Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Piata romaneasca a bauturilor racoritoare va trece de 6 miliarde de lei


Piata romaneasca a bauturilor racoritoare va trece de 6 miliarde de lei
de la 02 Sep. 2018
Piata romaneasca a bauturilor racoritoare va trece de 6 miliarde de lei
Tags: coca cola romaniapepsi romaniaromaquaracoritoare

Coca Cola, Fanta, Sprite, Nestea, Pepsi, 7UP, Prigat, Lipton, Giusto, Prigat si Schweppes sunt doar cateva dintre brandurile cele mai cunoscute care fac cele mai mari vanzari in Romania.


Potrivit datelor financiare, pe fondul investitiilor masive in publicitate si al cresterii apetitului pentru consum al romanilor, piata bauturilor racoritoare va depasi, in 2018, 6 miliarde de lei, dupa o crestere de aproape 24% in ultimii 5 ani.
 
Citeste si: In sectorul privat, greselile se platesc. La Stat, nu
 
Piata s-a maturizat si a crescut constant, consolidarea fiind mai rapida in intervalul 2015 - 2018. Acest fapt este reflectat clar de cresterea de 750% a rezultatului net in ultimii 5 ani, acest indicator atingand, in 2017, peste 523 milioane de lei, potrivit analistilor de la KeysFin.
 
Cel mai important jucator pe piata racoritoarelor din Romania este, in continuare, Coca-Cola HBC Romania SRL, producatorul marcilor Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes, Cappy, Dorna, Poiana Negri, Burn, Monster Energy. Cifra de afaceri a companiei a crescut de la 1,83 miliarde de lei, in 2014, la 2,21 miliarde, in 2017, compania detinand peste 37% din piata.
 
In topul firmelor din piata bauturilor racoritoare, locul secund este ocupat de Quadrant Amroq Beverages SRL, firma controlata de PepsiCo.
 
Imbuteliatorul marcilor Pepsi, Mirinda, Lipton, 7Up, Prigat, Everess, Gatorade, Mountain Dew si Rockstar a inregistrat, anul trecut, vanzari de 854,8 milioane de lei, in crestere cu 12,6% fata de 2016, ajungand la o cota de piata de 14%.
 
Podiumul este completat de Romaqua Group SA, cu o cifra de afaceri de 725,1 milioane de lei. Compania, care imbuteliaza apele minerale Borsec, Aquatique si Stanceni, precum si sucurile Giusto si Quick Cola, a ajuns la o cota de piata de 12%.
 
Top 10 al celor mai importanti jucatori din piata bauturilor racoritoare este completat de La Festa International SRL (Tymbark si Tedi), European Drinks SA, La Fantana SRL, Carpathian Springs SA, Rio Bucovina SRL, Perla Harghitei SA si Alconor Company SRL, cu afaceri cumulate de peste 1,4 miliarde lei, in 2017.

In prezent, piata este foarte concentrata, primii 10 jucatori, dintre cei 526, acopera 87% din cifra de afaceri totala a pietei. Primii trei au o cota de piata cumulata de 64%. 72% din piata bauturilor racoritoare este controlata de investitorii straini: olandezi (51%), polonezi (8,2%) si suedezi (4,6%).

Citeste si: O companie gigant din Romania isi tehnologizeaza fabricile din lipsa de personal
 
Datele financiare confirma, totodata, ca, in conditiile in care comportamentul de consum tine, in mare parte, de impuls, afacerile din acest sector sunt strans legate de investitiile majore in promovare. Asocierea cu diverse evenimente, campaniile de promovare indoor si outdoor, spoturile radio si TV, prezenta activa pe canalele social media genereaza, in continuare, succesul in acest domeniu.
 
Acum 30 de ani, Pepsi Cola era cel mai cunoscut brand din Romania, cu puternice valente occidentale. Imbuteliata in Romania, era bautura mult ravnita de la aniversarile romanilor si nu numai, mai ales in mediul urban. De asemenea, siropurile cu sifon, Cico si, ulterior, Brifcor, inregistrau si ele vanzari spectaculoase.
 
A urmat epoca sucurilor la dozator, a celor la plic, iar, apoi, piata a inceput, treptat, sa urmeze trendurile occidentale. Marii jucatori au adus branduri tot mai variate, astfel ca ceaiul imbuteliat si sucurile naturale au intrat in obiceiurile de consum.
 
In 2018, piata continua sa urmeze aceleasi tendinte. Chiar daca ultimii ani au adus noi bauturi cu continut caloric redus, light, din ingrediente naturale, acestea nu au reusit, pentru moment, sa rastoarne trendurile.
 
Consumul de bauturi racoritoare cu zahar continua sa fie in prim-plan, insa nu este exclus ca lucrurile sa se schimbe, mai cu seama ca, atat reglementatorii cat si firmele producatoare incearca sa impuna tot mai mult bauturile racoritoare slab calorice, precum Coca Cola Zero, Pepsi Light si Max sau apele cu arome, au mai spus analistii.
 
Campaniile publicitare insista tot mai mult pe avantajele bauturilor fara zahar, pe consumul de racoritoare naturale. Un trend extrem de puternic in Occident care, in ultima perioada, se accentueaza si la noi.
 
La fel cum s-a intamplat cu produsele alimentare, domeniu in care tot mai multi romani au devenit atenti la calitate si continutul caloric, este probabil ca, in cativa ani, fenomenul sa influenteze semnificativ si piata bauturilor racoritoare.
 
"2018 se anunta a fi cel mai bun an din ultimii cinci pentru producatorii de bauturi racoritoare. Dupa o primavara prelungita, marcata de ploi si vreme nu tocmai calda, preconizata extindere a sezonului estival spre luna septembrie va influenta in sens pozitiv afacerile firmelor din piata", declara analistii de la KeysFin, care estimeaza ca piata bauturilor racoritoare va depasi 6 miliarde de lei, iar profitul net companiilor va trece de 844 milioane de lei, aproape 3 ori mai mare fata de acum cinci ani.
 
Citeste si: Romgaz, al doilea cel mai valoros emitent de la BVB, are un nou director economic

Studiul KeysFin are la baza datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de cele 526 companii la Ministerul Finantelor, companii care au ca domeniu principal de activitate codul CAEN: 1107 - Productia de bauturi racoritoare nealcoolice; productia de ape minerale si alte ape imbuteliate sau 1032 - Fabricarea sucurilor de fructe si legume. 

Foto: pexels.com

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016