Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
5 to golacto barpiata amzeiradu savopol
Fondatorul lantului de cafenele 5 to go, Radu Savopol, anunta o miscare surprinzatoare in 2025: readucerea pe piata a brandului Lacto Bar, un nume cu rezonanta puternica in memoria colectiva a romanilor care au prins perioada comunista. Lacto Bar era, in anii '60–'80, un loc in care se serveau produse din lactate simple, gustoase si accesibile. Acum, in plina explozie a tendintelor gourmet si artizanale, Savopol vrea sa rescrie istoria cu un concept modernizat, dar fidel spiritului original.
Ideea a pornit dintr-o combinatie de cercetare de piata, nostalgie si inspiratie personala. Potrivit lui Savopol, brandul Lacto Bar era foarte cunoscut inainte de 1989, fiind unul dintre putinele spatii „cool” ale vremii, in special pentru tineret si pentru cei care cautau o alternativa rapida si decenta la restaurantele clasice. Surpriza a venit atunci cand a aflat ca drepturile asupra brandului ii apartin omului de afaceri Raul Ciurtin, cunoscut pentru dezvoltarea si vanzarea brandului Albalact. Cei doi au batut palma rapid, iar proiectul a prins contur.
"Brandul avea notorietate mare înainte de ’89, era un brand pe care p?rin?ii no?tri îl accesau destul de des, era un brand mai cool pentru acea perioad?. Ideea este c? m? gândeam demult la câteva loca?ii care s? aib? focus pe lactate ?i produse derivate, a?a c? am f?cut research ?i am v?zut c? brandul îi apar?ine lui Raul Ciurtin", spune Radu Savopol pentru
Profit.ro.
Unde va deschide 5 to go prima unitati Lacto Bar
Fondatorul
5 to go isi propune astfel sa readuca la viata un brand legendar din comunism, iar prima unitate Lacto Bar by 5 to go urmeaza sa fie deschisa in Bucuresti, in zona Piata Amzei. Investitia estimata se situeaza intre 50.000 si 100.000 de euro.
Conceptul va include o selectie generoasa de lactate – de la iaurturi cu granola, la placinte coapte pe loc, quiche-uri, sendvisuri si produse la pachet pentru acasa. Oferta va combina laptele si derivatele de la mici producatori locali cu branduri de notorietate precum Danone sau Lactalis, semnaland astfel o abordare deschisa si echilibrata intre artizanal si industrial.
Pentru Radu Savopol, initiatorul celui mai extins lant de cafenele din Europa de Est, relansarea Lacto Bar vine ca o completare fireasca a parcursului antreprenorial. „Dupa 600 de cafenele, e normal sa vrei sa aduci ceva nou, sa revii cu un altfel de concept. Lacto Bar este un brand cu incarcatura emotionala, dar si cu potential comercial real”, a explicat el. Asteptarile sunt mari, mai ales in contextul actual in care produsele simple, sanatoase si autentice castiga teren in fata ofertelor ultra-procesate.
Fondatorul 5 to go vrea sa readuca la viata acest brand legendar din perioada comunismului intr-un moment in care piata HoReCa incepe sa imbratiseze din nou ideea de „local”, de reintoarcere la radacini. Cu o reteta care imbina branding-ul nostalgic, know-how-ul modern si un model de afaceri testat in sute de locatii, Lacto Bar by 5 to go ar putea deveni rapid un nou punct de reper pentru bucuresteni.