in strainatate nu-i mai tenteaza pe romani. Scade puternic interesul pentru munca peste hotare

today13 Nov. 2025
Romania, victorie la Bruxelles! PNRR-ul nostru revizuit a primit unda verde
Economie

Romania, victorie la Bruxelles! PNRR-ul nostru revizuit a primit unda verde

today13 Nov. 2025
Check-up-ul tau financiar: 5 pasi simpli pentru un an mai organizat
Financiar-Bancar

Check-up-ul tau financiar: 5 pasi simpli pentru un an mai organizat

today13 Nov. 2025
Jumatate dintre romani abia isi mai permit chiria lunara. Locuintele au devenit un lux
Imobiliare

Jumatate dintre romani abia isi mai permit chiria lunara. Locuintele au devenit un lux

today13 Nov. 2025
Editia 2025 a Congresului National pentru Imbatranire Activa reuneste peste 100 de specialisti din tara si strainatate
Comunicate

Editia 2025 a Congresului National pentru Imbatranire Activa reuneste peste 100 de specialisti din tara si strainatate

today13 Nov. 2025
Cum ambalezi corect produsele fragile fara sa cresti costurile de livrare
Companii

Cum ambalezi corect produsele fragile fara sa cresti costurile de livrare

today13 Nov. 2025
Cum reflecta alegerea masinii personalitatea unui manager
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Cum reflecta alegerea masinii personalitatea unui manager

today13 Nov. 2025
RCA-ul se scumpeste din nou. Soferii din Bucuresti platesc aproape dublu fata de restul tarii
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

RCA-ul se scumpeste din nou. Soferii din Bucuresti platesc aproape dublu fata de restul tarii

today13 Nov. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x