Din fericire, pasagerii care s-au confruntat cu intarzieri ale zborurilor au dreptul sa solicite compensatii pe care operatorii aerieni au obligatia de a le onora. Aceste compensatii pe care pasagerii in cauza le pot pretinde pot ajunge chiar si la suma de 600 de euro.
Baza legala prin care putem pretinde compensatii pentru zboruri intarziate
Regulamentul Comisiei Europene nr. 261/2004 vine in sprijinul pasagerilor care s-au confruntat cu situatia neplacuta de a avea un zbor intarziat. Conform prevederilor din acest Regulament, pasagerii au dreptul de a solicita compensatii in cazul oricarui zbor intarziat care pleaca din Uniunea Europeana, indiferent daca zborul are ca destinatie finala o tara din interiorul Uniunii Europene sau este o destinatie internationala. Totusi, retine ca operatorii aerieni din Statele Unite nu se supun acestui set de norme. Legislatia din acea zona nu ii obliga pe transportatorii aerieni sa ofere compensatii in cazul unor astfel de evenimente neplacute.
Valoarea la care pot ajunge compensatiile in cazul zborurilor intarziate
Despagubirile in cazul intarzierii avionului pornesc de la 250 de euro si pot ajunge chiar la 600 de euro. Calculul prin care se stabileste valoarea compensatiei se efectueaza, in functie de situatie, pe baza corelarii unor factori bine stabiliti in baza Regulamentul Comisiei Europene nr. 261/2004.
Asadar, se vor analiza factori precum: durata intarzierii, punctul de pornire al calatoriei, destinatia finala a zborului si distanta preconizata pentru zbor - in cazul in care calatoria presupunea un singur zbor ce a fost intarziat sau existau zboruri de legatura.
Compensatiile pentru intarzierea zborului se vor acorda dupa urmatoarea clasificare:
250 euro pentru toate zborurile de 1.500 kilometri sau mai putin;
400 de euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 kilometri si pentru toate zborurile cuprinse intre 1.500 si 3.500 kilometri;
600 euro pentru toate zborurile care nu intra sub incidenta literei celor doua situatii expuse mai sus.
Totodata, este bine de stiut ca pot exista situatii in care compensatiile pot depasi suma de 600 de euro.
Compania aeriana are obligatia sa-ti ofere dreptul la servicii de asistenta
In primul rand, invoca dreptul la deservire. Acest serviciu il obliga pe operatorul aerian sa-ti ofere in mod gratuit urmatoarele servicii:
• mese si bauturi racoritoare, raportate la timpul real de asteptare;
• cazare la hotel, in cazul in care este necesara o sedere de una sau mai multe nopti;
• transportul dintre aeroport si locul cazarii.
Totodata, ai dreptul sa efectuezi doua apeluri telefonice si sa ai posibilitatea de a trimite mesaje prin telex, telefon sau fax.
In situatia creata de intarzierea zborului, operatorul aerian are obligatia de a-ti oferi asistenta atunci cand acesta poate anticipa o intarziere peste ora de plecare de mai mult de:
• 2 ore, in cazul zborurilor de mai putin de 1.500 de kilometri
• 3 ore, in cazul tuturor zborurilor intracomunitare (in interiorul UE) de peste 1.500 de km si al oricaror altor zboruri cuprinse intre 1.500 si 3.500 de km;
• 4 ore, in cazul zborurilor din afara UE ce depasesc 3.500 de kilometri.
In cazul intarzierilor de peste 5 ore, ti se vor oferi automat compensatii banesti. In situatia unei eventuale redirectionari a zborului, pasagerul poate calatori intr-o clasa superioara celei rezervate initial. Totodata, atunci cand locul pasagerului este schimbat la o clasa inferioara, se poate ajunge la returnarea unei parti din costul biletului.
Procedura cea mai eficienta prin care poti obtine compensatia in cazul unui zbor intarziat
Cel mai probabil, compania aeriana iti va propune sa completezi un acord scris din care sa reiasa ca vei accepta diverse reduceri sau vouchere. Recomadarea este sa nu faci acest pas pentru ca vei renunta din start la compensatia pentru intarzierea zborului in conformitate cu reglementarile europene!
Procedura cea mai simpla si eficienta in acest punct este sa completezi aceasta cerere pusa la dispozitie de compania AirAdvisor. Toata procedura nu va dura mai mult de 2 sau 3 minute. Dupa efectuarea acestui prim pas, vei fi contactat pentru a ti se comunica eligibilitatea preliminara si vei primi informatii legate de valoarea compensatiei pe care o vei avea de primit.
Trebuie sa stii ca echipa de juristi din cadrul companiei AirAdvisor iti va pune la dispozitie bogata lor experienta in solutionarea acestor tipuri de dispute. Cu alte cuvinte, vei beneficia de asistenta din partea acestor specialisti pe toata durata intregului proces, iti va fi oferita consiliere si vei avea garantia ca siretlicurile invocate de companiile aeriene vor fi contracarate de oameni cu o bogata expertiza in acest domeniu.
Ultimele NOUTATI
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Partenerii nostri
Cate concedieri individuale succesive se pot efectua intr-o societate, pe parcusul unui an?
Actiuni de motivare non-financiara a salariatilor - ce pot face angajatorii?
Ministerul Muncii: 55% dintre persoanele cu dizabilitati sa fie angajate pana in 2027
Posta Romana a inceput distribuirea scrisorilor de informare cu privire la amnistia fiscala
Nota de creditare primita in SPV: se inregistreaza in contabilitate?
TVA de 9% pentru hrana albinelor. Legea a fost publicata in Monitorul Oficial
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"