Reputatia berii si a berarilor romani a crescut in ultimii doi ani
reputatie bere romaniaperceptie bere romaniaconsum bere romaniaasociatia berarilor
Reputatia berii in Romania a crescut cu peste 6%, din 2018, in 2020, potrivit studiului Reputation RepTrak Pulse realizat in 29 de state europene. Dintre toate categoriile de bauturi alcoolice analizate in studiu, berea si industria berii se bucura de cea mai buna reputatie in tara noastra si in Polonia.
Desi berea continua sa aiba mai multi adepti din randul barbatilor, din ce in ce mai multe femei apreciaza aceasta bautura.
Citeste si:
Dragos Constantinescu este noul presedinte al Asociatiei Berarii Romaniei
Categoria si-a imbunatatit reputatia, in ultimii doi ani cu 8 puncte, ajungand la o favorabilitate de 79, pe o scala de la 0 la 100. La nivel european, Romania se situeaza in top 3 in ceea ce priveste reputatia de care se bucura berea printre femei.
De asemenea, Romania se situeaza in top trei intre tarile europene, atunci cand vine vorba despre cultura moderatiei in consumul de bere.
"Berea este o bautura potrivita atat pentru barbati, cat si pentru femei. De aceea, ne bucura sa vedem ca reputatia berii in randul femeilor creste semnificativ si ca se apropie de nivelul de favorabilitate inregistrat in randul barbatilor. Aceasta arata ca, in ultimii ani, producatorii de bere si-au adaptat portofoliile de produse la preferintele si gusturile tuturor categoriilor de consumatori", a declarat Julia Leferman, director general al asociatiei Berarii Romaniei.
Conform studiului, si reputatia producatorilor de bere din Romania a crescut cu aproape 8 puncte, in 2020, fata de 2018, obtinand rezultate foarte bune la indicatorii privind performanta, contributiile economice pozitive si crearea de locuri de munca.
In plus, romanii afirma ca industria berii este inovatoare, cu o viziune clara asupra viitorului, care ofera produse de inalta calitate si care este dedicata campaniilor care incurajeaza un consum responsabil de alcool.
Peste 70% dintre romanii care cunosteau initiativele producatorilor de bere ca raspuns la criza Covid-19 le-au considerat potrivite, deoarece au incurajat consumatorii sa fie solidari cu sectorul ospitalitatii.
Berarii Europei au derulat un studiu care masoara perceptiile despre bere si producatorii de bere in 29 de state europene. Reputation RepTrak® Pulse este un studiu cu reprezentativitate nationala, realizat online, pe 520 de respondenti in cazul Romaniei.
La nivel european, cercetarea se desfasoara la fiecare 2 ani, incepand cu 2016. Datele celui mai recent sondaj au fost colectate in octombrie 2020, intr-un moment in care se aplicau noi restrictii in toata Europa.
Scopul acestui studiu este sa evalueze cat de apreciate sunt berea si sectorul berii. Aprecierea masoara conexiunea emotionala pe care consumatorii o au cu categoria si cu industria. Scorul se bazeaza pe 4 afirmatii referitoare la respectul, impresia favorabila, increderea si admiratia pe care le simt consumatorii.