UE il ameninta pe Trump cu tarife de 20 de miliarde de dolari pe importurile americane

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
UE il ameninta pe Trump cu tarife de 20 de miliarde de dolari pe importurile americane
UE il ameninta pe Trump cu tarife de 20 de miliarde de dolari pe importurile americane
de Adrian Somai la 11 Feb. 2019
Urmareste-ne pe Google News
uniunea europeanastatele unite chinarazboi comercialtarife vamaleimporturi autodonald trump

Inceputul lunii iulie a anului trecut aducea cu sine anuntul lui Donald Trump cu privire la impunerea unor taxe pe marfurile chinezesti in valoare de nu mai putin de 34 de miliarde de dolari, masura care a dat startul unui razboi comercial intre doua dintre cele mai mari puteri ale lumii. Asa cum era de asteptat la acea vreme, raspunsul Beijingului nu s-a lasat prea mult asteptat, autoritatile chineze raspunzand practic cu aceeasi moneda. In cele din urma, Statele Unite s-au confruntat cu o riposta globala. Chinezilor li s-a alaturat in acest demers Canada, Mexic si in cele din urma Uniunea Europeana, cu totii incercand sa il faca pe Trump sa renunte la un asemenea razboi comercial inutil.

Razboiul comercial SUA - China 

Totul a inceput pe 6 iulie 2018, atunci cand Donald Trump anunta impunerea taxelor in valoare de 34 de miliarde de dolari pe marfurile chinezesti. La acea vreme, Casa Alba transmitea ca tarifele erau necesare pentru a proteja securitatea nationala si proprietatea intelectuala a intreprinderilor din Statele Unite.

De asemenea, Trump mai motiva aceasta decizie prin dorinta si nevoia reducerii deficitului comercial al SUA cu China. La baza deciziei lui Donald Trump statea sectiunea 301 a Legii Comertului din 1974, lege care ii acorda presedintelui american autoritatea de a impune in mod unilateral amenzi sau sanctiuni unui partener comercial. 

Raspunsul Chinei nu s-a lasat prea mult asteptat, autoritatile de la Beijing anuntand la scurt timp introducerea unor tarife similare pe bunurile din Statele Unite, valoarea acestora ridicandu-se la peste 50 de miliarde de dolari. Tot atunci, China a anuntat si faptul ca Statele Unite si Donald Trump “au declansat un razboi comercial”. 

In aceste conditii, marile puteri globale au reactionat rapid pe aceasta tema, temandu-se ca acest inceput de razboi comercial inceput intre SUA si China va afecta rand pe rand toate pietele comerciale din intreaga lume. In acest sens au aparut si mai multe avertizari, atat din partea specialistilor din diverse colturi ale lumii, cat si din partea autoritatilor europene si nu numai. 

Uniunea Europeana, Canada si Mexic au ripostat 

La scurt timp dupa declansarea razboiului comercial intre SUA si China, Canada a anuntat la randul ei impunerea unor taxe suplimentare in valoare de peste 12.5 miliarde de dolari asupra produselor americane. Imediat dupa acest anunt a intervenit si Mexicul, guvernul de acolo anuntand introducerea unor taxe vamale de 20% la importurile de carne de porc, mere si cartofi din Statele Unite. In cele din urma, Comisia Europeana a avizat impunerea unor tarife suplimentare la o serie de produse americane precum motocicletele Harley Davidson sau blugii Levi’s. 

Armistitiu intre Statele Unite si China 

Luna decembrie incepea cum nu se putea mai bine din acest punct de vedere, Donald Trump si Xi Jinping anuntand un armistitiu in conflictul lor comercial. Cei doi presedinti de stat s-au intalnit in capitala Argentinei, Buenos Aires, pentru a pune la punct termenii unui astfel de armistitiu. Conform intelegerii, statul chinez s-a angajat la acea vreme sa cumpere “o cantitate substantiala” de produse americane, in vederea reducerii dezechilibrului major de natura comerciala dintre cele doua tari. 

Trump anunta taxe pe importurile auto din UE

Subiectul referitor la introducerea unor taxe semnificative pe importurile auto din UE in Statele Unite a fost adus in discutie de Donald Trump de mai multe ori pe parcursul ultimilor doi ani. La inceputul anului 2017, Donald Trump acorda un interviu in presa americana prin care ii critica pe producatorii auto europeni ca nu produc mai multe autovehicule pe teritoriul SUA. In special, presedintele american facea referire directa la producatorii germani. Tot atunci, liderul de la Casa Alba vorbea prima data si despre o taxa concreta in cazul importurilor de autovehicule si componente auto, de 35%. 

Tarife vamale la importurile de otel si aluminiu 

Nu numai industria auto s-a aflat in atentia lui Donald Trump in legatura cu acest subiect, presedintele american anuntand la mijlocul verii trecute introducerea unor tarife vamale la importurile de otel si aluminiu. Statele Unite au introdus tarife vamale de 25% pentru importurile de otel si de 10% pentru importurile de aluminiu, tarife care au intrat in vigoare incepand cu data de 1 iunie 2018 si pentru producatorii europeni. Gustav Horn, directorul Institutului Economic German, vorbea atunci despre un cost de peste 20 de miliarde de euro pe care il va resimti piata germana. La acel moment, presa germana a scris pentru prima data despre posibilitatea introducerii unor tarife vamale pentru carbunele, produsele farmaceutice si chimice provenite de peste Ocean. 

UE a amenintat SUA cu tarife in valoare de peste 300 de miliarde de dolari 

Bruxelles-ul a anuntat in luna iulie a anului trecut ca a transmis un avertisment scris Departamentului American al Comertului prin care informa autoritatile americane despre un posibil raspuns la tarifele anuntate de Donald Trump. Mai exact, Uniunea Europeana ameninta cu introducerea unor tarife aplicate la unele importuri de produse americane in valoare de nu mai putin de 300 de miliarde de dolari. 

Oficialii europeni i-au transmis totodata presedintelui american ca introducerea unor tarife pentru importurile din domeniul auto ar putea declansa un razboi comercial global care ar putea afecta numarul de angajati din Statele Unite si ar putea taia miliarde de dolari din PIB-ul SUA. In aceste conditii, scrisoarea trimisa de la Bruxelles catre Washington a fost vazuta drept un prim pas important pe care l-a facut Uniunea Europeana in incercarea de a il forta pe Trump sa faca un pas in spate in acest context. 

Jean-Claude Juncker si Donald Trump s-au intalnit la Washington 

La sfarsitul lunii iulie, presedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker si presedintele SUA, Donald Trump, s-au intalnit la Washington pentru a discuta pe subiectul taxelor vamale. Intalnirea dintre cei doi a decurs bine, ambii oficiali declarand in cele din urma ca au cazut de acord sa lucreze la un efort comun de a elimina toate barierele comerciale dintre cele doua parti. Presedintele american a sustinut ca s-a convenit “sa se actioneze spre tarife zero, bariere zero si subventii zero pentru bunurile industriale non-auto”. 

Conform declaratiilor, Donald Trump l-a convins in cadrul intalnirii de la Washington pe Jean-Claude Juncker ca Uniunea Europeana sa devina un “cumparator masiv” de gaze naturale lichefiate din Statele Unite. De asemenea, UE s-a angajat si la cumpararea unei cantitati semnificative de soia din Statele Unite. 

Rezultatul intalnirii dintre Jean-Claude Juncker si Donald Trump a facut rapid inconjurul lumii, specialistii fiind de parere ca intelegerea dintre cei doi a reprezentat un pas important in anularea unui posibil razboi comercial intre Statele Unite si China, razboi din care toate pietele importante ale lumii ar fi avut de suferit mai devreme sau mai tarziu. 

UE ameninta din nou cu tarife daca SUA nu coopereaza 

Desi intelegerea dintre Donald Trump si Jean-Claude Juncker a fost extrem de clara, pe scena politica de peste Ocean exista in continuare un numar important de voci care sustin ca tarifele vamale pentru importurile auto trebuie introduse. In acest context, oficialii europeni se pregatesc pentru orice scenariu, urmatorul pas care va fi facut de Statele Unite fiind inca neclar. 

Pentru a sublinia acest lucru si pentru a transmite un nou avertisment catre Washington, Comisia Europeana a reiterat ideea introducerii unor tarife vamale pentru importurile americane. Declaratia i-a apartinut lui Jean-Luc Demarty, director general pentru comert in cadrul Comisiei Europene, acesta vorbind despre “un risc ridicat de escaladare brusca a tensiunilor comerciale trans-atlantice”. 

Demarty sustine ca “in continuare, administratia SUA ameninta cu masuri comerciale chiar si partenerii sau aliatii apropiati”, tragand astfel un semnal de alarma in acest sens. In aceste conditii, Demarty readuce in discutie introducerea unor tarife in valoare totala de 20 de miliarde de dolari pe importurile americane, in cazul in care Donald Trump ar da semne ca va reveni la ideea introducerii taxelor vamale pe importurile auto.

Citeste si: Mugur Isarescu: Am asistat la un atac jalnic la adresa BNR. Deocamdata, lucrurile stau bine in Romania

Sursa foto: pexels.com

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie...

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x