Pe ce venituri se bazeaza Guvernul la a doua rectificare bugetara

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pe ce venituri se bazeaza Guvernul la a doua rectificare bugetara Pe ce venituri se bazeaza Guvernul la a doua rectificare bugetara
de Alexandra Stanescu la 22 Oct. 2015
Urmareste-ne pe Google News
rectificare bugetaravenituri bugetarecheltuieli bugetare

In Nota de fundamentare a Proiectului de Ordonanta de urgenta cu privire la a doua rectificare bugetara din acest an, Ministerul Finantelor Publice ia in calcul o majorare a veniturilor bugetare cu 2,624 miliarde de lei si o crestere a cheltuielilor bugetare cu 2,632 miliarde.

Deficitul bugetului general consolidat ramane la 1,85% din Produsul Intern Brut, respectiv 13,004 miliarde de lei.
 
Veniturile bugetului de stat, pe anul 2015, se diminueaza pe sold cu 740,1 de milioane de lei, si se reflecta, in principal, pe urmatoarele categorii de venituri: impozit pe profit (plus 157,9 milioane de lei), accize (plus 360,2 milioane), taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati (plus 437,5 milioane), venituri nefiscale (plus 120,7 milioane).
 
Principalele venituri ale bugetului de stat care se diminueaza in urma rectificarii bugetare sunt impozite si taxe pe proprietate (minus 50,2 milioane de lei), TVA (minus 691,1 milioane, din care 2,469 milioane lei sume defalcate din TVA alocate bugetelor locale), alte impozite si taxe generale pe bunuri si servicii (minus 153,8 milioane) si sume primite de la Uniunea Europeana in contul platilor efectuate (minus 1 miliard de lei).
 
Cheltuielile bugetului de stat pe anul 2015, se majoreaza, pe sold, cu 2,985 miliarde de lei. 
 
Cea mai mare crestere, de peste 601,5 milioane de lei, este inregistrata la cheltuielile de personal, urmate de cheltuielile cu bunuri si servicii (416,3 milioane), in timp ce cheltuielile cu subventiile cresc cu 576,4 milioane de lei. 
 
De asemenea, transferurile intre unitati ale administratiei publice se majoreaza cu 1,69 miliarde de lei.
 
Cresc si cheltuielile cu asistenta sociala cu 426,4 milioane lei, iar alte cheltuieli cu 202,4 milioane lei; fondurile de rezerva cu 905,8 milioane lei, iar cheltuielile de capital cu 845,1 milioane.
 
Proiectele cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare se diminueaza cu 2,372 miliarde de lei, cele privind dobanzile cu 104,5 milioane, alte transferuri cu 172,3 milioane, iar cheltuielile aferente programelor cu finantare rambursabila scad cu 35,6 milioane de lei.
 
Printre indicatorii macroeconomici pe care se bazeaza rectificarea sunt cresterea PIB, in primul semestru, cu 3,8%. 
 
Potrivit MFP, rezultatele economice de pana acum argumenteaza posibilitatea ca, in 2015, sa se inregistreze o crestere economica de cel putin 3,4% fata de 2,5% cat se estima la elaborarea legii bugetului de stat si un produs intern brut in valoare nominala de 704,5 miliarde lei, fata de 709,7 miliarde lei cat s-a estimat initial. 
 
In principal, diferenta se explica prin reestimarea deflatorului PIB, de la 2,7%, la 2,2%, ca urmare a masurii de reducere a TVA la produsele alimentare, care nu a fost avuta in vedere la elaborarea legii bugetului de stat.
 
De asemenea, exporturile de bunuri au inregistrat, in primele 8 luni, o dinamica de 5,4%, iar importurile de bunuri au crescut cu 7,4%, fata de 6,1%, in perioada corespunzatoare din 2014.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort
Business

Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x