Managementul creditului comercial
Intr-o economie de piata, presiunea mediului competitiv este pe zi ce trece din ce in ce mai mare. Pentru a-si spori vanzarile, firmele incearca metode variate de atragere si pastrare a clientilor.
>>> Viata financiara a firmelor de pretutindeni a devenit extrem de complicata in aceasta perioada in care resursele financiare sunt limitate. Cu ajutorul consilierului tau personal Management financiar poti naviga cu succes prin apele agitate ale lumii financiare. <<<
Una dintre cele mai noi metode este aceea a vanzarii de produse cu plata la o data ulterioara, stabilita de comun acord cu clientul (vanzare pe credit).
Scopul creditului comercial este de acela de a creste vanzarile prin acordarea de credit unor clienti care merita.
Atunci cand o firma vinde bunuri pe credit unui client se creeaza un efect comercial de primit (o datorie a clientului catre firma).
La o firma de marime medie, efectele comerciale de primit se situeaza in jurul a 20% din totalul activului.
Managementul efectelor comerciale de primit (managementul creditului comercial) incepe sa devina una dintre cele mai folosite metode de crestere a profitabilitatii unei firme, prin cresterea vanzarilor.
Detinerea efectelor comerciale de primit este costisitoare, insa un bun management face ca aceste costuri sa fie acoperite ca urmare a cresterii vanzarilor, crescand implicit si beneficiile firmei.
Pentru orice firma, totalitatea efectelor comerciale de primit, la un moment dat, este data de
doi factori:
- valoarea vanzarilor pe credit;
- timpul mediu scurs intre momentul vanzarii si cel al incasarii banilor.
Ultimele NOUTATI
Romania, pe ultimul loc in UE la utilizarea AI in business: un semnal serios pentru management
Cele mai mici vs cele mai mari salarii din tara. Unde muncesc romanii pe mii de euro net si unde primesc doar 3.000!
Piata imobiliara, resuscitata de cei cu bani! Creste puternic numarul romanilor care solicita autorizatii de construire
Ce supozitoare sunt bune pentru hemoroizi: solutii pentru reducerea inflamatiei si durerii
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine