Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

10 ani de ANAF. Cu ce se lauda Fiscul


10 ani de ANAF. Cu ce se lauda Fiscul
de la 09 Ian. 2014
10 ani de ANAF. Cu ce se lauda Fiscul
Tags: fiscanafinfiintare10 ani

ANAF implineste 10 ani, in aceasta luna, cel putin de cand a fost ca organ de specialitate al statului cu atributii in colectarea taxelor si impozitelor datorate bugetului general consolidat si cu atributii in combaterea evaziunii fiscale.


In 2004 avea loc infiintarea Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, preluarea colectarii contributiilor sociale datorate de angajator si crearea portalului www.anaf.ro, care in prezent ofera informatii dintre cele mai variate grupate dupa diferite criterii, in acord cu cerintele contribuabililor

In 2005 se infiinta Call Center-ul ANAF cu scopul de a oferi raspunsuri la intrebarile adresate de catre contribuabili cu privire la aplicarea prevederilor legislatiei fiscale si demararea procesului depunerii on line a declaratiilor fiscale de catre marii contribuabili, extins ulterior in ceea ce priveste categoriile de contribuabili si tipul de declaratii.

In 2006 se infiinta structura pentru administrarea contribuabililor mijlocii la nivelul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti

2007 - a fost extins sistemul de administrare a contribuabililor mijlocii la nivelul tuturor directiilor generale ale finantelor publice judetene si a fost creat Contul Unic pentru virarea impozitelor, contributiilor si a altor sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de catre contribuabili. 

2008 - implementarea ANAFI - baza de date cu intrebari si raspunsuri privind problematica fiscala. Baza de date este actualizata permanent cu cele mai frecvente spete.

2009 - infiintarea Unitatii de imprimare rapida la Ramnicu Valcea, care asigura tiparirea centralizata a unor acte administrative din intreaga administratie fiscala (notificari, somatii), avand un rol important in reducerea treptata a costului colectarii, expedierea actelor administrative catre contribuabili si mai ales dinamizarea executarii silite, fiind eliminat subiectivismul in ceea ce priveste acest proces. 

2010 - a fost creat si publicat pe portal Registrul Operatorilor Intracomunitari (pentru prevenirea evaziunii fiscale in domeniul tranzactiilor intracomunitare) care cuprinde toate persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile care efectueaza operatiuni intracomunitare.

2011 - unificarea bazelor de calcul pentru contributiile sociale, ceea ce a permis infiintarea Declaratiei unice pentru obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

2012 - preluarea colectarii contributiilor sociale pentru persoanele fizice

2013 - facilitarea accesului la dosarul fiscal on-line de catre contribuabili si posibilitatea de obtinere a unor informatii prin SMS. De asemenea, in 2013 a fost demarat proiectul de modernizare cu sprijinul Bancii Mondiale. 

Anul trecut ANAF a trecut printr-un amplu proces de reorganizare, toate structurile au fost regionalizate in 8 Directii Generale Regionale ale Finantelor Publice, Autoritatea Nationala a Vamilor a fuzionat cu ANAF si a fost infiintata Directia Generala Antifrauda Fiscala. 

Ce nu aminteste ANAF in toata istorioara ei de 10 ani sunt scandalurile in care a fost implicata aceasta institutie prin cei care au condus-o.  
 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016