Pandemia de coronavirus a dus la scumpirea semnificativa a preturilor produselor alimentare in Romania

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pandemia de coronavirus a dus la scumpirea semnificativa a preturilor produselor alimentare in Romania
Pandemia de coronavirus a dus la scumpirea semnificativa a preturilor produselor alimentare in Romania
de Adrian Somai la 08 Mai. 2020
Urmareste-ne pe Google News
romaniacrestere preturiproduse alimentarescumpiripandemie

Actuala criza globala provocata de raspandirea din ce in ce mai accelerata a pandemiei de coronavirus din aceasta primavara are efecte in lant asupra economiei mondiale, activitatea din toate sectoarele economice fiind mai mult sau mai putin data peste cap. Retailul este unul dintre domeniile care se transforma radical in aceasta perioada, obiceiurile de consum ale oamenilor fiind diferite acum fata de cele din urma cu cateva luni. Astfel de schimbari au fost observate in ultimele saptamani in tari din toate colturile lumii, obiceiurile de consum ale oamenilor parand sa nu mai revina la “normal” nici dupa ce masurile de restrictie au fost relaxate.

Aceste modificari in comportamentul de consum al oamenilor sunt prezente si in tara noastra, schimbarea generand efecte majore si in preturi. Asa cum era de asteptat, cele mai mari scumpuri s-au inregistrat in cazul produselor alimentare, acestea fiind si la cea mai mare cautare in aceasta perioada tulbure pentru noi toti. Spre exemplu, conform primelor analize realizate in acest sens, cresterea preturilor ajunge la un nivel de 4.7% in medie pentru primele 16 saptamani ale anului curent in raport cu perioada similara a anului precedent. Daca vorbim insa exclusiv despre produsele alimentare, cresterea preturilor din acest segment este chiar de 6.4%. 

Preturile alimentelor au crescut cu peste 6% 

Dintre alimente, cele mai mari majorari ale preturilor au fost inregistrate in segmentul conservantilor pentru legume si fructe, acestia scumpindu-se cu pana la 136%. Preturile conservelor de carne s-au majorat in medie cu 42%, in timp ce drojdia, unul dintre cele mai cautate produse in randul romanilor inaintea instaurarii starii de urgenta, s-a scumpit in medie cu 19%. De asemenea, mai putem vorbi despre o majorare a preturilor mezelurilor cu 17 procente, in timp ce carnea s-a scumpit in medie cu 16%. 

Chiar daca vorbim despre majorarea preturilor, este important de precizat ca cererea este la fel de mare sau chiar mai mare in cazul produselor alimentare. Astfel, vanzarile sunt intr-o continua crestere in aceasta perioada, cu pana la 21% fata de aceeasi perioada a anului precedent. 

Scumpiri au fost raportate si pentru produsele dedicate ingrijirii personale, acestea bucurandu-se de o atentie sporita in aceste vremuri delicate. Astfel, produsele pentru ingrijire personala s-au scumpit in medie cu 1.4%. O crestere si mai mare a preturilor o avem insa in categoria produselor pentru casa, preturile acestora majorandu-se in primele 16 saptamani ale anului curent cu 3.7% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Totodata, vanzarile produselor pentru casa au crescut extrem de puternic in aceasta perioada, cu aproximativ 25%. 

Romanii prefera acum magazinele din apropiere 

Desi hypermarket-urile erau la mare moda printre romani inainte de aceasta pandemie, trendul pare sa se schimbe acum si in aceasta privinta. Astfel, potrivit specialistilor, consumatorii s-au reorientat in ultimele saptamani catre magazinele din apropierea casei, acestea reusind sa castige inclusiv pe segmentul cosurilor cu multe produse. In aceste conditii, conform unui studiu al celor de la RetailZoom, vanzarile din magazinele de proximitate au crescut in aceasta perioada cu 25% in raport cu aceeasi perioada a anului trecut. Totodata, vanzarile din hypermarket-uri au crescut si ele la randul lor, insa numai cu 16%. 

Daca vorbim insa exclusiv despre produsele alimentare, trebuie sa spunem ca magazinele mici au raportat o crestere vanzarilor din aceasta categorie cu 24%, in timp ce vanzarile produselor alimentare din hypermarket-uri au crescut cu doar 18%. De asemenea, magazinele mici au vandut cu 33% mai multe produse pentru casa, respectiv cu 21% mai multe produse dedicate ingrijirii personale.  

 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii

today29 Mar. 2024
Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice

today29 Mar. 2024
Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)
Business

Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)

today29 Mar. 2024
Cat te costa sa construiesti o casa de 100 de metri patrati in Romania 2024: pret materiale, teren si acte
Imobiliare

Cat te costa sa construiesti o casa de 100 de metri patrati in Romania 2024: pret materiale, teren si acte

today29 Mar. 2024
Angajatul ideal exista. Iata cum arata el si ce face
Companii

Angajatul ideal exista. Iata cum arata el si ce face

today29 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii

today29 Mar. 2024
Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice

today29 Mar. 2024
Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)
Business

Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)

today29 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x