In timp ce in Romania drumurile asfaltate raman un vis, Norvegia construieste o autostrada pe sub apa

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In timp ce in Romania drumurile asfaltate raman un vis, Norvegia construieste o autostrada pe sub apa
In timp ce in Romania drumurile asfaltate raman un vis, Norvegia construieste o autostrada pe sub apa
de Magda Florea la 01 Mar. 2019
Urmareste-ne pe Google News
autostraziinfrastructura rutierainvestitiinorvegiaautostrada subacvatica

Daca la noi, la Romani, investitiile in infrastructura rutiera raman si acum, la trei decenii de la Revolutie, doar o utopie, Norvegia are in plan sa construiasca o autostrada pe sub apa.

Guvernul de la Oslo a anuntat ca intentioneaza sa construiasca o serie de tuneluri rutiere plutitoare subacvatice in Marea Norvegiei.
 
Firmele de constructii experimentand in prezent fiabilitatea unui astfel de proiect, pe care spera sa-l transforme in realitate pana in 2050. In cazul unei reusite, vorbim de o premiera mondiala.
 
Cu viitoarele tuneluri, care fac parte dintr-un proiect de infrastructura in valoare de 40 de miliarde de dolari, autoritatile isi propun sa reduca la jumatate durata calatoriei dintre cele doua orase si sa elimine feriboturile din ecuatie. Planul include si construirea unor poduri, precum si a celui mai adanc (392 de metri) si mai lung (27 de kilometri) tunel din piatra, sapat intr-o roca pe sub fundul marii.
 
Cea mai ambitioasa componenta a proiectului sunt insa tunelurile plutitoare, practic autostrazi construite in tuburi din beton imense, care ar urma sa fie amplasate la o adancime de aproximativ 30 de metri in Marea Norvegiei.
 
Potrivit Administratiei Norvegiene pentru Drumuri Publice - NPRA, institutia guvernamentala responsabila de proiect, prin acesta se urmareste imbunatatirea transportului atat pentru scopuri comerciale, cat si in beneficiul populatiei locale.
 
Ideea unui tunel plutitor scufundat nu este noua. In 1882, arhitectul britanic naval Edward Reed a propus, fara succes, o astfel de constructie de-a lungul Canalului Manecii. De asemenea, norvegienii nu sunt singurii pe care ii preocupa, posibilitatea de a construi un astfel de tunel fiind examinata in prezent de cercetatori din tari ca Italia, Coreea de Sud si China.
 
Inginerii chinezi si compania de constructii CCCC, impreuna cu cercetatori de la Universitatea Tehnica din Delff, Olanda, analizeaza in ce masura ar fi posibila construirea unui tunel plutitor care sa traverseze pe sub apa Stramtoarea Qiongzhou, conectand insula Hainan de China continentala.

Citeste si: Recolta de kilometri de autostrada pe cap de ministru

Sursa foto: pexels.com

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla
Sanatate

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla

today17 Iul. 2025
V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?
Banii tai - sectiune de educatie financiara

V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?

today17 Iul. 2025
Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat
Protectia datelor cu caracter personal

Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat

today17 Iul. 2025
Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri
Economie

Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri

today17 Iul. 2025
Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de  2 trilioane de euro
Ultima ora

Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de 2 trilioane de euro

today17 Iul. 2025
Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti
Companii

Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti

today17 Iul. 2025
Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional.
Imobiliare

Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional. "Totusi, Capitala ramane una dintre pietele cele mai dinamice din perspectiva evolutiei pe termen lung"

today17 Iul. 2025
Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta
Companii

Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta

today17 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x