Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Piata electro - IT a scazut cu 2%, in primul trimestru din 2019


Piata electro - IT a scazut cu 2%, in primul trimestru din 2019
de Vlad Strunescu la 08 Mai. 2019
Piata electro - IT a scazut cu 2%, in primul trimestru din 2019
Tags: gfk temax 2019scadere vanzari pcpiata electro itbunuri folosinta indelungata

Cu o valoare de 700 de milioane de euro, in primul trimestru din 2019, piata romaneasca a bunurilor de folosinta indelungata a marcat o scadere de aproape 2% fata de primele trei luni ale anului trecut, potrivit rezultatelor GfK Temax.


Mai multe categorii au contribuit la aceasta situatie, dar cele mai importante scaderi au venit din telecom si IT, sectoare responsabile de 43%, respectiv, 14% din valoarea totala a pietei, in pimele trei luni ale anului in curs.

Sectorul telecom a scazut cu 4,5%, pana la 301 milioane de euro, iar electronicele, cu 15% in valoarea totala, au intrat si ele in teritoriul negativ, cu un declin de aproape 1%, pana la 106 milioane de euro.
 
In acelasi timp, vanzarile de electrocasnice mari (18% din valoarea pietei) au crescut cu peste 11%, pana la 128 milioane de euro. De asemenea, electrocasnicele mici (7% din valoarea totala) si-au majorat vanzarile cu aproape 4%, pana la 52 milioane de euro.
 
Sectorul IT a totalizat 101 milioane de euro, in primul trimestru, cu aproape 10% mai putin fata de aceeasi perioada a anului trecut.
 
Echipamentele de birou si aparatele foto, fiecare reprezentand aproape 1% din piata totala, au marcat evolutii negative de 4,5% (pana la 8 milioane de euro), respectiv, mai mult de 11% (pana la 4 milioane de euro).
 
Piata de telecom include telefoane mobile si smart, phablete (telefoane smart cu ecrane mai mari de 5.6 inch), casti pentru telefoane si core wearables, precum ceasuri smart, Fitbit.
 
Categoria care marcheaza evolutia negativa a intregului sector este cea a telefoanelor mobile, care isi diminueaza valoarea cu mare viteza. Astfel, o scadere de peste 74% fata de trimestrul similar din 2018 a adus vanzarile la 53 milioane de euro.
 
Ascensiunea phabletelor nu a reusit sa compenseze tendinta, chiar daca rata de crestere a acestora a fost de peste 146%, pana la o valoare de 231 milioane de euro.
 
Castile au marcat, de asemenea, o evolutie buna, peste 17%, pana la 8 milioane de euro, in timp ce vanzarile de core wearables s-au majorat cu peste 52%, tot pana la 8 milioane de euro.
 
In cazul electrocasnicelor mari, uscatoarele de rufe sunt cele care continua evolutia foarte buna. Categoria a crescut cu aproape 35%, pana la 3 milioane de euro. Desi este o categorie mica, aceasta va urma trendinta de crestere remarcata la nivel european. Frigiderele, a doua mare categorie ca evolutie din sector, si-au majorat vanzarile cu 15,5%, la 32 milioane de euro. Urmeaza congelatoarele, cu o crestere de peste 14%, dar cu doar 5 milioane de euro in valoare absoluta.
 
Cea mai mare categorie din punct de vedere valoric, cea a masinilor de spalat, a atins 40 de milioane de euro in primul trimestru, reprezentand un plus de mai bine de 14% fata de primul trimestru din 2018.
 
De asemenea, aragazurile au avut vanzari de 21 milioane de euro, cu peste 2% mai mult fata de primele trei luni ale anului trecut.
 
Ca si uscatoarele de rufe, si masinile de spalat vase sunt pe un trend ascendent. Categoria a marcat un plus de 13,5%, ajungand la vanzari de 7 milioane de euro, in primul trimestru din 2019. 
 
Totodata, vanzarile de cuptoare cu microunde au crescut cu 8.5%, pana la 4 milioane de euro. Singura categorie pe trend negativ a fost cea a hotelor, cu o scadere de 1%, pana la 5 milioane de euro.
 

Televizoare de 92 milioane de euro
 
Cea mai importanta categorie din sectorul produselor electronice, cea a televizoarelor, a inregistrat un plus de peste 2%, ajungand la o valoare de 92 milioane de euro.
 
Rezultate foarte bune se remarca si in cazul boxelor si a sistemelor audio, ale caror vanzari au crescut cu aproape 9%, respectiv 8%, pana la o valoare de doua milioane de euro fiecare.
 
Restul categoriilor au insa un impact negativ asupra performantei totale a sectorului. Piata de casti a scazut cu 15,5%, pana la 0,69 milioane de euro, in timp ce camerele video au ajuns la mai putin de 1 milion de euro, dupa o scadere a vanzarilor de aproape 33%.
 
 
Vanzarile de computere sunt in pana
 
Aproape toate categoriile din acest sector au avut o evolutie negativa in primul trimestru al acestui an. Singurele exceptii au fost monitoarele, cu o majorare de 12,5%, pana la 10 milionane de euro si camerele web, cu o crestere de peste 3%, pana la doua milioane de euro.
 
Cea mai accentuata scadere, de aproape 26%, a fost inregistrata de computere, ale caror vanzari au ajuns la 17 milioane de euro. 
 
Tabletele continua si ele panta descendenta, cu vanzari de 10 milioane de euro, in scadere cu 16,5% fata de primul trimestru din 2018, iar vanzarile de laptopuri au scazut cu 7%, la 55 milioane de euro.
 
