Sapte din 10 romani utilizatori de internet sunt multumiti de Black Friday 2019. O treime si-au folosit economiile pentru cumparaturi

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Sapte din 10 romani utilizatori de internet sunt multumiti de Black Friday 2019. O treime si-au folosit economiile pentru cumparaturi
Sapte din 10 romani utilizatori de internet sunt multumiti de Black Friday 2019. O treime si-au folosit economiile pentru cumparaturi
de Vlad Strunescu la 18 Dec. 2019
Urmareste-ne pe Google News
black friday 2019succes black fridaycumparaturi black fridaysatisfactie black friday

Numarul romanilor care cumpara de Black Friday este in crestere, cu o rata de conversie din intentie in achizitie in online cu 22% mai mare, comparativ cu anul 2017, arata un studiu realizat de Starcom in parteneriat cu agentia de cercetare Kantar TNS.

In ceea ce priveste gradul de satisfactie, sapte din zece romani s-au declarat multumiti de Black Friday 2019. Un numar semnificativ mai mare de utilizatori de internet din mediul urban declara ca, in 2019, campaniile de reduceri incepute inainte de ziua de Black Friday le-au crescut interesul fata de intregul fenomen: 35% fata de 21%, in 2018. 

Citeste si: BNR avertizeaza ca nivelul riscurilor sistemice la adresa stabilitatii financiare este in crestere
 
Romanii utilizatori de internet isi pastreaza obiceiul de a-si pregati din timp cosul de cumparaturi de Black Friday. Astfel, 28% dintre acestia isi fac selectia de produse cu 3-4 saptamani inainte de eveniment. 
 
Din teama de a nu pierde produsele dorite, consumatorii le achizitioneaza mai repede, mai ales in weekendul de dinainte de ziua de Black Friday (36%). Aceasta s-a transformat de-a lungul anilor dintr-o zi de reduceri intr-un eveniment mult asteptat de catre utilizatorii de internet din Romania, de aceea tot mai multi retaileri aleg sa inceapa mai devreme comunicarea promotiilor.
 
In 2019, principalele surse de informare despre Black Friday sunt: postarile de pe Facebook, reclamele de pe website-uri si cele difuzate la televizor. 
 
Tot in acest an, se observa o crestere semnificativa a influentei social media, a persoanelor publice, bloggerilor si vloggerilor asupra deciziei de alegere sau cumparare a produselor de Black Friday (27%). Pentru cei mai multi utilizatori de Internet din mediul urban, Black Friday este ocazia perfecta de a cumpara produse de care au nevoie in casa sau de a cumpara cadouri pentru Craciun celor dragi. 
 

Cele mai mari sume au fost cheltuite pe televizoare

Cele mai mari sume au fost cheltuite pe televizoare si produse electronice (in medie 800 de lei) si telefoane mobile/tablete/accesorii (in medie 660 de lei). Dintre cei intervievati, 34% si-au folosit economiile pentru achizitiile de Black Friday, iar 18% au apelat la carduri de credit.
 
Perioada de Black Friday i-a facut pe cei mai multi romani sa se simta multumiti (43%) si entuziasmati (20%) de achizitiile facute.

Totodata, Black Friday 2019 a imbunatatit imaginea reducerilor oferite, jumatate dintre utilizatorii de internet le-au considerat normale/acceptabile, perceptie care a influentat cresterea scorului de satisfactie comparativ cu 2018 (74% fata de 53%). 
 
Un numar mai mare de consumatori multumiti a determinat si manifestarea unui interes mai mare fata de Black Friday 2020: 72% asteapta evenimentul de anul viitor.
 
Studiul Starcom in parteneriat cu Kantar TNS a ajuns, anul acesta, la a cincea editie. Concluziile fac parte dintr-un studiu mai amplu, care contine o masurare cantitativa prin metoda CAWI, aplicata pe un esantion de 1.046 respondenti, atat inainte de perioada Black Friday, cat si dupa finalizarea acestei perioade promotionale. 
 
Pentru investigarea in amanunt a comportamentului de cumparare, chestionarele au fost aplicate inainte si dupa Black Friday pe acelasi esantion de respondenti in ambele masurari cantitative. 

Citeste si: 4 idei de afaceri de succes, profitabile si in 2020
 
Targetul cercetarii il constituie utilizatorii de Internet din zonele urbane, cu varsta de peste 18 ani. Pe langa comportamentul general de cumparare in cadrul Black Friday, studiul investigheaza in detaliu achizitiile din categoriile fashion, ingrijire a pielii, telefonie mobila si electronice.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Travel

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia

today30 Iun. 2025
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Ultimele stiri economice

Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE

today30 Iun. 2025
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Social Media

Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap

today30 Iun. 2025
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei
Economie

Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei

today30 Iun. 2025
Cati bani are, de fapt, Jeff Bezos si ce si-ar putea cumpara daca ar vrea sa-i cheltuiasca pe toti?
Economie

Cati bani are, de fapt, Jeff Bezos si ce si-ar putea cumpara daca ar vrea sa-i cheltuiasca pe toti?

today30 Iun. 2025
Pasi esentiali pentru o gestiune eficienta si sigura a companiei tale
Companii

Pasi esentiali pentru o gestiune eficienta si sigura a companiei tale

today30 Iun. 2025
Sindicatele solicita intalnire de urgenta cu premierul si ameninta cu greva generala: „Nu noi suntem vinovati pentru situatia dezastruoasa a bugetului Romaniei”
Social

Sindicatele solicita intalnire de urgenta cu premierul si ameninta cu greva generala: „Nu noi suntem vinovati pentru situatia dezastruoasa a bugetului Romaniei”

today30 Iun. 2025
Rapid si accesibil, pe placul angajatilor dornici de ”ceva dulce”: oriunde in Bucuresti poti opta pentru livrare prajituri la birou!
Companii

Rapid si accesibil, pe placul angajatilor dornici de ”ceva dulce”: oriunde in Bucuresti poti opta pentru livrare prajituri la birou!

today30 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x