 
Plus 17% la aspiratoare
 
Cea mai importanta categorie din sectorul electrocasnicelor mici, cea a aspiratoarelor (28% importanta valorica), a marcat o crestere de 17%, atingand 15 milioane de euro. 
 
O alta categorie importanta, cea a espressoarelor de cafea, a crescut cu peste 26%, la 10 milioane de euro. Si aparatele de barbierit/epilat au marcat o evolutie buna, de plus 16%, pana la 6 milioane de euro.
Alte categorii in crestere sunt uscatoarele de par, cu o crestere de mai bine de 9% si 2 milioane de euro in vanzari absolute, si fiarele de calcat, cu un plus de 14.5%, pana la 4 milioane de euro.
 
Sectorul electrocasnicelor mici are cateva staruri, categorii noi cu o evolutie foarte buna. Acestea sunt aparatele de calcat vertical cu aburi, categorie care aproape si-a dublat vanzarile (+93%) in primul trimestru al acestui an fata de T1 2018, desi valoarea absoluta este inca mica, 0,8 milioane de euro.
 
Pe minus au fost storcatoarele de fructe, in scadere cu 35%, si masinile de tocat, cu vanzari diminuate cu 11,5% si o valoare absoluta de doua milioane de euro fiecare. 
 
Statiile de gatit (multicooker) au avut vanzari de 7 milioane de euro, cu aproape 11% mai putin decat in primele trei luni ale anului trecut.
 
Tot in primul trimestru, din 2019 vanzrile de imprimante si multifunctionale, au fost mai mici cu 4,5% fata de primul trimestru din 2018, pana la 8 milioane de euro.
In acelasi timp, camerele digitale au continuat sa piarda teren in favoarea telefoanelor care au camere din ce in ce mai multe si mai performante. Astfel, categoria a scazut cu peste 11%, la 4 milioane de euro.

Jurnalist Manager.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Pandemia poate schimba radical comertul global. Cum poate profita Romania?

Pandemia poate schimba radical comertul global. Cum poate profita Romania?
Situatia economica globala este una extrem de dificila in contextul al crizei provocate de pandemia de coronavirus care a afectat intreaga planeta in prima jumatate a acestui an, specialistii sustinand ca perioada imediat urmatoare nu va fi deloc una simpla. Mai mult decat atat, unii analisti...

today14 Aug. 2020

Studiu: Opt din zece companii din Romania acuza dificultati cauzate de pandemia de coronavirus

Studiu: Opt din zece companii din Romania acuza dificultati cauzate de pandemia de coronavirus
Romania traverseaza o perioada dificila din punct de vedere economic la aceasta ora, contextul actual al crizei provocate de pandemia de coronavirus care a ajuns si in tara noastra la inceputul acestei primaveri dand mari batai de cap antreprenorilor. Conform unei analize comandate de UniCredit...

today14 Aug. 2020

Numarul de noi cazuri de infectari se mentine aproape de maximum atins ieri. Totalul se apropie de 70.000,...

Numarul de noi cazuri de infectari se mentine aproape de maximum atins ieri. Totalul se apropie de 70.000, dintre care 8.123 in Bucuresti
Pana astazi, 14 august, pe teritoriul Romaniei, au fost confirmate 68.046 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus. 31.920 pacienti au fost declarati vindecati si 7.497 pacienti asimptomatici au fost externati la 10 zile dupa depistare. Cele mai multe cazuri sunt in Bucuresti...

today14 Aug. 2020

Breaking News: Orban a anuntat ca terasele nu se mai inchid la ora 23

Breaking News: Orban a anuntat ca terasele nu se mai inchid la ora 23
Premierul Ludovic Orban a anuntat vineri ca terasele nu vor mai trebui sa isi inchida portile la ora 23:00. Programul va fi prelungit pana la 24:00. Practic, petrecaretii castiga o ora in plus de distractie, sau relaxare, dupa caz. Premierul Orban sustine ca a primit mai multe solicitari in...

today14 Aug. 2020
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".

Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Dictatura sanatatii sau ce alte realitati mai pot nega romanii care nu cred ca exista Covid-19

Intr-un interviu acordat hotnews.ro, Virgil Musta, unul dintre medicii facuti celebri de succesul obtinut in tratarea bolnavilor de Covid 19, a povestit ca a avut pacienti care nu credeau in existenta noului coronavirus inainte de a se imbolnavi si nici macar dupa ce s-au vindecat. In ton cu masura cea mai simpla de a ne proteja de SARS-CoV-2, Musta, sef de sectie la Spitalul de Boli Infectioase Victor Babes din Timisoara, a declarat ca aceasta mentalitate l-a lasat… masca. Citeste si: INSP: Pe 8 septembrie am putea avea toate locurile ocupate la ATI si peste 2.800 de cazuri de infectie PE ZI "Pe vremuri", pe...
Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Gramul de pericol din kilogramele de aur

Asa cum "academia" Facebook produce medici infectionisti si epidemiologi pe banda rulanta, precum si experti in Covid 19, la fel scoate si economisti si finantisti. Acum, se pare ca toata lumea se pricepe la investitii, mai ales la cele in aur. Desigur, cand Nouriel Roubini considera o idee buna protejarea banilor prin plasarea lor in aur, esti tentat sa crezi ca metalul galben este infailibil in lupta cu orice criza si cu virusul inflatiei care mananca din valoarea monedelor si a bancnotelor. Citeste si: Statul continua sa se indatoreze de la cetatenii sai. Programul TEZAUR merge inainte si in luna august Actiuni, case,...



Recomandari MANAGER.RO




Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016